Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 30
YΓΕΙΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ Αφιέρωμα ολικής άλεσης δεν διαφέρουν από αυτές των συμβατικών προϊόντων, όμως οι ειδικοί επισημαίνουν ότι επειδή περιέχουν πολύ περισσό- τερα θρεπτικά στοιχεία, χορταίνει κανείς με μικρότερες ποσότητες. Eπίσης, η βελτίωση που προσφέ- ρουν στη λειτουργία του εντέρου βοηθάει στο να μη συσσωρεύει το σώμα περιττό βάρος. Στα ζυμαρικά, υπάρχει μια μεγάλη γκάμα από όλες τις εταιρείες σε ολι- κής αλέσεως, αλλά κι υψηλής θρεπτικής αξίας, προϊόντα. Δυναμικά σε αυτό το κομμάτι έχουν μπει τελευταία η βιομηχα- νία ζυμαρικών ΗΛΙΟΣ κι η EURIMAC, που παράγει τα μακαρόνια ΜΑΚΒΕΛ. Η ΗΛΙΟΣ έχει παρουσιάσει ζυμα- ρικά από δίκοκκο σιτάρι, τα επονομαζόμενα Ζέας, ολικής άλεσης παιδικά ζυμαρικά και τραχανά, ζυμαρικά χωρίς γλουτένη, αλλά και ζυμαρικά από όσπρια. Τα ΜΑΚΒΕΛ, επίσης, έχουν πλέον μια σειρά ζυμαρικών με 5 δημητριακά και μια σειρά ολικής αλέσεως με βρώμη. Σε αυτή την κατηγορία, υπάρχει μια μεγάλη σειρά προϊ- όντων, όπως συσκευασμένα παξιμάδια, κουλούρια, κριτσίνια, μπισκότα και πολλά άλλα, που μπορούν να «πάνε» καλά στις πωλήσεις και να προτιμηθούν σε σχέση με τα συμβατικά προϊόντα. Τρόφιμα φυτικής προέλευσης Η επόμενη κατηγορία προϊόντων που γνωρίζει σημα- ντική άνοδο στη χώρα μας είναι τα τρόφιμα που προέρχονται αποκλειστικά από φυτικές πρώτες ύλες. Εδώ έχουμε να κάνουμε και πάλι με τρόφιμα που σημειώνουν αξιοσημείωτη άνοδο στις πωλήσεις, παρά το γεγονός ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν είναι οικονομικά. Πολλά από αυτά απαιτούν καταψύ- κτες, οπότε εκ των πραγμάτων δεν αφορούν το σύνολο των επιχειρήσεων μίνι μάρκετ, όμως υπάρχει μία κατη- γορία που δεν πρέπει να λείπει πια σήμερα από κανένα κατάστημα και δεν απαιτεί καν ψυγείο. Αναφερόμαστε στο φυτικό γάλα. Δεν είναι βεβαίως σκόπιμο ή και φρόνιμο μια επιχείρηση μικρής λιανικής να έχει υπερβολική γκάμα από εναλλακτικό γάλα, ωστόσο είναι καλό να υπάρχει, έστω σε κάποιες μορ- φές. Να σημειωθεί πως το φυτικό γάλα τοποθετείται στο ράφι κι έχει μακρά διάρκεια ζωής. Αυτή τη στιγμή, στην αγορά υπάρχουν πάρα πολλά είδη φυτικού γάλακτος κι έχουν μπει δυναμικά σε αυτό το «παιχνίδι» και ελληνι- κές επιχειρήσεις, και μάλιστα μεγάλες, όπως η Όλυμπος, η 3Ε κι η ΔΕΛΤΑ, ενώ κι η διανομή εισαγόμενων, όπως της Alpro, έχει πολύ μεγάλο δίκτυο. Έτσι, οι επιχειρήσεις της μικρής λιανικής δεν αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην προμήθεια των συγκεκριμένων προϊόντων. Σήμερα κυκλοφορούν πολλά είδη φυτικού γάλακτος, όπως από σόγια, αμύγδαλο, βρώμη, ρύζι και άλλα, ενώ οι εταιρείες λανσάρουν συνεχώς νέα είδη, γεγονός που δείχνει και τον ανταγωνισμό που υπάρχει στο αντι- κείμενο. Παράλληλα, κυκλοφορούν και σε φυτική προέλευση όλα τα γαλα- κτοκομικά, όπως γιαούρτια και τυριά. Στα φυτικά τυριά, σημαντική παρουσία έχουν οι εταιρείες ΚΟΛΙΟΣ και ΕβΛΟΓΗΜΕΝΟ, το οποίο μάλιστα έχει λάβει και διάκριση για τη γεύση του. Δεν πρέπει να διαφεύγει την προσοχή πως τα παρα- πάνω προϊόντα, ναι μεν απευθύνονται και στο vegan καταναλωτικό κοινό, δηλαδή τους ανθρώπους που έχουν αποκλείσει τα ζωικά προϊόντα από τη διατροφή τους, ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν καταναλώνονται μόνο από αυτούς. Ιδιαίτερα το φυτικό γάλα, στο οποίο δεν εστιάσαμε τυχαία, έχει κερδίσει την προτίμηση πολλών καταναλωτών για μια σειρά από λόγους, όπως επειδή θεωρείται πιο υγιεινό, λιγότερο βλαπτικό για το περιβάλλον κ.ά. Επίσης, πολλοί το επιλέγουν στις περι- όδους της νηστείας. Ας μην ξεχνάμε πως όταν πρωτοεμφανίστηκαν αυτά τα προϊόντα στην ελληνική αγορά, λανσάρονταν με αυτό ακριβώς το χαρακτηρι- στικό, δηλαδή ότι είναι νηστίσιμα. Σήμερα, όμως, η αγορά έχει μεγεθυνθεί σε μεγάλο βαθμό. Σνακ και μπάρες Πρωτεϊνικές μπάρες, σνακ με δημητριακά, ταχίνι ή ξηρούς καρπούς εμφανίζονται όλο και συχνότερα. Εδώ έχουμε να κάνουμε με μία κατηγορία προϊόντων που 48 Στην αγορά κυκλοφορούν πλέον πολλά είδη φυτικού γάλακτος, όπως από σόγια, βρώμη, αμύγδαλο, ρύζι και άλλα. Oι επαγγελματίες της μικρής λιανικής θα πρέπει να δώσουν τη δέουσα προσοχή στην κατηγορία των σνακ που καλύπτουν το μοντέλο «υγεία & ευεξία».
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=