Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 32

Αλμυρά Snacks Αφιέρωμα Μεγάλη ζήτηση, κυρίως, έχουν τα προϊόντα που συνδυάζουν την υψηλή διατροφική αξία και τον μειωμένο αριθμό θερμίδων κι ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις για υγιεινές επιλογές. σωτηρίας» κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ειδικά για εργένηδες και γονείς που εργάζονταν από το σπίτι (69%). Παρά το γεγονός ότι πολλοί εργαζόμενοι εξακο- λουθούν να περνούν πολύ χρόνο στο σπίτι και το μαγείρεμα έχει ενισχυθεί τον τελευταίο χρόνο, τα snacks δεν υποχώρησαν, καθώς πλέον αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης διατροφικής κουλτούρας και λειτουργούν ως αντίδοτο στη μοναξιά που βιώνουν εν μέσω πανδημίας πολλοί άνθρωποι. Παράλληλα, τα αλμυρά snacks, μεταξύ άλλων, αποτελούν κι ένα μέσο σύνδεσης, καθώς 3 στους 4 ενήλικες παγκο- σμίως έχουν συνδεθεί με άλλους μέσω φαγητού τους τελευταίους 6 μήνες (77%), συμπεριλαμβανο- μένης της δημιουργίας snack από κοινού (40%), ή προσφέροντας ένα snack ως δώρο (31%), ή πραγματοποιώ- ντας αγορές snack για κάποιον που δεν μπορούσε να πάει μόνος του (29%). Ξεχωρίζουν και τα «υγιεινά» snacks Τα αλμυρά snacks, τα τελευταία χρόνια, έχουν αλλάξει μορφή κι έχουν προσαρμοστεί σε μεγάλο βαθμό στις σύγχρονες καταναλωτικές απαιτήσεις. Οι πωλήσεις τους ακολουθούν αυξητικές τάσεις, διότι οι βιομηχανίες φροντίζουν να περιορίζουν τα λιπαρά, με αποτέλεσμα το καταναλωτικό κοινό να τα καταναλώνει, απολαμβά- νοντας έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής κι ενισχύοντας την ψυχική του ευεξία. Συγκεκριμένα, όπως δείχνει και σχετική έρευνα του ΙΕΛΚΑ, ο έντονος ρυθμός ζωής στην καθημερινότητα, η αύξηση της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης κι οι δημογραφικές αλλαγές διαμορφώνουν ένα καταναλωτικό κοινό με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Πρόκειται για ένα κοινό το οποίο έχει περιορισμένο χρόνο για να αφιερώσει στη μαγειρική και το οποίο όλο και πιο συχνά λειτουργεί τις βραδινές ώρες. Το κοινό αυτό αναζητά όλο και περισσότερο εύκολες λύσεις, για να καλύψει τη διατροφή του, αντι- καθιστώντας τα γεύματα με αλμυρά snacks και την κλασική μαγειρική με τις έτοιμες λύσεις. Το σνάκινγκ στο σπίτι, κυρίως εν μέσω κορωνοϊού, παρέχει στους καταναλωτές περισσότερες ευκαιρίες για συνετή κατα- νάλωση, καθώς τους επιτρέπει να έχουν μεγαλύτερο έλεγχο στο μέγεθος των μερίδων τους και να διατη- ρούν το σωματικό τους βάρος, που στο πλαίσιο της καραντίνας είναι κάτι που τους προβληματίζει. Τα snacks τρέφουν το σώμα, το μυαλό και την ψυχή των καταναλωτών κατά τη διάρκεια αυτών των περίεργων καιρών, με την προτεραιότητα να δίνεται σε snacks που ενισχύουν την τόνωση του οργανισμού και την ευεξία. Τεράστιο περιθώριο κέρδους για τα μίνι μάρκετ Η αυξητική τάση που παρατηρείται στις πωλήσεις των αλμυρών snacks γίνεται εμφανής και στους τζίρους της μικρής λιανικής. Παρά το γεγονός ότι τα μικρότερα καταστήματα, όπως τα ψιλικατζίδικα, αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα από τότε που ξέσπασε η πανδημία, τα μίνι μάρκετ στις γειτονιές στηρίχτηκαν σε μεγάλο βαθμό στην προτίμηση που δείχνουν οι κατα- ναλωτές στα snacks, αυξάνοντας την γκάμα των προϊόντων τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ποσοστό των πωλή- σεων στα snacks, που αφορά τα μίνι μάρκετ, τα ψιλικατζίδικα και τα περίπτερα, ανέρχεται ακόμη και στο 60% επί του συνόλου της αγοράς. Πρό- κειται για προϊόντα με μεγάλη ποικιλία, που δίνουν τη δυνατότητα διαφοροποίησης στο ράφι κάθε καταστήμα- τος, με πολλές επιλογές, που μπορούν να ενισχύσουν το περιθώριο κέρδους. Ο επαγγελματίας της μικρής λιανικής μπορεί να τοποθετήσει στο κατάστημά του προϊόντα που προσφέρουν κέρδος ακόμη και της τάξης του 50-60%. Μεγάλη ζήτηση, κυρίως, έχουν τα προϊό- ντα που συνδυάζουν την υψηλή διατροφική αξία με τον μειωμένο αριθμό θερμίδων κι ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις για υγιεινές επιλογές. Στο κανάλι των snacks, μάλιστα, εκτός από τους ηγέτες της κατη- γορίας, έχουν εμφανιστεί κι αρκετοί μικρότεροι 54 Εκτιμάται ότι ο παγκόσμιος τζί- ρος της αγοράς των snacks υπερβαίνει τα 115 δισ. δολάρια και προβλέπεται ότι το 2021 θα ξεπεράσει τα 133 δισ. δολά- ρια.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=