Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 30
παγκοσμίως και, καθώς καμία κοινωνία δεν είχε κληθεί να αντιμετωπίσει μια υγειονομική κρίση τέτοιου μεγέ- θους στο πρόσφατο παρελθόν, είναι αναμενόμενο ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένη πρόβλεψη για το μέλλον. Αξίζει να σημειωθεί ότι ούτε η δεκαετής οικονομική κρίση δεν μας είχε προετοιμάσει για μια τέτοια κατάσταση που επη- ρεάζει την παγκόσμια οικονομία. Οι επιχειρήσεις πλέουν σε αχαρτογράφητα νερά και το τοπίο δεν προσφέρεται για προβλέψεις και σταθερά μελ- λοντικά σχέδια. Κοινός παρονομαστής όλων των επιχειρήσεων θα πρέπει να είναι η προσαρμοστικότητα. Αυτή την αρχή ακολουθούμε και στη Λουξ που σε συν- δυασμό με την ευελιξία μάς επιτρέπει να παρακολουθούμε στενά και να συμβαδίζουμε με τις εξε- λίξεις και επομένως να ανταποκρινόμαστε αποτελεσματικά στις επιταγές της αγοράς και στις ανά- γκες του καταναλωτικού κοινού. Το μέγεθος της ύφεσης της εγχώριας οικονομίας αλλά και η πορεία της ελληνικής επιχειρηματικότητας έχουν άμεση σχέση και θα επηρεαστούν στενά από την ταχύ- τητα της επανεκκίνησης της παγκόσμιας αγοράς. Τα μίνι μάρκετ οφείλουν να ακολουθήσουν και να δημι- ουργήσουν νέες εναλλακτικές προώθησης και παράδοσης των προϊόντων τους, ώστε να ελαχιστοποιή- σουν την ανασφάλεια και τον φόβο που συνοδεύει την πανδημία στην καθημερινότητα των καταναλωτών. Κατερίνα Μαρκοπούλου, Διευθύντρια Πωλήσεων Super Market Arista Σε περιόδους κρίσεων πάντα υπάρχει έξαρση στις αγο- ρές καταναλωτικών αγαθών, κάτι ανάλογο συνέβη και το 2015. Οι ιδιαιτερότητες που οδήγησαν στη δραματική πτώση του τζίρου στο γ’ τρίμηνο ήταν πρωτίστως η μει- ωμένη τουριστική κίνηση και τα τοπικά lockdown. Δευτερευόντως, η πρώτη περίοδος της πανδημίας χαρα- κτηρίστηκε από διεύρυνση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Πολλοί καταναλωτές εξοικειώθηκαν με τις ηλεκτρονικές αγορές, ακόμα και σε είδη πρώτης ανάγκης, και δεν «γύρισαν» ποτέ στις μεγάλες σάλες. Συνεπώς, χάθηκε τμήμα της λεγόμενης «αυθόρμητης αγοράς». Οι δυσοίω- νες για πολλούς, πλήρως ρεαλιστικές για εμάς, προβλέψεις μιλούν για πλήρη επαναφορά στην κανονι- κότητα το 2022. Ο τρόπος με τον οποίο κινούμασταν κι είχαμε μάθει να βιώνουμε την καθημερινότητα έχει αλλάξει οριστικά . Είναι ουτοπία να περιμένουμε ότι οι καταναλωτικές συνήθειες θα επανέλθουν στην προ COVID -19 εποχή. Το ηλεκτρονικό εμπόριο θα ενταθεί, η φοβία συνωστισμού σε χώρους διασκέδασης θα παρα- μείνει κι η αυξητική τάση που παρατηρείται στις αποταμιεύσεις δημιουργεί νέο πρότυπο. Το υπόλοιπο του 2020 θα χαρακτηριστεί από βαθιά ύφεση. Το 2021 πολλές επιχειρήσεις θα κλείσουν ή θα διαφοροποιήσουν το αντικείμενο εργασίας τους για να επιβιώσουν. Οι οικογενειακές επιχειρήσεις, όπως τα περισσότερα μίνι μάρκετ, έχουν αποδείξει ότι αντέχουν, γιατί βασίζονται στην προσωπική εργασία. Αυτό δεν είναι πλέον αρκετό. Όσους λειτουργούν αυτόνομα τους παροτρύνουμε να ενταχθούν σε έναν Όμιλο που θα τους παρέχει ανταγω- νιστικές τιμές, ταυτότητα, αποκλειστικότητα στην περιοχή δραστηριοποίησης κι υπηρεσίες marketing-digital marketing. Συμβουλεύουμε, επίσης, να επενδύσουν σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό και σε υπηρεσίες delivery. Μανώλης Σερφιώτης, Senior Commercial Manager MBB Arla Foods Ελλάς Οι συνθήκες που βιώνουμε το 2020 στην αγορά έχουν τη σφραγίδα της πανδημίας, η οποία επηρεάζει την καταναλωτική συμπε- ριφορά δραστικά. Είναι γεγονός ότι οι μεγάλες αίθουσες του λιανεμπορίου συγκέ- ντρωσαν μεγάλο αριθμό καταναλωτών, για αγορές θα έλεγα πανικού/ανάγκης. Τα μικρά σημεία έχουν πληγεί από τη μείωση της μετακίνησης για εργασία ή για ψώνια. Όμως, παρατηρούμε ότι σημαντικός αριθμός συνοικιακών mini market γίνεται σημαντι- κός πόλος έλξης για καθημερινά ψώνια, σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Οι παρούσες συνθήκες δεν συμβάλλουν στο να είμαστε αισιόδοξοι για αύξηση της κατανάλωσης. Πιστεύω ότι θα έχουμε μια σταθερή αλλά αργή ανάκαμψη που θα βασί- ζεται στη βελτίωση των οικονομικών δεικτών και, βασικά, στην ανάκαμψη του τουρισμού το 2021, ελπίζο- ντας, βέβαια, σε θετικά νέα για φάρμακο κι ασφαλές εμβόλιο. Από το 2022 θα αρχίσουμε να επανερχόμαστε, αλλά υπό νέες κανονικές συνθήκες. Το μεγάλο πλεονέ- κτημα στα mini market είναι η προσωπική επαφή του πελάτη με τον ιδιοκτήτη ή τον υπάλληλο. Η εξαιρετική προσωπική εξυπηρέτηση, η ευγένεια, η καθαριότητα, η διαφοροποίηση οδηγούν στην ανάπτυξη του πελατολο- γίου. Επίσης, θα συμβούλευα και την καλή και στενή επαφή με εταιρείες που επενδύουν στον χώρο της μικρής λιανικής για αμοιβαίο όφελος. 35 ρεπορτάζ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=