Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 32

Αλμυρά Snacks Αφιέρωμα 55 «παίκτες», που διεκδικούν το δικό τους μερίδιο, κυρίως στο κανάλι της μικρής λιανικής. Μεγαλώνει ο ανταγωνισμός στην εγχώρια αγορά Στην εγχώρια αγορά των σούπερ μάρκετ, τη μερίδα του λέοντος στην κατηγορία των snacks κατέχει η εταιρεία Tasty Foods κι ακολουθούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετι- κέτας. Εταιρείες όπως η Τσακίρης, η Chipita, η American Snack, η ElSabor, η Popbuster κι η Smart Foods ακολουθούν με σημαντικά μερίδια. Ακόμη πιο έντονη είναι η «μάχη» της ετικέτας, όπου νούμερο ένα κωδικός με βάση τις πωλήσεις, τόσο σε αξία όσο και σε όγκο, είναι τα πατατάκια Lay’s, με ρυθμό ανάπτυξης 18%. Στη δεύτερη θέση είναι κι εδώ τα προϊόντα ιδιωτι- κής ετικέτας, ενώ ακολουθούν τα προϊόντα της Tasty, με οριακή αύξηση πωλήσεων, και τα πατατάκια Τσακί- ρης με σημαντική αύξηση, της τάξης του 15%. Υψηλά στις προτιμήσεις εκτιμάται ότι βρίσκονται τα Cheetos, Ruffles, Pringles, Jumbo, Chipita Chips κι Extra. Μάλιστα, στον τομέα των snacks έχουν επιχει- ρήσει τα τελευταία χρόνια «είσοδο» κι εταιρείες που δεν δραστηριοποιούνται παραδοσιακά στον χώρο, επι- βεβαιώνοντας τη μεγάλη δυνατότητα ανάπτυξης στον κλάδο. Όλο και περισσότερες βιομηχανίες εντάσσουν στο χαρτοφυλάκιό τους αλμυρά snacks, που ανταπο- κρίνονται στο νέο διατροφικό πρότυπο, το οποίο υπαγορεύει υγεία και χαμηλές θερμίδες. Σταθερή ανάπτυξη στα vegan snacks Δεν είναι λίγοι πλέον οι Έλληνες που αντικαθιστούν ακόμα και το κυρίως γεύμα με κάποιο έτοιμο snack, με αποτέλεσμα στην κατηγορία να έχουν ενσωματωθεί και κωδικοί που παραπέμπουν σε φαγητό. Τα τελευταία χρόνια, κυκλοφορούν προϊόντα αλλαντι- κών και τυροκομικών αλλά και σούπες και noodles σε μικρές, πρακτικές συσκευασίες, αποτελώντας πρόταση σε αλμυρό snack, που μπορεί όμως να λειτουργήσει κι ως ελαφρύ μεσημεριανό ή βραδινό. Παράλληλα, τα vegan snacks φαίνεται να ακολουθούν μεγάλο ρυθμό ανάπτυξης σε παγκόσμιο επίπεδο. Ήδη στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, τις ΗΠΑ, έχουν κάνει την εμφάνισή τους δεκάδες κωδικοί δια- φορετικών ειδών snacks, που απευθύνονται αποκλειστικά σε κατα- ναλωτές vegan, με πρωταγωνιστές στην κατηγορία τα γαριδάκια και τα πατατάκια που δεν περιέχουν ζωικά συστατικά. Μεγάλη γκάμα ανάλογων προϊόντων είναι διαθέσιμη και για τα μίνι μάρκετ στην ελληνική αγορά, αφού η κατηγορία των snacks έχει εμπλουτιστεί με αρκετούς κωδικούς που βασίζονται σε φυτικές πρώτες ύλες. Κόβεται «μαχαίρι» η γλουτένη και στα snacks Οι βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά του snacking έχουν εμπλουτίσει σε μεγάλο βαθμό την γκάμα των προϊόντων τους. Κράκερς, κρι- τσίνια και τσιπς συνδυάζουν πλέον πιο υγιεινές ελληνικές μεσογειακές γεύσεις, ακολουθώντας τις τάσεις που θέλουν την «απενοχοποίηση» των snacks, με πιο υγιεινές προτάσεις. Στο κανάλι των αλμυρών snacks βρίσκει «θέση» κι άλλη μία σύγχρονη τάση, αυτή της ετικέτας «χωρίς». Καινοτόμα προϊόντα χωρίς γλουτένη ή χωρίς αλάτι αποτελούν πλέον σημαντικό κομμάτι του χαρτοφυλακίου των βιομηχανιών. Πλήθος επιλογών σε snacks για τα μίνι μάρκετ Η αυξημένη ζήτηση των snacks, αλλά και τα νέα δεδο- μένα γύρω από τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων σε συνδυασμό με τον κορωνοϊό, έχουν φέρει σημαντικές αλλαγές στα ράφια των μίνι μάρκετ και των υπολοίπων σημείων της μικρής λιανικής. Η γκάμα των snacks είναι πλέον απεριόριστη σε ποσότητα, καθώς και σε ποιότητα, αφού δεν είναι λίγα τα προϊόντα στην αγορά που προσπαθούν να ξεχωρίσουν για την υψηλή διατροφική τους αξία μεταξύ των χιλιάδων κωδικών που κυκλοφορούν. Γνωστά κι ανερχόμενα brands δίνουν μεγάλο αριθμό επιλο- γών στους καταναλωτές, αλλά και στους ιδιοκτήτες των καταστημά- των, οι οποίοι και μπορούν να επιλέξουν τι θα τοποθετήσουν στα ράφια τους, με βάση και τις δικές τους ανάγκες. Ενδεικτικά, αναφέρονται παρα- κάτω ορισμένα από τα κυρίαρχα προϊόντα της αγοράς ή και από λιγότερο γνωστά brands με «δυναμική» για το κανάλι της μικρής λιανικής. Οι σύγχρονοι καταναλωτές έχουν αρχίσει να αντικαθιστούν τα γεύματα με αλμυρά snacks και την κλασική μαγειρική με έτοιμες λύσεις.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=