Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 29

Αναψυκτικά & Χυμοί Αφιέρωμα 40 αναζητώντας όμως κυρίως πολυσυ- σκευασίες ή προϊόντα που διατίθενται σε οικογενειακό, XL μέγεθος. «Στροφή» στις XL συσκευ- ασίες εν μέσω πανδημίας Κατά τη διάρκεια της πανδη- μίας, ενισχύθηκε σημαντικά η τάση για πολυσυσκευασίες ή για προϊόντα που διατίθενται σε ράφια και ψυγεία σε XL μέγεθος. Οι καταναλωτές έδειξαν ξεκάθαρη προ- τίμηση σε συσκευασίες πολλών τεμαχίων σε αναψυκτικά και χυμούς, αλλά και γενικότερα στα ροφήματα που κυκλοφορούν σε φιάλες περισσότερων λίτρων. Η στροφή αυτή εξηγείται εύκολα, καθώς ένα μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού επιθυμούσε αρχικά να περιορίσει τις μετακινή- σεις του και πραγματοποιούσε μαζικές προμήθειες για την κάλυψη των διατροφικών αναγκών του νοικοκυ- ριού. Παράλληλα, ένα σημαντικό ποσοστό των πελατών στα σούπερ μάρκετ και τη μικρή λιανική άρχισε να νιώθει οικονομική ανασφάλεια, εξαιτίας της κρίσης που προκάλεσε ο κορωνοϊός, με αποτέλεσμα να πραγματοποιεί «έξυπνες» αγορές, προκειμένου να εξοικονομήσει χρήματα. Οι πολυσυσκευασίες αναψυ- κτικών ή οι χυμοί 2-3 λίτρων έδιναν αυτή τη δυνατότητα, καθώς μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες όλης της οικογένειας και διατίθενται στα ράφια σε συμ- φέρουσα τιμή σε σχέση με τους ατομικούς κωδικούς. Παράλληλα, η μεταβολή αυτή ενισχύθηκε και από ψυχολογικούς λόγους κατά την περίοδο του κατ’ οίκον περιορισμού, καθώς οι καταναλωτές αναζητούσαν προϊόντα σε μεγάλες συσκευασίες, που θα μπορούσαν να μοιραστούν με τα κοντινά τους πρόσωπα. Και ενώ τα προηγούμενα χρόνια υπήρχε η λογική της on-the-go κατανάλωσης, που συνοδευόταν από την αναζήτηση μικρών πρακτικών συσκευασιών που μεταφέρονται εύκολα, η πανδημία άλλαξε τα δεδομένα και στην κατη- γορία αυτή, καθώς μειώθηκε η ατομική κατανάλωση κι αυξήθηκε η ομαδική. Με καινοτομία «απαντούν» τα αναψυκτικά στην άνοδο των energy drinks Πέρα όμως από τις μεταβολές σε σχέση με το μέγεθος που παρατηρήθηκαν έντονα το τελευταίο χρονικό διά- στημα γενικότερα στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών, ο κλάδος των αναψυκτικών έχει αρχίσει να επενδύει σταθερά στην καινοτομία, καθώς δέχεται έντονο ανταγωνισμό από την κατηγορία των energy drinks, που κερδίζει έδαφος στο κανάλι της μικρής λιανικής. Οι βιομηχανίες ανα- ψυκτικών, προκειμένου να προσελκύσουν το νεανικό κυρίως κοινό που τα τελευ- ταία χρόνια απομακρύνεται από τα αναψυκτικά, δείχνο- ντας προτίμηση στα energy drinks, έχουν αρχίσει να λαν- σάρουν καινοτόμους κωδικούς χωρίς θερμίδες ή με χυμούς φρέσκων φρούτων, στοχεύοντας κυρίως στη γενιά των millennial’s και των GenerationZ, που έχουν υιοθετήσει δια- φορετικές διατροφικές συνήθειες από τις προηγούμενες γενιές. Η κατανάλωση ανθρακούχων προϊόντων κι αναψυκτικών με υψηλά ποσοστά ζάχαρης που κυκλοφορούν εδώ κι αρκετά χρόνια στην αγορά σταδιακά περιορίζεται και θέση στο ράφι παίρνουν τα «πράσινα» πιο υγιεινά αναψυκτικά. Το αποτέλεσμα είναι πλέον εμφανές στα καταστήματα της μικρής λιανι- κής που έχουν γεμίσει με αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη, με ελάχιστη θερμιδική επιβάρυνση, σε πρωτότυπους συν- δυασμούς, βιολογικά, με μπαχαρικά ή με κάνναβη, σε εντυπωσιακές συσκευασίες που προσελκύουν το κατα- ναλωτικό κοινό. Χυμοί «πλούσιοι» σε βιταμίνες γεμίζουν τα ράφια Δεκάδες καινοτόμα προϊόντα έχουν κυκλοφορήσει στην αγορά και στην κατηγορία των χυμών. Ακολου- θώντας τη σύγχρονη τάση για άσκηση κι υγιεινή «Οι βιομηχανίες αναψυκτικών, προκειμένου να προσελκύσουν το νεανικό κοινό, λανσάρουν καινοτόμους κωδικούς χωρίς θερμίδες.»

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=