Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 30

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Αφιέρωμα 68 του μίνι μάρκετ. Ένας βασικός παράγοντας για την άνοδο των πωλήσεων είναι η γκάμα των παιχνιδιών που προσφέρονται. Όσο πιο μεγάλη, τόσες περισσότε- ρες είναι κι οι πιθανότητες να κερδίσει πελατεία. Μάλιστα, έχει παρατηρηθεί ότι οι πωλήσεις των παιχνι- διών φτάνουν στα «ύψη» τις περιόδους των γιορτών, καθώς και στην έναρξη του σχολικού έτους, αφού συν- δυάζονται με τις πωλήσεις σχολικών ειδών κι όλοι οι γονείς θέλουν να δώσουν μια ευχάριστη νότα στα παι- διά για την επανέναρξη των σχολείων. Η ανάγκη των παιδιών να παίξουν είναι ζωτικής σημα- σίας και μάλιστα αποτελεί αναγνωρισμένο δικαίωμα στη Διεθνή Χάρτα Δικαιωμάτων του Παιδιού. Η κρίση μπορεί να έχει προκαλέσει ουκ ολίγα οικονομικά προ- βλήματα, ιδίως στη χώρα μας που δεν πρόλαβε καλά καλά να βγει από τη δυσχερή θέση και «πλάκωσε» η πανδημία. Παρά όμως αυτές τις αρνητικές εξελίξεις, επειδή ακριβώς τα παιχνίδια δεν είναι κάτι που τα παι- διά μπορούν να στερηθούν ολοκληρωτικά, η συγκεκριμένη αγορά έδειξε αξιοσημείωτη αντοχή στους οικονομικούς κραδασμούς. Επιπλέον, η αγορά πιο προσιτών παιχνιδιών που διατίθενται στη μικρή λιανική, ακριβώς λόγω της οικονομικής δυσχέρειας, φέρεται να κέρδισε έδαφος σε σύγκριση με τα παραδο- σιακά καταστήματα παιχνιδιών που πωλούν πιο ακριβά παιχνίδια. Βεβαίως, και στα μεγάλα καταστήματα διατί- θενται πλέον για τους παραπάνω λόγους ουκ ολίγες φθηνές επιλογές, όμως παρά τον ανταγωνισμό, τα παι- χνίδια και στα μίνι μάρκετ αποτελούν ένα σημαντικό έσοδο. Ας μην ξεχνάμε δε πως πλέον στη μικρή λιανική διατίθενται και παιχνίδια από εταιρείες που μέχρι πριν από μερικά χρόνια δεν υπήρχαν στον χώρο, όπως τα Lego και τα Playmobil. Αυτό είναι ενδεικτικό των όσων προαναφέραμε, καθώς ιδίως τα Lego σε ένα βαθμό θεωρούνται παιχνίδια που είναι και εκπαιδευτικά, premium κατηγορίας, για τα οποία θα πρέπει να δαπα- νήσει ο γονιός ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό. Παρ’ όλα αυτά, ακόμη και αυτή η εταιρεία έχει στραφεί σε πιο προσιτές λύσεις, που μπορούν να διατεθούν και στη μικρή λιανική. Το πρόβλημα με τα παράνομα παιχνίδια Το ζήτημα των παράνομων παιχνιδιών έχει επισημαν- θεί επανειλημμένα από το περιοδικό μας. Σε παλαιότερο τεύχος του «Mini Market & Μικρή Λιανική», ο κ. Γιώργος Παππάς, Marketing Manager της Giochi Preziosi Hellas S.A., είχε τονίσει ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που διέθετε η εταιρεία του το ποσοστό των παράνομων παιχνιδιών αγγίζει το 90%. Πρόκειται, δηλαδή, για παιχνίδια που δεν διαθέτουν τις απαραίτη- τες πιστοποιήσεις ότι είναι ασφαλή για τα παιδιά κι ενέχουν κινδύνους από τη χρήση τους. Τα περισσότερα παράνομα παιχνίδια φαίνεται να έχουν ως χώρα προέ- λευσης την Κίνα. Οι εισαγωγείς παιχνιδιών έχουν τονίσει κατά καιρούς πως ο έλεγχος της διανομής των κλεψίτυπων, παράνομων παιχνιδιών είναι πολύ δύσκολο να ελεγχθεί, αφού δεν έχουν επάνω ούτε επωνυμίες επιχειρήσεων, ούτε χαρακτηριστικά προϊό- ντος, ενώ πολλές φορές φτάνουν στα σημεία πώλησης, ακόμη και χωρίς τιμολόγια. Ο κυρίως κίνδυνος είναι ότι παράγονται με φθηνότερα υλικά, που δεν έχουν περά- σει από κανέναν έλεγχο κι ως εκ τούτου είναι επικίνδυνα για τα παιδιά. Θα πρέπει να πούμε πως δεν έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα φαινόμενο που είναι ελληνικό. Αντιθέτως, υπάρχει λιγότερο ή περισσότερο σε όλες τις χώρες της Ευρώπης. Στην τελευταία έκθεση που δημοσίευσε η Κομισιόν για το θέμα, τονίζεται πως το σύστημα ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ των κρατών μελών συνεχώς εξελίσσεται κι επεκτείνεται, ενώ πολλαπλασιάζονται κι οι έλεγχοι που πραγματο- ποιούνται εντός της ΕΕ. Λόγω ακριβώς της έντασης των ελέγχων, τα επικίν- δυνα προϊόντα που εντοπίστηκαν στην ευρωπαϊκή αγορά το 2019 αυξήθηκαν κατά 10% σε σχέση με το 2018 Έχει παρατηρηθεί ότι οι πωλήσεις των παιχνιδιών εκτοξεύονται τις περιόδους των γιορτών, Eπειδή τα παιχνίδια δεν είναι κάτι που τα παιδιά μπορούν να στερηθούν ολοκληρωτικά, η συγκεκριμένη αγορά έδειξε αξιοσημείωτη αντοχή στους οικονομικούς κραδασμούς.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=