Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 31

Επάρκεια προϊόντων στο 2ο lockdown Όταν ξέσπασε στη χώρα μας το πρώτο κύμα του κορω- νοϊού, η τεράστια ζήτηση αντισηπτικών σε σούπερ και μίνι μάρκετ προκάλεσε προβλήματα στην αγορά, καθώς η εγχώρια παραγωγή αδυνατούσε να καλύψει τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Μάιο οι καταναλωτές, σύμφωνα με κοινή απόφαση των υπουργών Ανάπτυ- ξης και Επενδύσεων και Υγείας, επιτρεπόταν να αγοράσουν μόλις 3 τεμάχια αντισηπτικών και οινο- πνεύματος από τα σούπερ και μίνι μάρκετ. Η διάθεση απολυμαντικών, όπως υγρομάντιλων κι αντισηπτικών σε υγρή μορφή ή τζελ, και καθαρής μη μετουσιωμένης αιθυλικής αλκοόλης, γινόταν αποκλει- στικά σε μεμονωμένες συσκευασίες, τηρώντας ταυτόχρονα τους περιορισμούς ως προς την ανώτατη ποσότητα τεμαχίων ανά πελάτη, η οποία είχε οριστεί αυστηρά στα τρία 3 τεμάχια συνολικά, από τα οποία μόνο δύο μπορούσαν να ανήκουν στο ίδιο είδος. Σήμερα, βέβαια, οι ελλείψεις στην αγορά για τα συγκε- κριμένα προϊόντα έχουν αντιμετωπιστεί και τα καταστήματα μικρής λιανικής έχουν πάρα πολλές επι- λογές ανάλογων προϊόντων, για να τοποθετήσουν στα ράφια τους, διαλέγοντας μεταξύ ελληνικών και ξένων εταιρειών. Ακατάλληλα αντισηπτικά στα ράφια των μίνι μάρκετ Ιδιαίτερα προσεκτικοί πρέπει να είναι οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής κατά την επιλογή αντισηπτικών στα καταστήματά τους, αφού πολλά είναι τα ακατάλληλα προϊόντα που κυκλοφορούν στην αγορά. Η πανδημία άλλαξε την καθημερινότητα των κατανα- λωτών, κι εκτός από τις μάσκες, απαραίτητα για τα ράφια των μίνι μάρκετ είναι πλέον και τα αντισηπτικά. Όμως, ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων συνιστά προ- σοχή, καθώς στην αγορά κυκλοφορούν ακατάλληλα, μη εγκεκριμένα προϊόντα, που μπορεί να προκαλέσουν ακόμα και σοβαρά εγκαύματα. Τους προηγούμενους μήνες ταυτοποιήθηκαν πάρα πολ- λές παραβάσεις κι αποσύρθηκαν προϊόντα. Οι παραβάσεις αυτές αφορούν είτε προϊόντα τα οποία δεν πληρούν τα κριτήρια του ΕΟΦ ή ακόμα και προϊόντα τα οποία κυκλοφορούν, χωρίς καν να έχουν γνωστοποιη- θεί και να έχουν υποβληθεί για αδειοδότηση. Μέσα σε διάστημα πέντε μηνών, η πώληση αντισηπτικών διαλυ- μάτων στην Ελλάδα πενταπλασιάστηκε. Τα μίνι μάρκετ μπορούν να αυξήσουν το κέρδος τους, όμως πρέπει να επιλέγουν προσεκτικά τα προϊόντα, προκειμένου να εξασφαλίσουν την ασφάλεια των πελατών τους, αλλά και να προστατεύσουν την ίδια την επιχείρησή τους. Εκτινάχθηκαν χαρτικά κι είδη καθαρισμού στο ηλεκτρονικό κανάλι Ανάρπαστα έγιναν τα εν λόγω προϊόντα και στο κανάλι του ηλεκτρονικού εμπορίου από τη στιγμή που ξέσπασε η πανδημία και μετά, με τους καταναλωτές να προσπα- θούν να αγοράσουν κι online κωδικούς, που θα τους θωράκιζαν έναντι του κορωνοϊού. Έρευνα της γνωστής πλατφόρμας Skroutz έδειξε ότι, σε επίπεδο πωλήσεων, αύξηση σημείωσαν οι κατηγορίες των προϊόντων προσωπικής υγιεινής (38,50%), των αντισηπτικών χεριών (30,60%) και των καθαριστικών σπιτιού (387,70%). Πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Convert Group, που παρουσιάζει τη ραγδαία ανάπτυξη των τελευταίων μηνών για το κανάλι του online σούπερ μάρκετ, επιβεβαιώνει τα παραπάνω δεδομένα. Μελε- τώντας όλες τις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και 74 Μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2020, είχαν χρησιμοποιηθεί πάνω από 8,62 εκατ. γάντια και 302 χιλ. συσκευασίες αντισηπτικών. «Η τεράστια ζήτηση αντισηπτικών σε σούπερ και μίνι μάρκετ προκάλεσε προβλήματα στην αγορά, καθώς η εγχώρια παραγωγή αδυνατούσε να καλύψει τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση». AΠΟΛΥΜΑΝΤΙΚΑ Αφιέρωμα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=