Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 30
43 έρευνα το box.gr και άλλα. Με τον τρόπο αυτό, θεωρητικά, μια επιχείρηση μικρής λιανικής μπορεί να γλιτώσει τα έξοδα δημιουργίας ιστοσελίδας και δικού της ηλεκτρο- νικού καταστήματος, αφού παρέχουν τις δυνατότητες και τις υπηρεσίες αυτές οι πλατφόρμες delivery. Λέμε θεωρητικά, διότι συνομιλώντας με επαγγελματίες που έχουν προχωρήσει σε αυτή την κίνηση, τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι ή ακριβέστερα είναι καλύτερα για την επιχείρηση λιανικής να μη σκεφτεί κατ’ αυτόν τον τρόπο. Παρακάτω θα το εξηγήσουμε αναλυτικότερα. Εμείς από την πλευρά μας θελήσαμε να διερευνήσουμε κατά πόσο αξίζει όντως ένα μίνι μάρκετ να προσφέρει υπηρεσίες delivery και να ενταχθεί σε μία τέτοια πλατ- φόρμα ή αν πρόκειται για μία τάση που αναπτύχθηκε λόγω καραντίνας και θα «ξεφουσκώσει». Σιγή… ιχθύος από τις πλατφόρμες Πρώτη κίνηση ήταν να επικοινωνήσουμε με τις εται- ρείες που διαχειρίζονται τις πλατφόρμες delivery, θέτοντάς τους ερωτήματα, όπως το πώς βλέπουν την εξέλιξη της μικρής λιανικής αγοράς στο κομμάτι τους, αν θεωρούν πως θα ενταθεί το φαινόμενο ή θα υποχωρήσει και τι οφέλη υπάρχουν για ένα μίνι μάρκετ αν ενταχθεί στην πλατφόρμα τους. Για λόγους που πραγματικά αγνοούμε δεν λάβαμε καμία απολύτως απά- ντηση. Το γεγονός βέβαια αυτό δεν μας πτόησε καθόλου, γιατί ούτως ή άλλως το κυρί- αρχο ζητούμενο εδώ ήταν να πάρουμε το «κλίμα» από την ίδια την αγορά. Να συνομιλή- σουμε με επαγγελματίες της μικρής λιανικής που έχουν οργανώσει υπηρεσίες delivery κι έχουν ενταχθεί και στις προαναφερ- θείσες πλατφόρμες, ώστε να διαπιστώσουμε ποια είναι, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, τα αποτελέσματα που έχουν. Η εικόνα της αγοράς Πράγματι, στις επαφές που έγιναν βγήκαν αρκετά χρή- σιμα συμπεράσματα. Για αρχή να ειπωθεί πως ουδείς έχει μετανιώσει που έχει οργανώσει delivery. Αντιθέ- τως, όλοι μας είπαν πως ήταν μία κίνηση που έπρεπε να γίνει, ιδίως στις καταστάσεις που ζούμε τους τελευταίους μήνες. Φτάνοντας συγκεκριμένα στο θέμα της ένταξης στην ψηφιακή πλατφόρμα διανομής, οι απόψεις ήταν πιο…μαζεμένες, θα μπορούσαμε να πούμε. Οι περισ- σότεροι επαγγελματίες είπαν πως οι παραγγελίες μέσα από το συγκεκριμένο κανάλι δεν είναι πολλές και, με δεδομένο πως κρατάνε και ποσοστά, εάν δεν έχεις πάνω από έναν αριθμό παραγγελιών ημερησίως, το πράγμα δεν πολυσυμφέρει. Ωστόσο, δεν σκέ- φτονται να αποχωρήσουν κι επιθυμούν να δώσουν χρόνο στην προσπάθεια. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως αυτές οι πλατφόρμες απευθύνονται κι εξυπηρετούν βασικά την εστί- αση κι όχι τα καταστήματα λιανικής. Ξεκίνησαν να λει- τουργούν για να εξυπηρετήσουν αυτό τον χώρο κι ουσιαστικά είναι «κομμένες και ραμμένες» γι’ αυτού του είδους τις επιχειρή- σεις. Τα καταστήματα λιανικής είναι πιο πρόσφατη προσθήκη γι’ αυτές τις πλατφόρμες και λογικό είναι πως δεν μπο- ρεί η υπηρεσία delivery να λειτουργήσει με τους ίδιους όρους που λειτουργεί μία επιχείρηση εστίασης. Έχουμε να κάνουμε, στην πράξη, με ένα σκηνικό υπό διαμόρ- φωση, που δεν έχει πάρει ακόμη τα τελικά χαρακτηριστικά του. Προϋπόθεση η καλή οργάνωση Ένα βασικό στοιχείο που είχαν οι επιχειρήσεις μικρής λιανικής με τις οποίες συνομιλήσαμε ήταν πως πέρα από την ένταξη της επιχείρησης στην πλατφόρμα, οι περισσότερες έχουν έτσι κι αλλιώς οργανώσει υπηρε- σία delivery με δική τους ιστοσελίδα, όπου παρουσιάζουν ψηφιακά τα προϊόντα που διαθέτουν. Αν δεν έχουν ιστοσελίδα, έχουν τουλάχιστον μία πολύ οργανωμένη σελίδα στο Facebook. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως η ένταξη της επιχείρησης στην ψηφιακή Oι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν οργανώσει υπηρεσία delivery με δική τους ιστοσελίδα, όπου παρουσιάζουν ψηφιακά τα προϊόντα που διαθέτουν. Τα καταστήματα λιανικής είναι πρόσφατη προσθήκη για τις πλατφόρμες delivery.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=