Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 30
ρεπορτάζ Βασίλης Ξηραδάκης, Διευθυντής Πωλήσεων Μικρής Λιανικής Νοτίου Ελλάδας της ΠΗΓΑΣΟΣ ΑΕ Ο κλάδος των σούπερ μάρκετ ήταν ευνο- ημένος από το lockdown. Σύμφωνα με τη Nielsen, το κλείσιμο σημαντικών επιχει- ρήσεων στον κλάδο των περιπτέρων ώθησε τους καταναλωτές να ψωνίσουν περισσότερο στα σούπερ μάρκετ. Όσον αφορά τη Μικρή Λιανική, η εταιρεία μας, Πήγασος ΑΕ, μια εταιρεία που εξυπηρετεί απ’ ευθείας σημεία Μικρής Λιανικής, παρατήρησε πως μια μερίδα σημαντικών επιχειρήσεων (και συγκεκριμένα περι- πτέρων στα πιο κεντρικά σημεία) έκλεισαν κατά τη διάρκεια του lockdown, ενώ άλλες μικρότερες συνοικιακές επιχειρήσεις mini market παρέμειναν ανοιχτές, κερδίζοντας σημαντικό μερίδιο από τις αγορές των καταναλωτών. Μετά την άρση του lockdown, το καταναλωτικό κοινό άρχισε να κινείται ξανά στην αγορά. Το σύνολο του λια- νεμπορίου άρχισε να κινείται σε ρυθμούς ανάκαμψης, ωστόσο κατά την περίοδο του καλοκαιριού (και δη κατά την περίοδο των καλοκαιρινών εκπτώσεων) υπήρξε κάμψη στην κατανάλωση. Η πρόβλεψη για την πορεία της αγοράς από εδώ και στο εξής είναι αρκετά δύσκολη και παρακινδυνευμένη. Αυτό που έχουμε παρατηρήσει εμείς τις πρώτες μέρες του Σεπτεμβρίου είναι μία μικρή άνοδος των πωλή- σεών μας σε όλα τα κανάλια διανομής που εξυπηρετούμε. Όσον αφορά τα μίνι μάρκετ, η συμβουλή μας είναι: Επενδύστε! Μία μόνο λέξη με πολλαπλά νοή- ματα. Ως επιχειρήσεις, τα μίνι μάρκετ (ούτως ή άλλως) παρέχουν ευκολία και ταχύτητα στις αγορές των κατανα- λωτών. Επενδύστε σε μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων. Οι καταναλωτές ψάχνουν πάντα νέες επιλογές! Επενδύστε στην προσωπική σχέση με τους πελάτες σας. Ο ευχαριστημένος πελάτης είναι αυτός που θα ξανάρθει, και μάλιστα πολύ σύντομα! Επενδύστε σε επιχειρήσεις και σε προμηθευτές σας που σας έχουν στηρίξει εδώ και χρόνια. Επιχειρήσεις σαν τη δική μας (την Πήγασος ΑΕ) έχουν εδώ και 40 (και πλέον) χρόνια στηρίξει το έργο σας, παρέχοντάς σας μεγάλα brands και σπουδαία προϊόντα. Επενδύστε και σε χρόνο, και μάλιστα σε διευρυμένο ωράριο λειτουργίας, το οποίο διευκολύνει την πραγμα- τοποίηση αγορών σχεδόν όλη τη μέρα, κάτι που άλλες επιχειρήσεις λιανεμπορίου δεν μπορούν να προσφέ- ρουν. Ο κορωνοϊός αποτέλεσε κι αποτελεί υγειονομική (και κατ’ επέκταση και οικονομική) κρίση. Και σε κάθε κρίση, πάντα υπάρχουν επιχειρηματικές ευκαιρίες. Εκμεταλλευτείτε τις! Γιώργος Παρασκευαΐδης, Διευθυντής Πωλήσεων ΑΤΛΑΝΤΑ Α.Ε. Μετά την περίοδο του lockdown, οπότε έγιναν μαζικές αγορές, η εικόνα άλλαξε άρδην, όπως κι αναμενόταν, από τον Ιούνιο και μετά. Σε αυτό συνέ- βαλλε η καθυστερημένη έναρξη της τουριστικής περιόδου αλλά κι η μειω- μένη εισροή τουριστών. Μεγάλος αριθμός του εργατικού δυναμικού που απασχολούταν παραδοσι- ακά στον συγκεκριμένο κλάδο και στα παρεμφερή επαγγέλματα (εστίαση, μεταφορές κ.τ.λ.) έμεινε χωρίς εργασία, με αποτέλεσμα μειωμένο εισόδημα και μειω- μένη αγοραστική δύναμη. Παράλληλα, η αβεβαιότητα για το άμεσο μέλλον επέδρασε αρνητικά στην ψυχολογία των καταναλωτών. Το κλίμα που έχει δημιουργηθεί θα συνεχιστεί και το επόμενο διάστημα, καθώς αρχίζει η περίοδος των υπο- χρεώσεων των φορολογουμένων, όπως επίσης αυξημένες δαπάνες διαβίωσης (έναρξη σχολικής χρο- νιάς, φροντιστήρια, θέρμανση κ.τ.λ.). Η τάση θα βαίνει μειούμενη σε σχέση με την περσινή χρονιά, μήνα-μήνα, συγκρίνοντας ίδια στοιχεία. Την περίοδο που διανύουμε είναι πολύ δύσκολο να γίνουν προβλέψεις. Αυτό που έχει διαπιστωθεί, όμως, είναι πως σε περίπτωση έξαρσης του Covid-19, όπως αναμένεται το επόμενο διάστημα, οι καταναλωτές, για να αποφύγουν τις πολλές μετακινήσεις κι επαφές με κόσμο, θα στραφούν στα μεγαλύτερα καταστήματα για τις πιο μαζικές αγορές. Με βάση αυτό το δεδομένο, η συμβουλή μου θα ήταν καλύτερη διαχείριση του στοκ για καλύτερο cash flow, συχνότερες παραγγελίες στους προμηθευτές, καλύτερη διαχείριση μείγματος προϊόντων μέσα στα καταστήματα, με έμφαση στους ταχυκίνητους κωδικούς και στους κωδικούς με καλύτερα περιθώρια κέρδους. Κώστας Μπίσκος, Διευθύνων Σύμβουλος της NEXT AE Τα σούπερ μάρκετ και μίνι μάρκετ είχαν αύξηση τζί- ρου στην καραντίνα, γιατί όλα τα υπόλοιπα καταστήματα ήταν κλειστά. Από τότε πέρασαν 5 μήνες, με δραματική μείωση του τουρισμού (η Ελλάδα έχασε 15 δισεκατομμύρια ευρώ), ανεργία, ανασφάλεια και μείωση εισοδημάτων. Αυτή η μείωση της αγοραστικής δύναμης των κατα- ναλωτών θα πλήξει και τα μίνι μάρκετ (λιγότερο ίσως από άλλες κατηγορίες επιχειρήσεων). Σε αυτή την 36
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=