Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 29

78 χύμα προϊόντα καθώς θεωρούσαν ότι ήταν περισσό- τερο εκτεθειμένα στον κίνδυνο. Αυτή η τάση εκτιμάται ότι θα διατηρηθεί από τους καταναλωτές το επόμενο διάστημα, κυρίως για λόγους ασφάλειας αλλά κι ευκο- λίας. Είναι ενδεικτικό ότι από τις μετρήσεις της IRI προκύπτει πως η κατηγορία του συσκευασμένου τυριού παρουσίασε αυξημένες πωλήσεις σε όγκο κατά 19,2% το πρώτο τετράμηνο του 2020 συγκριτικά με το αντίστοιχο περυσινό, ενώ η αντίστοιχη κατη- γορία του πάγκου αύξηση κατά 4%. Το ίδιο διάστημα τα συσκευ- ασμένα αλλαντικά παρουσίασαν αύξηση κατά 11,1% ενώ του πάγκου κατά 3,1% σε όγκο. Επικρατεί η τάση των συνδυαστικών αγορών Ανάμεσα στα νέα δεδομένα που καταγράφονται για τις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών είναι κι η αναζήτηση νέων προϊόντων στα ράφια, τα οποία μπορούν να αποτελέ- σουν και νέο «πλήγμα» για τη μικρή λιανική. Κι αυτό γιατί σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, δεύτερο προ- ϊόν σε ζήτηση για τα σούπερ μάρκετ είναι τα τσιγάρα. Πρόκειται για ένα κατεξοχήν προϊόν της μικρής λιανικής, το οποίο προσφέρει μηδαμινό περιθώριο κέρδους στους επαγγελματίες της αγοράς, αλλά αποτελεί «κράχτη» για τους πελάτες, ειδικά στα περίπτερα και τα καταστήματα ψιλικών. Εν μέσω κορωνοϊού, όμως, οι καταναλωτές έδειξαν την ξεκάθαρη προτίμησή τους σε καταστήματα που μπορούσαν να συνδυάσουν αγορές διαφορετικών προϊόντων, περιορίζοντας τις επαφές τους και τις…στά- σεις τους για ψώνια. Όπως σημειώνει κι η έρευνα του ΙΕΛΚΑ, «Οι καταναλωτές προσπαθούν να μειώσουν τις επι- σκέψεις τους στα καταστήματα και την έκθεσή τους στον κορωνοϊό κι επομένως προσπαθούν να ομαδοποιήσουν τις αγορές τους». Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, εξετάστηκε στην κυλιόμενη έρευνα καταναλωτών του Ινστιτούτου αν ως αγοραστές είναι ικανοποιημέ- νοι ή αν θα επιθυμούσαν να βρίσκουν στα καταστήματα σούπερ μάρκετ και κάποιες άλλες κατηγορίες αγαθών. Όπως φαίνεται στο σχήμα 1, το 67% ή 2 στους 3 καταναλωτές δηλώνουν ικανοποιημένοι με την γκάμα προϊόντων που βρί- σκουν στα σουπερμάρκετ. Παράλληλα όμως υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό 33% που δηλώνει ότι υπάρχουν προϊόντα τα οποία θα ήθελε να αγοράζει από τα σούπερ μάρκετ, αλλά σήμερα δεν είναι διαθέσιμα σε αυτά. Θέλουν φάρμακα και τσιγάρα στα σούπερ μάρκετ Στο ερώτημα με ελεύθερη απάντηση σε σχέση με το ποια προϊόντα θα ήθελαν να πωλούνται στα σούπερ μάρκετ, τα οποία σήμερα δεν είναι διαθέσιμα σε αυτά, τα αποτελέσματα ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα, καθώς η πρώτη κατηγορία με διαφορά αφορούσε τα Μη Συντα- γογραφούμενα Φάρμακα, τις βιταμίνες και τα Σχήμα 1: Επιθυμία διάθεσης άλλων προϊόντων από τα σουπερμάκετ Υπάρχουν προϊόντα τα οποία θα θέλατε να αγοράζετε από το σουπερμάρκετ, αλλά δεν είναι διαθέσιμα σε αυτά; n Ναι n Όχι Σχήμα 2: Επιθυμητές κατηγορίες διάθεσης προϊόντων από τα σουπερμάρκετ Αν ναι, πείτε μας ποια προϊόντα που ΔΕΝ βρίσκετε σήμερα στα σουπερμάρκετ θα θέλατε να πωλούνται από αυτά; Ελεύθερες απαντήσεις. Τα είδη καπνιστού είναι Νο2 επιλογή των καταναλωτών για τα ράφια των σούπερ μάρκετ, αλλά ευτυχώς για τη μικρή λιανική, δεν είναι ελκυστική για το οργανωμένο λιανεμπόριο. έρευνα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=