Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 29

77 Τα επιμέρους στοιχεία δείχνουν ότι σε σχέση με πέρυσι έχει υπερ-διπλασιαστεί η συστηματική τάση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα γενικά (από το 21% των χρηστών διαδικτύου που είχε κάνει τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά το τελευταίο δεκαήμερο το 2019 σε 51% τον Μάιο 2020, με το ποσοστό μάλιστα να είναι στα- θερό και στις δύο μετρήσεις του Μαΐου). Στις παραγγελίες από ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, η αύξηση των καταναλωτών ξεπερνά το 1.000%, αφού 12% των χρηστών διαδικτύου έχει παραγγείλει online συστηματικά τον Μάιο σε σχέση με κάτω του 1% που ήταν το 2019, με το ποσοστό να παγιοποιείται και στις δύο μετρήσεις του Μαΐου. Θα πρέπει να σημειω- θεί ότι οι παραγγελίες εξ αποστάσεως δεν περιορίζονται μόνο στο κανάλι του διαδι- κτύου. Αναζητούν προσφορές στο διαδίκτυο Το διαδίκτυο φαίνεται ότι επιλέ- γουν πια οι Έλληνες καταναλωτές και για την ενη- μέρωσή τους, πριν από τις αγορές στα μίνι και σούπερ μάρκετ, γεγονός που εξηγεί και την ενισχυμένη προώθηση των επαγγελματιών της αγοράς σε προσφορές κι εκπτώσεις μέσω του διαδικτύου, με τις μεγάλες αλυσίδες να έχουν ήδη λανσάρει και σχετικά διαδραστικά φυλλάδια στην ιντερνετική παρουσία τους. Με βάση την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, χαρακτηριστικό για την απότομη διείσδυση του διαδικτύου στην καθημερινό- τητα των καταναλωτών είναι ότι εκτός των ηλεκτρονικών αγορών, το συγκεκριμένο κανάλι χρησι- μοποιείται όλο και περισσότερο για την ενημέρωση των καταναλωτών. Συγκεκριμένα, σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2019, καταγράφεται απότομη αύξηση στην επιλογή του διαδι- κτύου για την ενημέρωση για τις προσφορές κι εκπτώσεις των σούπερ μάρκετ, από το 25% στο 52%, και του κινητού (εφαρμογές), από το 13% στο 15%. Όλα τα υπόλοιπα κανάλια παρουσιάζουν μείωση. Το φυλλάδιο του σουπερμάρκετ από 72% σε 68%, η τηλεόραση από 48% σε 43%, οι αφίσες στο 27% χωρίς μεταβολή, κι η ενημέρωση από φίλους και γνωστούς, λόγω και του social distancing, από το 24% στο 14%. Προτιμούν τα τυποποιημένα τρόφιμα Εν μέσω κορωνοϊού, όμως, οι καταναλωτές εμφανίζο- νται να έχουν και νέες αγοραστικές επιλογές, όσον αφορά τα ψώνια τους σε μίνι και σούπερ μάρκετ. Σύμ- φωνα με όσα υποστήριξε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Παναγιώτης Μπορέτος, εμπορικός διευθυ- ντής κι αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI Hellas, ο Έλληνας καταναλωτής κάνει στροφή στα τυποποιημένα - συσκευασμένα τρόφιμα, διατηρώντας μία συνήθεια που υιοθέτησε τους περασμέ- νους μήνες, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και των μέτρων περιορισμού κυκλο- φορίας. Μπορεί τα βασικά κριτήρια επιλογής τροφίμων από τους καταναλωτές να αποτελούσαν στο παρελθόν η ποιότητα και η τιμή, ωστόσο η εικόνα έχει αλλάξει ριζικά και πλέον στα βασικά κριτήρια επιλογής περιλαμβάνο- νται η υγιεινή και η ασφάλεια. Η τάση αυτή συνδέεται ξεκάθαρα με την πανδημία του COVID-19, καθώς οι καταναλωτές όλο το προηγούμενο διάστημα αναζητού- σαν κυρίως προϊόντα συσκευασμένα - τυποποιημένα, ασφαλή κι εύκολα να αποθηκευτούν στο σπίτι για αρκετό διάστημα. Παράλληλα -και πάντα σύμφωνα με τον κ. Μπορέτο, οι Έλληνες καταναλωτές απέφευγαν να αγοράζουν τα Στις παραγγελίες από ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, η αύξηση των καταναλωτών ξεπερνά το 1.000%, με 12% των χρηστών του διαδικτύου να έχει παραγγείλει online τα ψώνια του. έρευνα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=