Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 32

41 Ο ι μπάρες δημητριακών και πρωτεΐνης αποτε- λούν ένα από τα πιο δυνατά «χαρτιά» για τις πωλήσεις των μίνι μάρκετ, των καταστημάτων ψιλικών και των περιπτέρων, αφού η ανάπτυξή τους είναι σταθερά ανοδική τα τελευταία χρόνια κι η on-the-go φιλοσοφία τους ευνοεί τις πωλήσεις τους από τα συγκεκριμένα καταστήματα. Έχοντας σημα- ντικό περιθώριο κέρδους για τους επαγγελματίες της αγοράς, τα εν λόγω προϊόντα καταλαμβάνουν πια σημαντικό χώρο στα ράφια κι η δυναμική τους δείχνει να μεγαλώνει, τόσο στην Ελλάδα, όσο και σε παγκό- σμιο επίπεδο. Σύμφωνα με τις προβλέψεις σε παγκόσμιο επίπεδο, η αγορά των δημητριακών γενι- κότερα εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 54,31 δισ. δολάρια σε αξία έως το 2025, επιβεβαιώνοντας ότι πρόκειται για έναν κλάδο με μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης. Τα τελευταία χρόνια, διαμορφώνονται νέα δεδομένα στη διατροφή των καταναλωτών, με τα σνακ να «κυριαρ- χούν», κι οι μπάρες δημητριακών φαίνεται ότι θα αποτελέσουν μία από τις βασικές κατηγορίες για πρωινό παγκοσμίως. Ίδια είναι όμως η εικόνα και στην Ελλάδα, με τις πωλήσεις ειδικά στις μπάρες δημητριακών να αυξάνονται σταθερά. Με βάση στοι- χεία της IRI, η εν λόγω κατηγορία προϊόντων κατάφερε να ενισχύσει τον όγκο πωλήσεων κατά 35% στη διετία 2017 -2019, με την ετήσια καταγραφή να φθάνει τα 2,33 εκατ. τεμάχια, δείγμα της προτίμησής τους από τη νέα γενιά καταναλωτών. «Κερδίζει» το υγιεινό σνακ Οι μπάρες δημητριακών έχουν μεγάλο καταναλωτικό κοινό, με την πλειονότητά τους να είναι γυναίκες κι άτομα ηλικίας μέχρι 44 ετών, ενώ πάνω από τους μισούς εξ αυτών αγοράζουν σε τακτική βάση τα συγκεκριμένα προϊόντα. Οι έρευνες δείχνουν ότι η νέα αυτή γενιά καταναλωτών έχει αυξήσει το snacking, αφήνοντας στο περιθώριο το καθημε- ρινό μαγείρεμα και τα μεγάλα γεύματα. Η ευκολία κι η υγιεινή διατροφή είναι πια προτεραιότητά τους, κι έτσι οι μπάρες δημητριακών αποτελούν βασική επιλογή, αφού θεωρούνται από τα πιο υγιεινά σνακ. Παρότι αυτό δεν ισχύει για όλα τα προϊόντα, η εκτίμηση αυτή των καταναλωτών έχει οδηγήσει προς αυτή την κατεύθυνση τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου. Με στόχο να αξιοποιήσουν τη συγκεκρι- μένη ζήτηση στην αγορά, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις μπάρες των δημητριακών, αλλά και της πρωτεΐνης, έχουν εστιάσει στην υγιεινή διατροφή, με τη βελτίωση των συστατικών, τη μείωση της ζάχαρης, την αφαίρεση των τεχνητών αρωμάτων, χρωμάτων και συντηρητικών, τον συνδυασμό με υπερτροφές, αλλά και την εισαγωγή 100% φυσικών γλυκαντικών, όπως της στέβια. Τα δημητριακά γίνονται… portable Οι μπάρες δημητριακών έχουν αρχίσει δε να γίνονται κι η «κυρίαρχη» τάση γενικότερα στην κατηγορία των δημητριακών, αφού διαθέτουν ένα τεράστιο πλεονέ- κτημα. Αυτό είναι ότι συμβαδίζουν πολύ περισσότερο με τη γενικότερη φιλοσοφία του «on the go» που έχουν αναπτύξει οι νέοι καταναλωτές. Όπως έχουμε αναφέρει και σε αρκετά ακόμη θέματα στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική», η γενιά των millennials δεν έχει χρόνο για φαγητό στο σπίτι, κι έτσι ό,τι μεταφέρεται έχει μεγαλύτερη ζήτηση στις αγορές της. Οι μπάρες δημητριακών, λοιπόν, αποτελούν ένα από τα πιο… portable σνακ που υπάρχουν, καθώς είναι από τα προϊόντα που αποθηκεύονται εύκολα, δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συνθήκες συντήρησης και μπο- ρεί κανείς να τις καταναλώσει κάθε μέρα. Ειδικά για το πρωινό, θεωρούνται η πιο εύκολη και Οι μπάρες δημητριακών έχουν μεγάλο καταναλωτικό κοινό, με την πλειονότητά τους να είναι γυναίκες κι άτομα ηλικίας μέχρι 44 ετών. Αφιέρωμα MΠΑΡΕΣ Oι πωλήσεις στις μπάρες ακολουθούν σταθερά μεγαλύτερη ανάπτυξη στη μικρή λιανική, σε σχέση με τα σούπερ μάρκετ.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=