Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 30
Παναγιώτης Καραλέμας, Field Sales Manager Mondeléz International Λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα από τους εννέα μήνες του έτους που έχουμε διανύ- σει, η αγορά βιώνει μια πρωτόγνωρη κατάσταση η οποία αντανακλάται τόσο στα αποτελέσματα όσο και στις έρευνες. Ο κλά- δος του λιανεμπορίου έχει να αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις, κι οι εξελίξεις καθίστανται ακόμα κρισιμότε- ρες, καθώς μπαίνουμε στο τελευταίο 4μηνο του οικονομικού έτους. Με τα σημάδια ανάκαμψης να διαφαίνονται ήδη, από πλευράς μας στηρίζουμε δυναμικά την κατηγορία, επενδύοντας στην καινοτομία, τόσο στο επίπεδο νέων λανσαρισμάτων όσο και στο επί- πεδο των εργαλείων προβολής των κατηγοριών στα σημεία πώλησης. Επιπλέον, θα επιβραβεύσουμε την προτίμηση του καταναλωτή στα προϊόντα μας, μέσα από έναν διαγωνισμό για τη μάρκα Trident. Όσον αφορά τα μίνι μάρκετ, συγκεκριμένα, στο σύνολο των εννέα μηνών που έχουμε διανύσει δεν μπορούμε να δώσουμε μια ενιαία εικόνα για το σύνολο της χώρας, καθώς οι συνθήκες που έχει επιβάλει η πανδημία επη- ρεάζουν σε διαφορετικό βαθμό τις περιοχές της χώρας. Σημεία που διατηρούν ένα καλό μείγμα προϊόντων, τηρούν κανόνες υγιεινής και παρέχουν υπηρεσίες τηλε- φωνικής παραγγελίας στους πελάτες τους, εξακολουθούν να καταγράφουν οφέλη έναντι του αντα- γωνισμού τους, ωστόσο οι εξωτερικοί παράγοντες εξακολουθούν να επηρεάζουν τον σχεδιασμό των επι- χειρήσεων. Η τάση του door-to-door delivery εκτιμάται πως θα παραμείνει αυξητική, συνεπώς, επαγγελματίες που έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν τέτοιου είδους υπηρεσίες, αυξάνουν τις πιθανότητες να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των καταναλωτών. Η διαρρύθμιση των καταστημάτων οφείλει να προσαρ- μοστεί στα μέτρα ασφαλείας αλλά και στις νέες συνήθειες. Εύκολη πρόσβαση στα προϊόντα, καθαριό- τητα, χώρος αναμονής εκτός καταστήματος και χρήση POS, ικανοποιούν την ανάγκη του καταναλωτή να νιώθει ασφάλεια στο περιβάλλον όπου πραγματοποιεί τις αγο- ρές του. Η νέα πραγματικότητα καταδεικνύει την ευκαιρία για συνεργασίες με αναγνωρίσιμες μάρκες κι εταιρείες με διαρκή παρουσία στη μικρή λιανική, που συνεχίζουν να επενδύουν σε προϊόντα και τεχνογνωσία και που μπορούν να συνεισφέρουν ουσιαστικά στην προσαρμογή των mini market, στις νέες συνθήκες. Προς τους ιδιοκτήτες mini market η συμβουλή μας θα ήταν να συνεργαστούν με τις εταιρείες και να εμπιστευ- τούν τα σύγχρονα μοντέλα category management, ώστε να μπορέσουν εκσυγχρονίσουν τα καταστήματά τους και να παίξουν δυνατά απέναντι στα μεγάλα super markets. Η τιμή θα είναι πάντα σημαντική, αλλά πλέον παίζουν κι άλλα πράγματα σημαντικό ρόλο για τους καταναλωτές, τα οποία θα ήταν προς το συμφέρον των ιδιοκτητών να τα αναγνωρίσουν και να προβούν σε σχετικές ενέργειες. Πλάτωνας Μαρλαφέκας, Αντιπρόεδρος της Λουξ Οι περισσότεροι κλάδοι της αγοράς έχουν υποστεί κλυδωνισμούς, λόγω της πανδημίας. Η αρχική αύξηση που σημειώθηκε στις πωλήσεις των σού- περ μάρκετ και των μίνι μάρκετ άρχισε να εξασθε- νεί σταδιακά, επιστρέφοντας στα προ κορωνοϊού επίπεδα. Κάτι ανάλογο παρατηρήσαμε και στην περίπτωση των αναψυκτικών και χυμών Λουξ, καθώς αρχικά υπήρξε αύξηση των πωλήσεων στο οργανωμένο Λιανεμπόριο αλλά αργότερα οι πωλήσεις επέστρεψαν σε επίπεδα ανάλογα με τα περσινά. Ο επιχειρηματικός κλάδος επενδύει και βασίζεται στην περίοδο των θερινών εκπτώσεων, που όμως για τη φετινή χρονιά συνοδεύτηκε από μη ενθαρρυντικά στοι- χεία. Η πανδημία συνιστά μια νέα πραγματικότητα Tips για τη διαχείριση της κρίσης από παράγοντες της αγοράς Στο πλαίσιο του ρεπορτάζ για την επίδραση που θα έχει η κρίση του κορωνοϊού στην αγορά, το «Mini Market & Μικρή Λιανική» απευθύνθηκε σε στελέχη εταιρειών που εμπλέκονται στο λιανικό εμπόριο. Στόχος να μας μεταφέρουν την εικόνα που έχουν κι εκείνοι για την τρέχουσα κατάσταση, αλλά και να δώσουν τις συμβουλές τους προς τα καταστή- ματα μικρής λιανικής, ως προς τις καλύτερες πρακτικές για τη διαχείριση της κατάστασης. 34 ρεπορτάζ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=