Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 29
35 ρεπορτάζ Ενισχυμένα τα παντοπωλεία με ελληνικά προϊόντα Η αύξηση στη ζήτηση για ελληνικά προϊόντα γίνεται αντιληπτή κι από την κίνηση στα παντοπωλεία που έχουν επενδύσει αποκλειστικά στην ελληνική ετικέτα, στα «Made in Greece» προϊόντα, προσφέροντας πλήθος κωδικών που συχνά απουσιάζουν από τα μεγάλα σούπερ μάρκετ κι έχουν προέ- λευση από μικρούς και μεγαλύτερους παραγωγούς από κάθε γωνιά της Ελλάδας. Το ρεπορτάζ του περιο- δικού «Mini Market & Μικρή Λιανική» σε μία σειρά από τέτοια εξειδικευμένα παντοπωλεία έδειξε ότι στην πλειοψηφία τους ήταν κι αυτά από τους ευνοημέ- νους του κορωνοϊού και της καραντίνας, καθώς αύξησαν τις πωλήσεις τους σε σημαντικό βαθμό. «Προτιμούν πάντα ό,τι βρουν ελληνικό» Το παντοπωλείο «Εδέσματα Γης» επί της οδού Κύμης στη Νέα Ιωνία είναι από τα μεγαλύτερα της περιοχής και στα 6 χρόνια που βρίσκεται στην αγορά έχει επενδύσει στην εξεύρεση και προσφορά ελληνικών προϊόντων από κάθε γωνιά της Ελλάδας. Στο κατάστημα θα βρει κανείς και κάποια λίγα εισαγόμενα προϊόντα, αλλά μόνο όσα δεν παράγονται στην Ελλάδα, όπως ανανάδες κι άλλα εξωτικά φρούτα. «Εστιάζουμε στα ελληνικά προϊό- ντα, γιατί αυτά προτιμούν γενικά οι καταναλωτές κι ειδικότερα οι πελάτες μας. Πάντα, ό,τι βρίσκουν και σε ελληνικό το επιλέγουν, καθώς θεωρούν ότι η ποιότητά του είναι καλύτερη. Συμβάλλουμε, όμως, κι εμείς σε αυτό, γιατί εξετάζουμε τα πάντα πριν τα βάλουμε στο κατάστημά μας και κάνουμε διαρκώς και γευσιγνωσίες πριν επιλέξουμε ένα προϊόν», τόνισε στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» η ιδιοκτήτρια του καταστήματος, κα Μαρία Βρεττού. «Έχω αναλάβει προ- σωπικά αυτό το κομμάτι κι αφιερώνω πολύ χρόνο, ώστε να βρω τους καλύτερους προ- μηθευτές και τα καλύτερα προϊόντα, χωρίς συντηρητικά, από όλη την Ελλάδα. Έχουμε συνεργασίες με πάνω από 1.000 προμηθευτές από όλη τη χώρα, αφού συνήθως καθένας από αυτούς έχει 1-2 πολύ καλά προϊόντα, τα οποία αξίζει να έχουμε στο κατά- στημά μας», πρόσθεσε. Το κόστος, βέβαια, έτσι είναι μεγαλύτερο. «Ναι, σίγουρα μας κοστίζει κάτι παραπάνω και σε χρήματα και σε χρόνο, αλλά βλέπουμε ότι αυτό θέλουν κι οι πελάτες μας. Να τους φέρουμε την καλύτερη φέτα από την Καλαμπάκα ή ένα κρητικό προϊόν που δεν θα Μία διαφορετική οπτική επί του θέματος έδωσε η κα Φωτεινή Λαντζίδη, ιδιοκτήτρια του καταστήματος «Το Παντοπωλείον της Μεσογειακής Διατροφής», αναδεικνύοντας και τις διαφο- ρετικές προκλήσεις για πολλούς επαγγελματίες του κλάδου, σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες και για την Ελλάδα. Το εν λόγω παντοπωλείο βρίσκεται επί της οδού Σοφοκλέους στο κέντρο της Αθήνας κι έτσι τόσο η καραντίνα όσο και γενικότερα ο κορωνοϊός δημιούργησαν σημαντικά προβλήματα. «Από το 2004 που βρισκόμαστε στην αγορά, είναι ίσως η χειρότερη περίοδος για τις πωλήσεις του παντοπωλείου. Η κίνηση εν μέσω καραντίνας ήταν σημαντικά μειωμένη και τώρα η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη. Για να καταλάβετε, αν πούμε ότι συνήθως είχαμε 60 πελάτες την ημέρα, τώρα πολλές φορές έχουμε ακόμη και μόλις 10», τόνισε η κα Λαντζίδη κι εξήγησε: «Είμαστε ένα κατάστημα που στηρίζεται πολύ στους τουρίστες στην Αθήνα, οι οποίοι έρχονται σε εμάς για να δοκιμάσουν ελληνικά προϊόντα, όπως το λάδι και τη φέτα. Την ίδια ώρα, δεν μπορούμε να κάνουμε και τις διάφορες γευσιγνωσίες, οι οποίες είναι μια “δυναμική” του καταστήματός μας και πολύς κόσμος μας επισκέπτεται σε τέτοιες εκδηλώσεις που διοργανώνουμε συχνά». Η πτώση των πωλήσεων στο συγκεκριμένο κατάστημα δείχνει και τις παρά- πλευρες απώλειες από το «τραγικό» τουριστικό καλοκαίρι στην Ελλάδα, το οποίο «απειλεί» κι ολόκληρη την οικονομία της χώρας. «Ζημιά οι τουρίστες για το παντοπωλείο» Το Παντοπωλείον της Μεσογειακής Διατροφής στο κέντρο της Αθήνας ήταν από τους «χαμένους» του κορωνοϊού, εξαιτίας της δραματικής μείωσης των τουριστών στην πρωτεύουσα. Πάντα, ό,τι βρίσκουν οι καταναλωτές και σε ελληνικό το επιλέγουν, καθώς θεωρούν ότι η ποιότητά του είναι καλύτερη.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=