Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 29

33 ρεπορτάζ Οι καταναλωτές έδειξαν την προτίμησή τους σε προϊόντα ελληνικής προέλευσης σε ποσοστό 60%, σύμφωνα με σχετική έρενα στον τομέα του λιανεμπορίου. Greece», την ώρα που τα παντοπωλεία που προ- μηθεύουν τα ράφια τους με προϊόντα από κάθε γωνιά της χώρας επισημαίνουν ότι η πελατειακή τους βάση έχει μεγαλώσει αισθητά τους τελευταί- ους μήνες στο σχετικό ρεπορτάζ που έκανε το περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική». To 60% των καταναλωτών επιλέγει ελληνικά προϊόντα Τα νέα δεδομένα στην αγορά με την εμφάνιση του κορωνοϊού κατέγραψε έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) από τις πρώτες ημέρες της καραντίνας, αναδεικνύοντας ως βασική τάση την αγορά ελλη- νικών προϊόντων από τους Έλληνες καταναλωτές. Ήδη το πρώτο δεκαπενθήμερο της κρίσης, η έρευνα σημείωσε μεγάλες κι απότομες αλλαγές στις επιλογές που κάνουν οι καταναλωτές. Συγκε- κριμένα, τα επιμέρους στοιχεία έδειξαν ότι το ποσοστό των καταναλωτών που προτιμά συσκευα- σμένα προϊόντα βιομηχανικής επεξεργασίας (χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση) αυξήθηκε από 19% σε 33%, αλλά ακόμη μεγαλύ- τερη ήταν η «στροφή» προς τους Έλληνες παραγωγούς. Σύμφωνα με τις απαντήσεις για τη σχετική μελέτη, οι καταναλωτές έδειξαν την προτίμησή τους σε προϊόντα ελληνικής προέλευσης σε ποσοστό 60%, ενώ δήλωσαν ότι ελέγχουν περισσότερο την προέλευση των τροφίμων σε ποσοστό 48% κι ότι προτιμούν τα κοντινότερα καταστήματα για τις αγορές τους σε ποσοστό 72%. Αξιοσημείωτο είναι ότι στην ερώ- τηση «Αν αύριο το πρωί εξαφανιζόταν ο κορωνοϊός κι επανερχόμασταν στις προηγούμενες συνθήκες αγοράς, θα διατηρούσατε τις παραπάνω αγοραστικές συνήθειες;» ποσοστό 46% του κοινού δηλώνει ότι συμφωνεί. Αυτό το στοιχείο αποτελεί ένδειξη ότι οι εξελίξεις που συμβαίνουν στην ελληνική κοινωνία μπορεί να έχουν συνέπειες για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά κι ότι η τάση προς τα ελληνικά προϊόντα είναι πιθανό να διατηρηθεί για πολύ καιρό ακόμη. «Πουλάει» η ελληνική ετικέτα Η ώθηση στα ελληνικά προϊόντα έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια, αλλά οι Έλληνες καταναλωτές συνεχίζουν να στηρίζουν πια τους παραγωγούς της χώρας τους σταθερά, προτιμώντας ένα ελληνικό προϊόν σε σχέση με ένα εισαγόμενο και μάλιστα ζητούν να είναι εμφανής η δια- φορά. Χαρακτηριστική είναι η έρευνα που είχε δημοσιεύσει το Εργαστή- ριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστη- μίου Αθηνών μέσω τηλεφωνικής δημοσκόπη- σης, με σκοπό την καταγραφή των στάσεων και συμπεριφορών των πελατών των σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με αυτή, λοιπόν, ποσοστό 80,4% των ερωτηθέντων απάντησε ότι όταν βρίσκει στο σούπερ μάρκετ ελληνικά προϊόντα τα προτιμά από τα εισαγωγής. Διευκρινίζεται ότι αυτή η ερώτηση αφορά την πρό- θεση του καταναλωτή και δεν ταυτίζεται με την τελική επιλογή του, που επηρεάζεται από πολλα- πλούς παράγοντες (διαθεσιμότητα στο ράφι, τιμές, προσφορές κ.λπ .). Το 77% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι υπάρχει «στροφή» των καταναλωτών στα προϊόντα ελληνικής παρα- γωγής, ενώ το 90% δηλώνει πως επιθυμεί να αναγράφεται στη συσκευασία ότι ένα προϊόν είναι ελληνικής παραγωγής. Το 61% πιστεύει ότι τα ελλη- νικά προϊόντα έχουν καλύτερη ασφάλεια και ποιότητα, ενώ το 92% πιστεύει ότι προτιμώντας ελληνικά προϊόντα στηρίζει την παραγωγή της χώρας. Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι το 86% πιστεύει πως προτιμώντας ελληνικά προϊόντα βοηθά στη μείωση της ανεργίας. Στα παραπάνω

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=