Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 30

θα μπορούσαμε να πούμε πως έχουν «γεννηθεί» για τη μικρή λιανική κι έρχονται ουσιαστικά να αντικαταστή- σουν παραδοσιακά γλυκίσματα που κυριαρχούσαν στον χώρο και τα οποία δεν θεωρούνται πια υγιεινά από πολύ κόσμο. Από όλες τις κατηγορίες προϊόντων που αναφέρθηκαν παραπάνω κι όσες θα αναφερθούν παρακάτω, οι επαγ- γελματίες της μικρής λιανικής θα πρέπει να δώσουν τη δέουσα προσοχή στην κατηγορία των σνακ που καλύ- πτουν το μοντέλο «υγεία & ευεξία». Να πούμε, επίσης, πως οι μπάρες δημητριακών, ξηρών καρπών κ.λπ . θεωρούνται διεθνώς ως μία από τις δέκα ισχυρότερες διατροφικές τάσεις για φέτος. Οι μπάρες πρωτεΐνης, αλλά και χωρίς ζάχαρη της Nature Tech έχουν μπει δυναμικά στην αγορά, ενώ ένα άλλο προϊόν που έχει κερδίσει πολλούς καταναλωτές είναι τα digestive της Παπαδοπούλου χωρίς ζάχαρη. Επίσης, από τη συγκεκριμένη τάση δεν εξαιρούνται ούτε τα σνακ σακούλας, π.χ. τα πατατάκια, καθώς και σε αυτή την γκάμα προϊόντων υπάρχουν πιο ιδιαίτερες επιλογές, όπως χωρίς αλάτι ή τσιπς δημητριακών κ.ά. Η σταθερή κατηγορία των χαμηλών λιπαρών Αφήνοντας τις παραπάνω κατηγορίες που σχετικά είναι και πιο πρόσφατες, δεν πρέπει να ξεχνάμε την κατηγο- ρία τροφίμων με χαμηλά λιπαρά που υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια στα ράφια κι έχουν ισχυροποιήσει τη θέση τους στη συνείδηση των καταναλωτών. Τα light προϊόντα είναι αυτά που περιέχουν 30% λιγότερες θερ- μίδες σε σχέση με το συμβατικό αντίστοιχο προϊόν. Στα προϊόντα που έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε λίπος συναντάμε κι όλα τα γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά. Γάλα και γιαούρτι ημιαποβουτυρωμένο με 1,5% λιπαρά ή και πλήρως αποβουτυρωμένο με 0% λιπαρά διατίθενται από όλες σχεδόν τις γαλακτοβιομηχανίες σήμερα. Επίσης, υπάρχει κι ο όρος χαμηλής ή μειωμέ- νης περιεκτικότητας για προϊόντα που περιέχουν έως 25% λιγότερο λίπος από το συνηθισμένο. Να σημειωθεί πως κερδίζουν έδαφος και τα γιαούρτια πρωτεΐνης. Πρόσφατα, η ΔΕΛΤΑ παρουσίασε τη νέα σειρά γιαουρτιών Complet, που περιλαμβάνει γιαούρ- τια και με χαμηλά λιπαρά και χωρίς λακτόζη, αλλά και γιαούρτια πρωτεΐνης. Επίσης, λάνσαρε και τη σειρά γιαουρτιών vitaline πρω- τεΐνης, σε τρεις γεύσεις, φρούτα του δάσους, ροδάκινο και βανίλια με κακάο. Εκτός από τα γαλακτοκομικά, σειρά άλλων προϊόντων έχουν light εκδοχές, όπως σάλτσες, dressings κ.λπ . Δεν μπορούμε, ωστόσο, να μην επισημάνουμε το γεγονός πως μια μερίδα καταναλωτών έχει πλέον επιφυλάξεις για κάποια light προϊόντα, καθώς σε πολλά από αυτά οι εταιρείες προσθέτουν ζάχαρη, για να αντικατασταθεί το λίπος και να βελτιωθεί η γεύση, με αποτέλεσμα ναι μεν να μην έχουν λίπος, αλλά και light ακριβώς δεν είναι. Το ζήτημα αυτό έχει δημιουργήσει συζητήσεις διεθνώς, κατ’ αρχάς ανάμεσα στο καταναλωτικό κοινό, αφού πολλοί άνθρωποι που κατανάλωναν light προϊόντα, αντί να χάνουν βάρος, έπαιρναν περισσότερα κιλά. Έρευνες έδειξαν ότι μία από τις αιτίες του φαινομένου ήταν ότι πολλοί άνθρωποι θεωρούσαν ότι αφού τα προ- ϊόντα είναι light δεν παχαίνουν κιόλας, και κατανάλωναν πολύ μεγαλύτερες ποσότητες, σε σχέση με αυτές που θα κατανάλωναν αν έτρωγαν συμβατικά προϊόντα. Ακόμη, οι διατροφολόγοι τονίζουν ότι μπορεί όντως ένα προϊόν να έχει χαμηλή ποσότητα λίπους ή ζάχαρης, αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι έχει και λίγες θερμίδες. Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων, πάντως, να τονιστεί πως προϊόντα που δεν έχουν ζάχαρη κι είναι με χαμηλά λιπαρά, όπως τα γιαούρτια που προαναφέραμ με 1,5% ή 0% λιπαρά, προφανώς και βοηθούν σημαντικά στην απώλεια βάρους. Με χαμηλή ή και καθόλου ζάχαρη Στην κατηγορία των light προϊόντων ανήκουν κι όσα έχουν μειωμένη ποσότητα ζάχαρης ή και καθόλου. Όπως και στις παραπάνω κατηγορίες, έτσι κι εδώ, υπάρχει πλέον μία πολύ μεγάλη γκάμα προϊόντων που διαρκώς αυξάνεται. Μεγάλος ανταγωνισμός στο συγκεκριμένο κομμάτι υπάρχει σαφώς στους χυμούς και στα αναψυκτικά. Αναψυκτικά με χαμηλή θερμιδική αξία έχουν λανσάρει όλες σχεδόν οι εταιρείες σήμερα, ελληνικές και ξένες. Εγχώρια, μεγάλη άνοδο έχουν τα αναψυκτικά με στέ- βια, καθώς -κι όχι άδικα- θεωρείται ένα γλυκαντικό πιο ασφαλές για τον οργανισμό, σε σύγκριση με άλλες γλυ- καντικές ουσίες που χρησιμοποιούν οι βιομηχανίες. Ανάμεσα σε αυτές, ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι η εταιρεία ΛΟΥΞ έχει λανσάρει τη σειρά αναψυκτικών YΓΕΙΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ Αφιέρωμα 50 Μπισκότα με δημητριακά, μπάρες χωρίς ζάχαρη, σνακ με ξηρούς καρπούς εμφανίζονται όλο και περισσό- τερο στην αγορά.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=