Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 30
76 Τι σημαίνει προσεγμένη παρουσία Είναι βέβαιο πως θα υπάρχουν κι άλλα τέτοια επιτυχη- μένα παραδείγματα, καθώς εμείς αναφερόμαστε σε δύο που καταφέραμε να «αλιεύσουμε» κατά την έρευνά μας. Για να καταλάβουμε το τι σημαίνει «προσέχω και φροντίζω την παρουσία μου στο διαδίκτυο», οι ιδιοκτή- τες του μίνι μάρκετ στα Τρίκαλα - τα οποία έχουν εξελιχθεί στην πιο χάι-τεκ περιοχή της χώρας, να τα λέμε και αυτά - μας δήλωσαν πως πληρώνουν υπάλ- ληλο που «τρέχει» τη σελίδα του καταστήματος στο Facebook. Για να έχουν, δηλαδή, επαγγελματική παρουσία στο Ίντερνετ, φροντίζουν να το κάνουν και με επαγγελματικό τρόπο, και αυτό τους έχει αποδώσει τα μέγιστα. Στην περίπτωση δε της Κορινθίας, ο ιδιοκτήτης προσωπικά έχει μεράκι με τα premium κι υψηλής ποι- ότητας αλκοολούχα ποτά, τα οποία γνωστοποιεί στο κοινό μέσα από τη σελίδα της επιχείρησής του. Η αύξηση των like σε μια σελίδα δεν έρχεται απλώς με τη δημιουργία της. Το περιεχόμενο των αναρτήσεων κι ενδεχομένως η προώθηση της σελίδας στην ευρύτερη περιοχή είναι οι κινήσεις που θα κινητοποιήσουν το ενδιαφέρον του κοινού. Οι αναρτήσεις που μπορούν να κερδίσουν κοινό είναι οι προσφορές που έχει το κατά- στημα σε διάφορα είδη, τα νέα προϊόντα, τα προϊόντα μικρών παραγωγών που δεν μπορεί να βρει κανείς εύκολα αλλού και ό,τι άλλο κρίνει ο καθένας χρήσιμο. Το κόστος για τις χορηγούμενες αναρτήσεις Για να φτάσουμε και στο θέμα των χρημάτων… γιατί για να γίνει γνωστή μια σελίδα και να ανεβούν πιο γρήγορα τα like, χρειάζονται κι οι χορηγούμενες αναρτήσεις. Μπορεί κανείς να υπολογίσει ότι για να εμφανιστεί μία ανάρτηση σε μερικές δεκάδες χιλιάδες χρήστες στην ευρύτερη περιοχή όπου βρίσκεται το μίνι μάρκετ δεν χρειάζεται να δαπανηθούν πάνω από 5 με 10 ευρώ για προώθηση 24 ωρών. Να τονίσουμε πως αυτό δεν είναι κάτι που χρειάζεται να συμβαίνει σε συχνά διαστήματα. Μία χορηγούμενη ανάρτηση τον μήνα μπορεί να απο- δειχθεί αρκετή. Αν μάλιστα η σελίδα καταφέρει να συγκεντρώσει και μεγάλο αριθμό ακολούθων, οι χορη- γούμενες αναρτήσεις μπορεί να γίνονται ακόμη πιο σπάνια. Αυτά βέβαια εξαρτώνται από τα αποτελέσματα που έχει η όλη προσπάθεια. Να σημειωθεί, όμως, πως θέλει χρόνο και λίγη υπομονή για να φανεί «φως». Καταληκτικά, ένα μίνι μάρκετ δεν έχει να χάσει τίποτα, δημιουργώντας μία σελίδα στο Facebook. Είναι δωρεάν και μπορεί να γνωστοποιήσει την παρουσία της επιχείρησης σε περισσότερο κόσμο της περιοχής. Το αν θα ασχοληθεί κανείς πιο σοβαρά με το θέμα εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως την περιοχή, το σημείο, την πελατεία, τα χρόνια λειτουργίας και άλλα πολλά. Ωστόσο, όπως φαίνεται και από τις δύο περιπτώσεις που αναφέραμε, πρόκειται για ένα εργαλείο που, αν αξιο- ποιηθεί σωστά, μπορεί να κάνει τη διαφορά. Μ Νατάσα Γιαννά – Νίκολαος Τζέγκας «Έχει προσθέσει πελατεία» «Η σελίδα στο Facebook μάς έχει βοηθήσει πολύ. Έχει προσθέσει πολλή πελατεία στο μαγαζί. Η ενημέρωση της σελίδας είναι συνεχής και την έχει αναλάβει ειδικός υπάλληλος για να είναι περιποιημένη», λένε ο Ν. Τζέγκας με τη Ν. Γιαννά για τη σελίδα του καταστήματός τους στο Facebook που έχει καταφέρει να συγκεντρώσει 2.278 like από χρήστες. Μετεώρων 10, Τρίκαλα Θάνος Μπασιάς «Χρειάζεται γνώση και εμπειρία» «Η αλήθεια είναι πως δεν έχω εικόνα για το αν με έχει βοηθήσει ή όχι η σελίδα στο Facebook. Έχω δει να κάνουν like σε αναρτήσεις άγνωστοι, αλλά δεν γνωρίζω αν έχουν έρθει να ψωνίσουν, εκτός φυσικά από γνωστούς και φίλους που γνωριζόμαστε προσωπικά. Γεγονός είναι πως δεν διαθέτω κι ιδιαίτερη γνώση κι εμπειρία πάνω στο θέμα, αλλά είμαι βέβαιος πως κάποιος με εμπειρία θα είχε κάνει περισσότερα», σημειώνει ο κύριος Μπασιάς, που δεν θέλησε να δημοσιευθεί φωτογραφία του. Αγ. Γεωργίου 12, Νέα Ιωνία ρεπορτάζ H άποψή σας
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=