Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 30
Αφιέρωμα YΓΕΙΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ Ε χει γίνει πλέον αντιληπτό σε όλους τους κρίκους της εφοδιαστικής αλυσίδας, από τους παραγω- γούς και τις βιομηχανίες τροφίμων μέχρι και τα καταστήματα λιανικής, πως τα τελευταία χρόνια οι καταναλωτές ευαισθητοποιούνται όλο και περισσότερο σε σχέση με την ποιότητα των τροφίμων που κατανα- λώνουν, δίνοντας έμφαση σε τροφές που είναι υγιεινές και θρεπτικές και δεν επιβαρύνουν αρνητικά τον οργα- νισμό. Η συγκεκριμένη τάση, μάλιστα, σύμφωνα με διεθνείς έρευνες, εντάθηκε ακόμη περισσότερο μετά το ξέσπα- σμα της πανδημίας του κορωνοϊού. Ο λόγος είναι προφανής, αφού το μεγαλύτερο μέρος των ανθρώπων, ιδιαίτερα στη Δύση αλλά όχι μόνο, προχώρησε σε επι- λογές και κινήσεις που θωρακίζουν την άμυνα του οργανισμού κι ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα, υπό τον φόβο της μετάδοσης της νόσου Covid-19. Με δεδομένο ότι η τάση για τα τρόφιμα που ανή- κουν στο μοντέλο «υγεία κι ευεξία» προϋπήρχε, με τις διαστάσεις που έχει πάρει τώρα, παρουσιάζεται ένα φαι- νόμενο που δεν πρέπει να αγνοήσουν οι επιχειρήσεις της μικρής λιανικής. Οι επιχειρήσεις παραγωγής τροφί- μων, παρακολουθώντας τις εξελίξεις, έχουν δημιουργήσει μία μεγάλη γκάμα προϊόντων για αυτή την αγορά. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πάρα πολλά τρόφιμα, πολλά από τα οποία δεν έχουν πλέον το χαρακτηριστικό του ιδιαίτερου, ακριβού κι εξεζητημένου που υπήρχε πιο έντονα παλαιότερα. Προϊ- όντα ολικής άλεσης, με χαμηλά λιπαρά, με λίγη ή καθόλου ζάχαρη, φυτικά προϊόντα και άλλα πολλά, κερδίζουν όλο και περισσότερο την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκτιμούν ότι με την πάροδο του χρόνου, μπορεί να φτάσουν να έχουν ακόμη και κυρίαρχη θέση στην αγορά, σίγουρα όμως θα αφο- ρούν ένα μεγάλο ποσοστό της. Αναλογιζόμενοι, παράλληλα, ότι οι καιροί είναι δύσκο- λοι -για άλλη μια φορά- κι ότι ο ανταγωνισμός θα ενταθεί το επόμενο διάστημα, η γκάμα των προϊόντων που προσφέρει ένα μίνι μάρκετ στην πελατεία του ενδέχεται να κάνει τη διαφορά προς το καλύτερο ή έστω να επιτρέψει να μην υπάρξουν σημαντικές απώ- λειες στον τζίρο. Παρακάτω θα επιχειρήσουμε να δούμε ποιες κατηγο- ρίες προϊόντων θα μπορούσαν να έχουν τα παραπάνω χαρακτηριστικά και να προσδώσουν ώθηση στις πωλήσεις, αλλά και διεύρυνση της πελατείας. Προϊόντα ολικής άλεσης Η πρώτη κατηγορία προϊόντων όπου θα πρέπει να δοθεί προσοχή και να επιχειρηθεί η ένταξή τους στο ράφι, για όσους επαγγελματίες φυσικά δεν το έχουν πράξει ήδη, είναι αυτή των προϊόντων ολικής άλεσης. Τα ζυμα- ρικά, τα δημητριακά και το ψωμί του τοστ ολικής άλεσης προτιμώνται στις μέρες μας από μία μεγάλη μερίδα καταναλωτών, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που απορρίπτουν πλήρως το λευκό αλεύρι και τα παράγωγά του. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι ότι τα προϊόντα που δημιουργούνται από αλεύρι ή σιμιγδάλι ολικής άλεσης περιέ- χουν ολόκληρο τον σπόρο του δημητριακού, σε αντίθεση με το άσπρο επεξεργασμένο αλεύρι που προ- έρχεται μόνο από το εσωτερικό μέρος του σπόρου. Ωστόσο, όπως τονίζουν διατροφολόγοι, στον φλοιό και το φύτρο του δημητριακού που αξιοποιούνται κατά την ολική άλεση υπάρχουν πολύτιμες βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες. Ειδικότερα, τα προϊόντα ολικής περιέχουν θρεπτικά στοιχεία, όπως σίδηρο, ασβέστιο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μαγνήσιο, σελήνιο, ψευδάργυρο και άλλα, πράγμα που σημαίνει πως είναι πολύ πιο θρε- πτικά από τα συμβατικά. Πέρα από τις θρεπτικές ουσίες τους, τα εν λόγω προϊόντα, με τις φυτικές ίνες που περι- έχουν, βοηθούν σημαντικά στη λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος, μειώνοντας τις διαταρα- χές που είναι συνήθεις στην εποχή μας. Είναι καλό να σημειωθεί ότι οι θερμίδες των προϊόντων H γκάμα των προϊόντων που προσφέρει ένα μίνι μάρκετ στην πελατεία του ενδέχεται να κάνει τη διαφορά προς το καλύτερο. 47 Τα προϊόντα ολικής αλέσεως προτιμώνται σήμερα από μία μεγάλη μερίδα καταναλωτών.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=