Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 31
39 έρευνα Το 74% των καταναλωτών αυξάνει τις αγορές στα καταστήματα γειτονιάς Η «στροφή» της πλειονότητας των καταναλωτών προς τα καταστήματα της γειτονιάς για τα ψώνια του νοικοκυ- ριού καταγράφεται ξεκάθαρα και σε πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Mastercard, η οποία κι αποκαλύπτει πως 3 στους 4 καταναλωτές (74%) τείνουν να πραγματοποιούν όλο και περισσότερες αγορές στα καταστήματα της γει- τονιάς τους, σε σχέση με τις αντίστοιχες συναλλαγές τους πριν από έναν χρόνο. Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές εμφανίζονται ευαισθητοποι- ημένοι σχετικά με τη βιωσιμότητα των τοπικών καταστημάτων στις γειτονιές τους. Ως κύριος τρόπος υποστήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων αναφέ- ρεται η αύξηση των αγορών από τοπικά καταστήματα (49%). Παράλληλα, οι καταναλωτές σημειώνουν πως έχουν αναπτύξει σχέσεις εμπιστοσύνης με τους κατα- στηματάρχες της γειτονιάς τους (28%), ενώ εμπιστεύονται όλο και περισσότερο προτά- σεις αγορών που προέρχονται από γείτονές τους ή ανθρώπους που πραγματοποιούν αγορές στην ίδια τοπική κοινωνία (26%). Τα πλεονεκτήματα της μικρής λιανικής στην πανδημία Όλα τα στοιχεία δείχνουν, επίσης, ότι την περίοδο της πανδημίας οι καταναλωτές βρήκαν… καταφύγιο στη μικρή λιανική, με πολλά μίνι μάρκετ να κάνουν τζίρους έτους, ακόμη και σε αυτό το μικρό διάστημα της πρώτης καραντίνας στην Ελλάδα. Όπως κατέγραψαν και σχετικά ρεπορτάζ του περιοδικού «Mini Market & Μικρή Λιανική» σε προη- γούμενα τεύχη, οι περισσότεροι επαγγελματίες της αγοράς ήταν… ενθουσιασμένοι από την κίνηση εν μέσω καραντίνας, ειδικά όσοι είχαν μεγάλη γκάμα προ- ϊόντων, αφού προσέφεραν τη δυνατότητα σε πολλούς καταναλωτές να αποφύγουν τα σούπερ μάρκετ και να κάνουν τα ψώνια τους σε αυτά τα καταστήματα της γει- τονιάς. Αντίστοιχη φαίνεται ότι ήταν, όμως, η εικόνα και σε ολό- κληρη την Ευρώπη, με την έρευνα της Mastercard να σημειώνει ότι δύο στους τρεις Ευρωπαίους (65%) ανέ- φεραν πως έχουν επανεκτιμήσει την αξία των αγορών από τα καταστήματα της γειτονιάς τους, από το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού κι έπειτα, αναφέροντας τη διευκόλυνση (50%), τις μικρότερες ουρές στα μεγάλα πολυκαταστήματα (40%) και τον περιορισμό των μετακι- νήσεων (31%), ως τους τρεις βασικότερους λόγους. Επιπλέον, σχεδόν τρεις στους τέσσερις καταναλωτές (72%) τόνισαν πως προτιμούν να αγορά- ζουν προϊόντα από εμπόρους που γνωρίζουν, ενώ στο ίδιο ποσοστό (72%) δήλωσαν πως εμπιστεύο- νται πολύ περισσότερο τις προτάσεις τους για τις αγορές τους. Η έρευνα αποκάλυψε δε πως τα ταχυδρομεία, τα μπαρ, τα σχολεία, τα πάρκα και τα ψιλι- κατζίδικα αποτελούν τα χαρακτηριστικότερα σημεία της εκάστοτε γειτονιάς. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η Mastercard χορηγεί 250 εκατομμύρια δολάρια για την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρή- σεων κι εμπόρων, καθώς και για την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα τοπικά καταστήματα. Η διευκόλυνση (50%), οι μικρότερες ουρές (40%) κι ο περιορισμός των μετακινήσεων (31%) είναι οι τρεις βασικοί λόγοι επιλογής των καταστημάτων γειτονιάς. Την περίοδο της πανδημίας, οι καταναλωτές βρήκαν… καταφύγιο στη μικρή λιανική. Τρεις στους τέσσερις καταναλωτές (72%) τόνισαν πως προτιμούν να αγοράζουν προϊόντα από εμπόρους που γνωρίζουν.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=