Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 30

44 έρευνα πλατφόρμα delivery έρχεται να λειτουργήσει συμπλη- ρωματικά και προωθητικά στην όλη προσπάθεια που έχει κάνει ένα μίνι μάρκετ για την online παρουσία του και δεν αποτελεί την αρχή και το τέλος. Αυτό εξηγεί και την αναφορά που έγινε παραπάνω για το αν μπορεί η ένταξη στην πλατφόρμα να αποτελέσει το μόνο εργαλείο ψηφιακής παρουσίας για την επιχείρηση. Φθάνοντας στο ζητούμενο, δηλαδή στις παραγγελίες, οι περισσότεροι επαγγελματίες μάς είπαν πως δεν βρίσκο- νται στο επιθυμητό επίπεδο, όμως τόνισαν ότι το πρόβλημα δεν βρίσκεται στο delivery ή μη, αλλά στη δύσκολη οικονομική κατάσταση που έχει προκαλέσει η πανδημία. Αντιθέτως, τόνισαν ότι ακριβώς εξαιτίας αυτής της κατάστασης η κάθε επιχείρηση κι ο κάθε επαγγελματίας θα πρέπει να κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του, για να καταφέρει να ανταποκριθεί στις συνθή- κες που έχουν δημιουργηθεί. Σε αυτή την προσπάθεια εντάσσεται κι η επιλογή τους να παρέχουν υπηρεσίες delivery από τα καταστήματά τους κι η ένταξή τους στις πλατφόρμες διανομής. Η πανδημία είναι ακόμη εδώ Δεν πρέπει, τέλος, να μας διαφεύγει ότι η πανδημία του κορωνοϊού δεν είναι ένα πρόβλημα που έχουμε αφήσει πίσω μας, μάλιστα δεν δείχνει καν να υποχωρεί. Τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές, τα κρούσματα στην Αττική είχαν εκτιναχθεί στα ύψη και τα μηνύματα που λαμβάναμε από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας για την αντιμετώπιση της κατάστασης ήταν τουλάχιστον αντιφατικά, σχετικά με το αν θα επιβληθούν ή όχι εκ νέου περιοριστικά μέτρα. Η κυβέρνηση έδειχνε να προ- σανατολίζεται σε ένα πιο χαλαρό lockdown, με περιορισμό στις μετακινήσεις σε ορισμένες μόνο περιο- χές του λεκανοπεδίου. Όπως και να ’χει, όλη αυτή η κατάσταση έβαλε για τα καλά στη ζωή μας τις αγορές μέσω διαδικτύου. Το στοιχείο αυτό έρχεται και συνδυά- ζεται με την οικονομική ζημιά που έχει προκληθεί, πράγμα που σημαίνει πως χρειάζονται κινήσεις και πρωτοβουλίες, για να έχει ένα κατάστημα λιανικής πρό- σβαση σε μεγαλύτερο αριθμό πελατών, και το delivery είναι σαφώς μία από τις κινήσεις που μπορούν να κάνουν τη διαφορά στις παρούσες συνθήκες. Αυτό ήταν τουλάχιστον το μήνυμα που λάβαμε από την ίδια την αγορά. Ο χρόνος θα δείξει… Μ «Κρατάμε όλες τις πόρτες ανοιχτές» «Γίνονται παραγγελίες μέσω διαδι- κτύου κι η αγορά κινείται, αν και δεν είναι σε θεμιτά κι αναμενόμενα επίπεδα» είπε στο «Mini Market & Μικρή Λιανική» η κυρία Μπα- ριατάκη Αφροδίτη από το υποκατάστημα Ζουριδάκης που διαθέτει κρητικά παραδοσιακά προϊόντα στην οδό Ευριπίδου 25, στην Αθήνα. Η επιχείρηση διαθέ- τει δική της ιστοσελίδα, από όπου μπορεί κανείς να κάνει παραγγε- λία, ενώ έχει ενταχθεί και σε πλατφόρμα delivery. «Είναι σωστή επιλογή που μπήκαμε. Σε δύσκολους καιρούς, όπως τώρα, κοιτάς να δεις τι μπορείς να κάνεις για να αυξήσεις το κέρδος σου και να απλώσεις το δίκτυό σου» , σημείωσε η κυρία Μπαριατάκη. «Εμάς μας γνωρίζουν χρόνια, γνωρίζουν και τα προϊόντα, έτσι είναι πιο εύκολο κι οι πελάτες να κάνουν online παραγγελίες» , συμπλήρωσε. «Το ποσοστό που κρατούν οι πλατφόρμες είναι αρκετά μεγάλο, αλλά θέλουμε να κρατάμε όλες τις πόρτες ανοιχτές για το καλύτερο» , τόνισε. Βασικό ζήτημα ο όγκος των παραγγελιών Στο θέμα των ποσοστών που δίνονται στις πλατφόρμες αναφέρθηκε κι ο κύριος Αλέξαν- δρος Δασκαλάκης από το κατάστημα Bio Nutritionist Organic Market, που βρίσκεται στην οδό Αρχιμήδους 8, στην Ηλιούπολη. «Φαίνεται να είναι ακόμα χαμηλή η κίνηση στις παραγγελίες μέσα από τις πλατφόρμες στην κατηγορία των Mini Market και παράλληλα κρα- τάνε υψηλό ποσοστό οι εταιρείες. Χρειάζεται να έχεις πάνω από 5 με 6 παραγγελίες την ημέρα, για να αξίζει τον κόπο». Σημείωσε, επίσης, πως πρόβλημα αποτελεί κι ο χρόνος παράδοσης των 90 λεπτών που αναγράφεται στις πλατ- φόρμες, γιατί όπως υπογράμμισε «δεν είμαστε καταστήματα εστίασης κι η διαθεσι- μότητα των προϊόντων σε πιο μικρά μίνι μάρκετ είναι πάντα ένα ζήτημα. Παρ’ όλα αυτά, θεωρώ πως όταν κι οι πλατφόρμες προ- σαρμοστούν κι έρθουν πιο κοντά στις επιχειρήσεις που υποστηρίζουν, θα είναι μια Win to Win συνεργασία», κατέληξε ο κύριος Δασκαλάκης, ο οποίος διατηρεί και δική του ιστοσελίδα με e-shop, στη διεύθυνση www.bionutritionist.gr . Ο Αλέξανδρος Δασκαλάκης από το κατάστημα Bio Nutritionist Organic Market, που βρίσκεται στην οδό Αρχιμήδους 8, στην Ηλιούπολη. Ένα από τα καταστήματα Ζουριδάκης

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=