Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 30

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Αφιέρωμα κούς χώρους ή σε εμφανή σημεία των καταστημάτων. Επιπλέον, το τελευταίο διάστημα πληθαίνουν και τα προϊόντα που συνδυάζουν το παιχνίδι με το γλύκισμα, κάτι που αποτελεί διπλό δέλεαρ για τους μικρούς κατα- ναλωτές. Σημαντικό το σημείο τοποθέτησης Για τις πωλήσεις των παιχνιδιών και το πόσο υψηλές ή όχι μπορούν να είναι, παίζουν ρόλο πολλοί παράγοντες. Το πρώτο στοιχείο όπου πρέπει να δίνεται βάση είναι ο τόπος όπου βρίσκεται το κατάστημα. Τα μίνι μάρκετ που βρίσκονται κοντά σε σχολεία, πλατείες, παιδικές χαρές, ή ακόμη και σε γειτονιές που υπάρχουν πολλά παιδιά, έχουν αντικειμενικά ένα πλεονέκτημα σε σχέση με άλλα καταστήματα κι είναι βέβαιο πως καταφέρνουν να έχουν μεγαλύτερες πωλήσεις παιχνιδιών. Αυτό είναι ασφαλώς κάτι που δεν μπορεί να αλλάξει, καθώς κάθε κατάστημα βρίσκεται σε ένα συγκεκριμένο σημείο κι ο επαγγελματίας εξ αντικειμένου προσαρμόζεται ανά- λογα με την πελατεία που πηγάζει από την ευρύτερη περιοχή. Υπάρχουν, όμως, κάποιες κινήσεις που μπο- ρούν να γίνουν, ανεξαρτήτως της γεωγραφικής θέσης του μίνι μάρκετ, και μπορούν να ανεβάσουν τις πωλή- σεις παιχνιδιών. Έρευνες έχουν δείξει πως στα καταστήματα λιανικής τα προϊόντα που τοποθετούνται στο ταμείο ενισχύουν τις αυθόρμητες αγορές και βέβαια όχι μόνο για τα παιχνί- δια. Μάλιστα, πρόσφατη μελέτη στο εξωτερικό έδειξε πως τα προϊόντα που έχουν τοποθετηθεί μπροστά ή κοντά στο ταμείο φέρνουν τα μεγαλύτερα κέρδη στις επιχειρήσεις. Το μέγεθος του κέρδους είναι ένα ιδιαί- τερο στοιχείο, γιατί το γεγονός ότι τα προϊόντα που υπάρχουν στο ταμείο φέρνουν αυθόρμητες αγορές είναι κάτι που το γνωρίζουν ούτως ή άλλως οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής. Ένα πράγμα στο οποίο πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προ- σοχή είναι το ύψος όπου τοποθετούνται τα παιχνίδια. Ένα προϊόν, όταν θέλουμε να το προωθήσουμε, θα πρέ- πει να το τοποθετούμε στο οπτικό πεδίο του καταναλωτή στον οποίο απευθύνεται. Έτσι, τα παιχνίδια θα πρέπει να τοποθετούνται σε πιο χαμηλό ύψος, για να «πέφτει» αμέσως το μάτι των παιδιών πάνω τους, χωρίς να χρει- άζεται να κοιτάξουν ούτε ψηλά, ούτε χαμηλά. Γενικότερα, τα παιχνίδια θα πρέπει να τοποθετούνται σε σημεία που γίνονται αμέσως αντιληπτά από τα παιδικά βλέμματα και όχι μόνο, γιατί όπως έχουν τονίσει επα- νειλημμένα πολλοί επαγγελματίες στο «Mini Market & Μικρή Λιανική» πολλές αγορές γίνονται από ενήλικες, κυρίως γιαγιάδες και παππούδες, για τα εγγόνια τους. Με δεδομένο, μάλιστα, ότι δυστυχώς, λόγω της οικονο- μικής κρίσης που προκάλεσε η πανδημία, μπαίνουμε πάλι σε μία κατάσταση που θα μοιάζει - αν δεν είναι και χειρότερη - με τα πρώτα χρόνια της δημοσιονομικής κρίσης του 2008 που ταλαιπώρησε τη χώρα ουκ ολίγο, το σταθερό και μόνιμο εισόδημα των συνταξιούχων μπορεί να αποτελέσει «σανίδα σωτηρίας» για πολλές οικονομικές πτυχές, μεταξύ των οποίων είναι σίγουρα και τα καταστήματα μικρής λιανικής. Το χαμηλό κόστος βοηθά τις αυθόρμητες αγορές Παίρνοντας τη σκυτάλη από τα παραπάνω, το χαμηλό κόστος αγοράς ενός παιχνιδιού, με τιμή που δεν υπερ- βαίνει το ένα ή δύο ευρώ, το καθιστά πολύ πιο εύκολο να πωληθεί, σε σύγκριση με παιχνίδια που έχουν υψη- λότερο κόστος, για παράδειγμα από 5 ευρώ και πάνω. Συνήθως, τα πιο ακριβά παιχνίδια θα αγοραστούν στο- χευμένα, αφού πρώτα έχουν εντοπιστεί από τον νεαρό καταναλωτή κι έχουν υπάρξει οι… απαραίτητες «δια- πραγματεύσεις» με γονείς και λοιπούς συγγενείς. Οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής έχουν επισημάνει κατά καιρούς ότι το περιθώριο κέρδους στα παιχνίδια ξεπερνάει το 50%, κι αυτό σημαίνει ότι ακόμα κι οι μικρές σε ποσά πωλήσεις, όταν μάλιστα φτάνουν και σε έναν καλό αριθμό, προσφέρουν σημαντικά στο ταμείο Tα παιχνίδια θα πρέπει να τοποθετούνται σε σημεία που γίνονται αμέσως αντιληπτά από τα παιδικά βλέμματα και όχι μόνο, γιατί πολλές αγορές γίνονται από ενήλικες, κυρίως γιαγιάδες και παππούδες. Οι τυχερές σακούλες παραμένουν ένα από τα καλύτερα είδη παιχνιδιών για τα Μίνι Μάρκετ, με σημαντικές πωλήσεις. 67

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=