Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 31
62 «Οι έρευνες της περιόδου έχουν δείξει ξεκάθαρη “στροφή” του αγοραστικού κοινού στα συσκευασμένα τρόφιμα, τόσο στα σούπερ μάρκετ όσο και στα καταστήματα της μικρής λιανικής». αρχές Απριλίου 2020, γεγονός που επαληθεύει τη ραγδαία μεταβολή στις αγοραστικές συνήθειες που προκάλεσε η πανδημία. Συσκευασμένα αλλά και «made in Greece» Η κρίση του κορωνοϊού έστρεψε ένα μεγάλο μέρος (περίπου 60%) των κατα- ναλωτών στα συσκευασμένα αλλά «made in Greece» προϊό- ντα, με σχετικές έρευνες να δείχνουν ότι ελέγχουν περισσότερο την προέ- λευση των τροφίμων, σε ποσοστό 48%. Ήδη από το πρώτο δεκαπενθήμερο της υγειονομικής κρίσης, καταγράφηκαν μεγάλες κι από- τομες αλλαγές στις επιλογές που κάνουν οι καταναλωτές, με τα ελληνικά συσκευασμένα τρόφιμα να κυριαρχούν. Χαρακτηριστικές είναι οι απόψεις σε σχέση με την υγιεινή, οι οποίες είναι κι αυτές που επη- ρεάζονται πιο άμεσα από τις εξελίξεις. Το ποσοστό των καταναλωτών που προτιμούν συσκευασμένα προϊόντα βιομηχανικής επεξεργασίας αυξήθηκε από 19% σε 33%. Η εξέλιξη αυτή δείχνει και την εμπιστοσύνη που έχουν οι καταναλωτές, πλέον, στα συστήματα διασφάλισης ποιότητας των βιομηχανιών τροφίμων που δραστηριο- ποιούνται στη χώρα. Προϊόντα όπως το ελληνικό συσκευασμένο μέλι είχαν μεγάλη ζήτηση τους τελευ- ταίους μήνες στα ράφια της μικρής λιανικής, δικαιώνοντας τους επαγγελματίες που έχουν επενδύσει σε ελληνικούς κωδικούς. Έρχονται και συσκευασμένα έκτακτης ανάγκης Χαρακτηριστικό της τάσης για συσκευασμένα προϊόντα, λόγω του φόβου του κορωνοϊού, είναι και τα τρόφιμα για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, τα οποία αναμένε- ται να «καταφθάσουν» αυτή την περίοδο στην ελληνική αγορά για πρώτη φορά. Πρόκειται για το λεγόμενο emergency food, όπως το αποκαλούν οι Αμερικανοί. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, τα προϊόντα αυτά είναι ευρέως γνωστά, αφού οι ακραίες καιρικές συνθήκες «επιβάλ- λουν» στους πολίτες, ειδικά των απομακρυσμένων περιοχών, να είναι καλά προετοιμασμένοι. Είναι συσκευασμένα τρόφιμα ειδικής επεξεργασίας, που τα βασικά τους χαρακτηριστικά είναι ότι αποθηκεύονται εύκολα σε κανονικές συνθήκες κι έχουν πάρα πολύ μεγάλη διάρκεια συντήρησης. Για παράδειγμα, υπάρ- χουν τρόφιμα που λήγουν 25 χρόνια μετά. Τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα χωρίζονται σε κατηγορίες. Η κατάταξή τους στην εκάστοτε κατηγορία εξαρτάται από τη θερμοκρασία και τη διάρκεια της παστερίωσης. Όσο υψηλότερη είναι η θερμοκρασία και μεγαλύτερη η διάρκεια παστερίωσης, τόσο περισσότεροι μικροοργα- νισμοί και βακτήρια σκοτώνονται. Τα προϊόντα μπορούν να κατανα- λωθούν χωρίς κίνδυνο και πολύ αργότερα από την ημερομηνία λήξης τους, όπως αναφέρουν οι παρασκευαστές του emergency food. Η ημερομηνία που ανα- γράφεται στη συσκευασία δεν αποτε- λεί ένδειξη πως το φαγητό, μετά το πέρας της, χαλάει, αλλά ορίζει το σημείο μέχρι το οποίο δεν χάνει την ποιότητα και τη γεύση του. Οι σύγχρονες τεχνολογίες επιτρέπουν πλέον γεύματα προσαρμο- σμένα στις προτιμήσεις του καθενός. Οι εταιρείες παρέχουν, δηλαδή, από συσκευασμένα πρωινά με μπι- σκότα και τηγανίτες, μέχρι μακαρόνια με κιμά και πακέτα για vegetarian και vegan διατροφή. ΣΥΣΚΕΥΑΣΜΕΝΑ Αφιέρωμα Συσκευασμένα προϊόντα από Έλληνες παραγωγούς προτι- μούν κατά βάση οι καταναλωτές. Οι online παραγγελίες ευνοούν τα συσκευασμένα τρόφιμα, αφού ο καταναλωτής δεν έχει την ευκαιρία να εξετάσει την ποιότητα των χύμα προϊό- ντων.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=