Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 32
43 Την ίδια ώρα, τα ίδια τα μίνι μάρκετ έχουν ήδη επεν- δύσει σε μεγάλο βαθμό στην κατηγορία των προϊόντων, καθώς το περιθώριο κέρδους είναι σημα- ντικό, τόσο στις μπάρες πρωτεΐνης, όσο και στις μπάρες των δημητριακών. Το γεγονός ευνοείται, μάλι- στα, κι από την αύξηση του ανταγωνισμού στην αγορά. Όλο και περισσότερες εταιρείες έχουν κάνει την είσοδό τους στο συγκεκριμένο κλάδο των τροφί- μων, με αποτέλεσμα και την αναγκαστική μείωση της τιμής, τόσο για τον τελικό καταναλωτή, όσο και για τους επαγγελματίες της αγοράς των μίνι μάρκετ, των ψιλικατζίδικων και των περιπτέρων. «Μάχη» στην αγορά με κερδισμένη τη μικρή λιανική Με τον τζίρο στις μπάρες δημητριακών και πρωτεΐνης να έχει «εκτοξευθεί» τα τελευταία χρόνια σε δισεκα- τομμύρια δολάρια παγκοσμίως και την τάση να είναι ανοδική, έχει «φουντώσει» κι ο ανταγωνισμός στην αγορά. Όλο και περισσότερες εταιρείες επενδύουν πια στη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων, αυξάνοντας την γκάμα, τις ιδέες, αλλά και τις επιλογές για τα ράφια. Κορυφαία brand σε παγκόσμια κλίμακα, όπως η Kellogg’s, η Nestlé κι η PepsiCo με τα Quaker, δρα- στηριοποιούνται ενεργά στις μπάρες δημητριακών και στην Ελλάδα, όπου, όμως μπορεί να βρει κανείς στα ράφια και προϊόντα παραδοσιακών δυνάμεων της χώρας, όπως η Ε.Ι. Παπαδόπουλος με τις μπάρες Digestive, που κατέχουν, μάλιστα, ηγετικό μερίδιο στην εγχώρια αγορά. Η πρώτη μεγάλη εταιρεία που εστίασε στις μπάρες πρωτεΐνης στην Ελλάδα ήταν δε η ΙΟΝ, η οποία έχει μεγαλώσει αρκετά το εν λόγω χαρ- τοφυλάκιό της τα τελευταία χρόνια. Εκτός, όμως, από τις μεγάλες βιομηχανίες τροφίμων που «κυριαρχούν» και στα σούπερ μάρκετ, υπάρχει και μία ακόμη σειρά από εταιρείες που έχουν εστιάσει ακόμη περισσότερο στη μικρή λιανική, προσφέροντας ακόμη περισσότερες επιλογές, τόσο στις μπάρες δημητριακών όσο και στις μπάρες πρωτεΐνης για τα ράφια των μίνι μάρκετ. H Naturals με τη σειρά Go On, η Naturetech με τα προϊόντα Power Pro κι η Healthier Choice με τα Bezzo και το Mooveat αποτελούν από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα, αφού έχουν ήδη κερδίσει τη δική τους θέση στον ανταγωνισμό, ειδικά όσον αφορά το εν λόγω κανάλι πώλησης. Αυξάνονται οι επιλογές για τα ράφια Με τον ανταγωνισμό να ενισχύεται διαρκώς και την ανάγκη για ακόμη πιο υγιεινές επιλογές και καινοτο- μία να μεγαλώνει, αυξάνονται αντίστοιχα και τα νέα προϊόντα που προστίθενται σταθερά στην γκάμα που είναι ήδη διαθέσιμη για τα καταστήματα της μικρής λιανικής. Οι μπάρες δημητριακών και πρωτεΐνης που προσφέρονται πλέον στους επαγγελματίες του μίνι μάρκετ, του ψιλικατζίδικου και του περιπτέρου είναι σχεδόν… αναρίθμητες, αφού μπορεί κανείς να επιλέ- ξει από πλήθος εταιρειών, αλλά και από διαφορετικού τύπου προϊόντα. Την ίδια ώρα δίνεται η δυνατότητα στους καταστηματάρχες να δημιουργήσουν κι ένα ολόκληρο ράφι με τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊό- ντων, αυξάνοντας τις διαθέσιμες επιλογές για στους καταναλωτές, κι επομένως και τη δυνατότητά τους για πωλήσεις, σε μία κατηγορία προϊόντων με μεγάλη ζήτηση, η οποία αναμένεται να παραμείνει τέτοια και τα επόμενα χρόνια. Στο πλαίσιο αυτό, παραθέτουμε παρακάτω ενδεικτικά μία σειρά από μπάρες δημητριακών και πρωτεΐνης που είναι αυτή τη στιγμή διαθέσιμες για το κανάλι της μικρής λιανικής, με νέες προσθήκες και καινοτόμα προϊόντα που ενισχύουν τις παραδοσιακά «δυνατές» επιλογές της αγοράς. Πολλά μίνι μάρκετ έχουν ήδη εκμεταλλευτεί την αυξημένη ζήτηση για μπάρες πρωτεΐνης από συγκεκριμένες ομάδες καταναλωτών. Αφιέρωμα MΠΑΡΕΣ Με τον τζίρο στις μπάρες δημητριακών και πρωτεΐνης να έχει «εκτοξευθεί» τα τελευταία χρόνια, έχει «φουντώσει» κι ο ανταγωνισμός στην αγορά.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=