Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 30

75 λων. Μπορεί, άραγε, αυτή η παρουσία να έχει οφέλη και για επιχειρήσεις, όπως αυτές της μικρής λιανικής; Αξίζει τον κόπο ένα μίνι μάρκετ να αφιερώσει κόπο, χρόνο κι ενδεχομένως και χρήμα για την παρουσία του στα social media; Αυτά είναι τα ερωτήματα που θα επι- χειρήσουμε να απαντήσουμε στις παρακάτω γραμμές. Περιορισμένη η παρουσία των μίνι μάρκετ Σε πρώτη φάση, με μια έρευνα που πραγματοποιήσαμε στα social media, θα πρέπει να ομολογήσουμε πως η παρουσία ελληνικών μίνι μάρκετ στα social media είναι σχετικά περιορισμένη, ιδίως αν κάνουμε συγκρί- σεις με άλλες μικρές επιχειρήσεις, όπως τις καφετέριες και τα καταστήματα εστίασης. Αυτό σε μεγάλο βαθμό είναι λογικό, καθώς οι επιχειρήσεις εστίασης έχουν πολύ περισσότερους λόγους να έχουν έντονη παρουσία στο διαδίκτυο, ενώ κι οι όροι του ανταγωνισμού είναι πολύ διαφορετικοί από αυτούς στην αγορά της μικρής λιανικής. Το μέσο που αναμενόμενα φαίνεται να κερδίζει τις προ- τιμήσεις των μίνι μάρκετ είναι το Facebook, καθώς επιτρέπει τον συνδυασμό κειμένου και φωτογραφίας εύκολα, και κυρίως δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας επαγγελματικής σελίδας για την επιχείρηση δωρεάν. Μίνι μάρκετ εντοπίσαμε και στο αγαπημένο μέσο της νεολαίας, το Instagram, ωστόσο από τη «φύση» του αυτό το μέσο δικτύωσης, επειδή εστιάζει κυρίως στην εικόνα και πολύ λιγότερο στο κείμενο, δεν φαίνεται να κερδίζει μέχρι στιγ- μής τις προτιμήσεις των επαγγελματιών. Αξίζει έστω για την πληροφορία Καταρχάς, να πούμε πως η δημι- ουργία σελίδας στο Facebook είναι μια πάρα πολύ απλή υπό- θεση και, όπως αναφέρθηκε, δεν έχει κόστος. Αξίζει κανείς να τη δημιουργήσει, ακόμη και αν δεν έχει σκοπό να κάνει καμία ανάρτηση, έστω για την πληροφορία, δηλαδή ότι στην τάδε οδό, στην τάδε περι- οχή, υπάρχει το τάδε μίνι μάρκετ. Μάλιστα, σε συνομιλίες που είχαμε με κάποια καταστήματα, μας είπαν πως έφτιαξαν τη σελίδα στο Facebook ακριβώς γι’ αυτό τον λόγο. Ιδίως για επιχειρήσεις που είναι σχε- τικά «φρέσκιες», με αυτή την κίνηση μπορεί να γίνει ευρύτερα γνωστή η ύπαρξή τους στην περιοχή όπου λειτουργούν και να ξεφύγουν από τα στενά όρια της γειτονιάς. Θα ήταν λάθος, όμως, να πιστέψουμε πως η ύπαρξη της σελίδας ενός μίνι μάρκετ στα social media, και συγκε- κριμένα στο Facebook, αξίζει μόνο για τα παραπάνω. Επιπλέον, θα πρέπει να ομολογήσουμε πως κατά την έρευνά μας για το θέμα εντοπίσαμε κι ένα μεγάλο «παράδοξο», ή έστω ένα στοιχείο που δεν το περιμέ- ναμε εμείς τουλάχιστον. Περιφέρεια – Αθήνα 1-0… Οι πρώτες επιχειρήσεις που εντοπίσαμε στο Facebook είχαν συγκεντρώσει μικρό αριθμό χρηστών. Κοινώς, ήταν λίγοι οι χρήστες που είχαν κάνει like κι ακολου- θούσαν τη σελίδα του μίνι μάρκετ στο διαδίκτυο -μιλάμε για 70, 150 άντε 300 like το πολύ. Συνομιλώντας με τους επιχειρη- ματίες, μας είπαν πως δεν ήταν βέβαιοι ότι έχει προσφέρει κάτι η σελίδα που έχουν δημιουργήσει για το μίνι μάρκετ τους ή αν τους έχει φέρει πελατεία. Αυτή ήταν η εικόνα πάνω κάτω στα μίνι μάρκετ που εντοπίσαμε στην Αθήνα κι έχουν σελίδα στο Facebook. Πάμε τώρα στην έκπληξη που προαναφέραμε, η οποία μπο- ρεί θα ειπωθεί και με το σύντομο Περιφέρεια – Αθήνα 1-0. Βρήκαμε δύο μίνι μάρκετ, ένα στα Τρίκαλα κι ένα στην Κορινθία, τα οποία επιβεβαίωσαν τις σκέψεις που είχαμε κι εμείς εδώ στη συντακτική ομάδα του «Mini Market & Μικρή Λιανική», σχετικά με τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει μια επιχείρηση μικρής λιανικής από την παρουσία της στα social media. Οι σελίδες των συγκεκριμένων καταστημάτων έχουν συγκεντρώσει πάνω από 2.000 like στη μία περίπτωση και σχεδόν 1.500 στην άλλη. Οι επιχειρηματίες με τους οποίους συνομιλήσαμε μας τόνισαν πως η σελίδα κι η παρουσία τους στο Facebook τους έχει βοηθήσει πολύ, καθώς τους έχει προσφέρει περισσότερη πελατεία και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό. Το μέσο που αναμενόμενα φαίνεται να κερδίζει τις προτιμήσεις των μίνι μάρκετ είναι το Facebook ρεπορτάζ Aπόσπασμα της σελίδας που διατηρεί στο Facebook το μίνι μαρκετ «Τα Πάντα Όλα» στην Κορινθία.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=