Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 29

54 Vegan Προϊόντα Αφιέρωμα Έτοιμες για «πόλεμο» οι βιομηχανίες κρέατος Το γεγονός ότι τα vegan τρόφιμα κερδίζουν σταθερά «έδαφος» στις προτιμήσεις κι αποκτούν ενισχυμένη θέση στα ράφια των σούπερ μάρκετ και των καταστη- μάτων της μικρής λιανικής γίνεται φανερό και από τις κινήσεις που πραγματοποιούν τον τελευταίο καιρό οι βασικοί ανταγωνιστές, οι βιομηχανίες κρέατος, που βλέπουν, κυρίως στο εξωτερικό, τους τζίρους τους να μειώνονται εξαιτίας της πίεσης που δέχονται από τους χορτοφαγικούς κωδικούς. Παρά το γεγονός ότι οι μονάδες επεξεργασίας κρέατος αντιμετώπισαν αρκετά προβλή- ματα μετά το ξέσπασμα του κορωνοϊού, οι μεγάλες εται- ρείες του κλάδου εξακολουθούν να δίνουν μάχη για να διατηρήσουν το κρέας στην κορυφή των προτιμή- σεων των καταναλωτών. Σημειώνεται ότι η Tyson, μία εκ των μεγαλύτερων «παικτών» στις ΗΠΑ, προχώρησε σε επιθετική μείωση τιμών σε παρασκευές κρέατος κατά 30%, προκειμένου να χτυπήσει τους vegan κωδικούς και να δελεάσει καταστήματα και καταναλωτές. Την ίδια στιγμή, οι επιχειρήσεις παραγωγής κι επεξεργασίας vegan προϊόντων μάχονταν απέναντι στο αυξημένο κόστος ακόμα και πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας, κυρίως εξαιτίας της αύξησης των τιμών στην πρώτη ύλη πολλών προϊόντων τους, όπως η φυτική πρωτεΐνη από φακές ή μπιζέλια, προβλήματα που μέχρι στιγμής φαίνεται να αντιμετωπίζουν με επιτυχία. Στην ελληνική αγορά, μάλιστα, οι κωδικοί σε προϊόντα εναλλακτικού κρέατος παρουσιάζονται ενισχυμένοι τον τελευταίο καιρό, καθώς οι ακόλουθοι της vegan διατροφής αυξά- νονται με ταχύ ρυθμό, «απαιτώντας» από τις εταιρείες περισσότερες χορτοφαγικές επιλογές. Αυξάνονται οι επιλογές φυτικού κρέατος για τα μίνι μάρκετ Πλέον, στην ελληνική αγορά, υπάρχουν προϊόντα που γευστικά είναι πολύ κοντά στο κρέας, όμως παράγονται από φυτικές πρώτες ύλες. Σε σούπερ μάρκετ και σε πολλά μίνι μάρκετ είναι διαθέσιμο ήδη το πρώτο σε πωλήσεις παγκοσμίως φυτικό μπέργκερ «Beyond burger», που η διανομή του στην Ελλάδα γίνεται από την εταιρεία Foodelco. Εκτός από το μπέργκερ, οι vegan επιλογές αυξήθηκαν τελευταία με τον κωδικό Beyond sausage, το plant based λουκάνικο της εταιρείας. Προς την ίδια κατεύθυνση κινήθηκε κι η Megas Yeeros, λανσάροντας κωδικούς εναλλακτικού κρέατος, όπως το προϊόν Veggy Yeeros που παρασκευάζεται χωρίς σόγια, από επιλεγμένα όσπρια, ρύζι κι ελληνικά μυρω- δικά. Τον χορτοφαγικό γύρο, μάλιστα, πλαισιώνουν τα vegan προϊόντα Veggy Burger και Veggy Strips, που αποτελούν εναλλακτικές διατροφικές επιλογές, επιβε- βαιώνοντας την ανάγκη που είναι διάχυτη στην αγορά για μεγαλύτερη ποικιλία. Σημειώνεται ότι η εν λόγω εταιρεία έχει εισέλθει τον τελευταίο καιρό και στη μικρή λιανική με συσκευασμένα προϊόντα. Πρόσφατο λανσάρισμα αποτελούν και τα προϊόντα εναλλακτικού κρέατος Mega Meatless, μια σειρά με 100% plant based σύσταση, από όσπρια υψηλής πρωτεϊνικής αξίας, κατάλληλα για vegetarians, vegans, flexitarians και περι- όδους νηστείας, αλλά και για αυτούς που θέλουν να απο- λαμβάνουν τα οφέλη του κρέατος, χωρίς όμως να το καταναλώνουν. «Ανεβαίνουν» στις προτιμήσεις τα vegan snacks Και τα υποκατάστατα κρέατος δεν είναι η μόνη ομάδα προϊόντων που έχει διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση, καθώς τα vegan snacks φαίνεται να ακολου- θούν παρόμοιο ρυθμό ανάπτυξης σε παγκόσμιο επίπεδο. Ήδη στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, τις ΗΠΑ, έχουν κάνει την εμφάνισή τους δεκάδες κωδικοί διαφορετικών ειδών σε snacks, που απευθύνονται αποκλειστικά σε καταναλωτές vegan, με πρωταγωνι- στές στην κατηγορία τα γαριδάκια και τα πατατάκια που «Η Tyson, μία εκ των μεγαλύτερων «παικτών» στις ΗΠΑ, προχώρησε σε επιθετική μείωση τιμών σε παρασκευές κρέατος κατά 30%, προκειμένου να χτυπήσει τους vegan κωδικούς»

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=