Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 30
17 ειδήσεις ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ Σε κάμψη οι εξαγωγές επιτραπέζιας ελιάς Η Πανελλήνια Ένωση Μεταποιητών Τυποποιη- τών Εξαγωγέων Επιτραπέζιας Ελιάς (ΠΕΜΕΤΕ), κατά τη Γενική Συνέλευση, ανακοίνωσε τις σημαντικές επιπτώσεις της πανδημίας στον κλάδο των επιτραπέζιων ελιών, που συνοψί- ζονται στα εξής: Ακυρώσεις παραγγελιών κι αναβολές εκτέλε- σης συμβολαίων από πελάτες του εξωτερικού. Οι εξαγωγές της ελληνικής επιτραπέζιας ελιάς του πρώτου εξαμήνου του 2020 εμφανίζουν μείωση σε αξία 1,2% σε σχέση με το 2019. Ενδιαφέρον παρουσιάζει ότι, κατά το ίδιο εξάμηνο, οι ενδοκοινοτικές εξαγωγές εμφάνισαν αύξηση 9,0%, ενώ οι εξωκοινοτικές εξαγωγές πτώση κατά 8,9%. Η κρίση COVID-19, σε συνδυασμό με την περσινή στρέβλωση της αγοράς και τη δημιουργία μεγάλων αποθεμάτων, κυρίως στις ελιές ποικιλίας Καλαμών, έχει επιδεινώσει τη ρευστότητα του πρωτογενούς τομέα, με αποτέλεσμα τη δυσκολία ανταπόκρισής του σε δαπάνες για τις καλλιεργητικές εργασίες. Το ΙΕΛΚΑ πραγματοποίησε κι έρευνα καταναλωτών, με δείγμα 750 ατόμων την περίοδο 29 έως 31 Αυγούστου 2020, με θέμα τις αλλαγές στις κατανα- λωτικές συνήθειες, λόγω πανδημίας. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η πανδημία του κορωνοϊού εξακολουθεί να επηρε- άζει και τις αγοραστικές αλλά και τις διατροφικές συνήθειες του κοινού. Δραστικά έχουν επηρεαστεί οι επισκέ- ψεις για αγορές τροφίμων από τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας. Συγκεκρι- μένα, ο μέσος αριθμός εβδομαδιαίων επισκέψεων για αγορές τροφίμων έχει μειωθεί από 13,6 τον Δεκέμβριο του 2019 σε 8,2 τον Αύγουστο του 2020, δηλαδή κατά 40%, αλλά παρουσιάζει αύξηση κατά 35% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2020, όταν ο μέσος αριθμός επισκέψεων ήταν μόλις 6,1. Η μεγαλύ- τερη ποσοστιαία μεταβολή καταγράφεται στα Ιχθυοπωλεία και στη Λαϊκή αγορά, όπου οι επισκέψεις έχουν μειωθεί κατά 63% και 60% από τον Δεκέμβριο του 2019, σε σχέση με τον Αύγουστο του 2020. Οι μικρότερες, αλλά και πάλι σημαντικές, μειώσεις καταγράφονται σε αρτοπωλεία και φούρνους κατά 22%, σε οπωροπωλεία κατά 32% και σε σουπερμάρκετ και κατά 35%. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι υπάρ- χει κι ένα ποσοστό καταναλωτών, περίπου 5%, που πλέον επιλέγει συστη- ματικά τις αγορές από απόσταση, και κυρίως μέσω διαδικτύου, κάτι που προφανώς επηρεάζει πλέον και την επισκεψιμότητα των καταστημάτων. Κρι Κρι: αύξηση τζίρου και κερδοφορίας στο εξάμηνο του 2020 H βιομηχανία γάλακτος Κρι Κρι δημοσίευσε τις οικονομικές καταστάσεις εξαμήνου 2020. Ο κύκλος εργασιών διαμορ- φώθηκε σε €65,92 εκατ. έναντι €57,40 εκατ. το 2019 (αυξημέ- νος +14,8%). Αντίστοιχα, τα βασικά μεγέθη της κερδοφορίας διαμορφώ- θηκαν ως εξής: Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε €22,76 εκατ. έναντι €22,40 εκατ. το εξάμηνο 2019. Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε €13,80 εκατ. έναντι €12,23 εκατ. το εξάμηνο 2019. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €11,94 εκατ., έναντι €10,50 εκατ. το εξάμηνο 2019. Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, ανήλθαν σε €9,08 εκατ., έναντι €7,64 εκατ. το εξάμηνο 2019. Στην ελληνική αγορά παγωτού, οι πωλήσεις στο εξάμηνο 2020 ανήλθαν σε €12,18 εκατ. από €12,82 εκατ. Παρά το αρχικό έντονο πλήγμα που δέχτηκε η ελληνική αγορά παγωτού από τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν, συνεπεία του COVID-19, η κατάσταση βελτιώθηκε στη συνέχεια, με αποτέλεσμα η πτώση των πωλήσεων να περιοριστεί στο -5%. H μάρκα Κρι Κρι κατατάσσεται στη 2η θέση της ελληνικής αγοράς παγωτού, με μερίδιο σε όγκο 14,1% (στοιχεία NIELSEN Ιούνιος 2020). Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της ΚΡΙ-ΚΡΙ εμφανίζουν αύξηση +16,3%, αγγίζοντας τα €25,4 εκατ. Η επίδοση αυτή αποδίδεται στη μεγέθυνση της αγοράς στο εξάμηνο κατά 5,2%, στην ενίσχυση του μεριδίου αγοράς των επώνυμων γιαουρτιών ΚΡΙ-ΚΡΙ, καθώς και στην αύξηση των πωλήσεων private label προϊόντων. Το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών ΚΡΙ-ΚΡΙ διαμορφώνεται πλέον σε 16,6%, διατηρώντας τη 2η θέση της αγοράς (στοιχεία IRI σε όγκο, Ιούνιος 2020). Σε σχέση με τις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις γιαουρτιού συνεχίζουν την έντονη ανάπτυξη (αύξηση +29,7%). Η συνολική αξία των εξαγωγών γιαουρτιού ξεπέρασε τα €24,9 εκατ., αποτελώντας το 50% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών. Η κρίση του κορωνοϊού αλλάζει τις συνήθειες των καταναλωτών
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=