Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 32

T ον τελευταίο χρόνο, που η αγορά έχει αντιμετω- πίσει αναρίθμητες προκλήσεις, λόγω της πανδημίας, πολλοί είναι οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής που αναζητούν τρόπους να αυξήσουν τον τζίρο τους και να αντεπεξέλθουν στον σκληρό αντα- γωνισμό που δημιούργησε η ανάπτυξη των σούπερ μάρκετ κι η ραγδαία άνοδος των ηλεκτρονικών αγο- ρών. Μία από τις κατηγορίες που θα μπορούσε να λειτουργήσει ευεργετικά και για το κανάλι της μικρής λιανικής είναι τα προϊόντα που σχετίζονται με την παι- δική διατροφή. Γαλακτοκομικά, δημητριακά, χυμοί, snacks και ζυμα- ρικά, που είναι μελετημένα ειδικά για τα βρέφη ή για το παιδικό καταναλωτικό κοινό, θα μπορούσαν να αυξή- σουν τα έσοδα των μίνι μάρκετ, καθώς αποτελούν προϊόντα που προτιμά σταθερά να τοποθετήσει στο καλάθι του ένα μεγάλο ποσοστό των Ελλήνων γονέων. Την τάση αυτή φαίνεται να έχουν λάβει σοβαρά υπόψη οι περισσότερες βιομηχανίες τροφίμων που δραστηρι- οποιούνται στη χώρα, αφού τα τελευταία χρόνια, τα ράφια και τα ψυγεία των καταστημάτων έχουν γεμίσει με κωδικούς που απευθύνονται σε παιδιά κι ακολου- θούν παράλληλα τις σύγχρονες διατροφικές τάσεις. Ολόκληρες σειρές βιολογικών χυμών, γιαούρτια, αλμυρές και γλυκές προτά- σεις και δεκάδες νέα προϊόντα με υγιεινές πρώτες ύλες κυκλοφο- ρούν πλέον από τις εταιρείες, προκειμένου ο επαγγελματίας να είναι σε θέση να προσφέρει εξειδικευμένες επιλογές στους πελάτες του, ανάλογα με τις ανάγκες και την ηλικία των παιδιών τους. Οι νέοι γονείς, άλλωστε, στην πλειονότητά τους, υιοθετούν υγιει- νές διατροφικές συνήθειες, με αποτέλεσμα να ψάχνουν σχολαστικά καινοτόμα κι υγιεινά προϊόντα και για τα παιδιά τους. Κι επειδή οι γονείς, σε μεγάλο ποσοστό, έχουν περιορισμένο ελεύθερο χρόνο, για να επενδύουν στο συνεχές μαγείρεμα και την προετοιμασία σπιτικών snacks, καταφεύγουν σε έτοιμες λύσεις που θεωρούν κατάλληλες για τη διατροφή και τη σωστή ανάπτυξη των παιδιών τους. Όσον αφορά τα καινοτόμα παιδικά προϊόντα που έχουν λανσάρει οι εγχώριες βιομηχανίες το τελευταίο διά- στημα, είναι εμφανής η στροφή σε αυτά που θεωρούνται υγιεινά, όπως τα δημητριακά ολικής άλε- σης. Επίσης, παρατηρείται σταδιακή μείωση της ζάχαρης, η οποία είναι απόλυτα συνδεδεμένη με την παιδική παχυσαρκία, με τους διεθνείς οργανισμούς να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου. Νέα λανσαρίσματα στα παιδικά ζυμαρικά Τα ζυμαρικά αποτελούν παραδοσιακά μία από τις αγα- πημένες επιλογές των παιδιών κι εύκολη λύση για τους γονείς, καθώς η παρασκευή τους χρειάζεται ελά- χιστο χρόνο. Πλέον, στην αγορά κυκλοφορούν αρκετά προϊόντα ζυμαρικών που απευθύνονται στο παιδικό καταναλωτικό κοινό, περιέ- χουν τα απαραίτητα συστατικά για τη σωστή ανάπτυξή του και προσελ- κύουν με το περίτεχνο σχήμα τους την προσοχή των μικρών καταναλωτών. Χαρα- κτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα προϊόντα που έχει λανσάρει η γνωστή βιομηχανία Ήλιος. Η εταιρεία έχει παρουσιάσει νέα προϊόντα ολικής άλεσης, στοχεύοντας να προ- σφέρει εναλλακτικές επιλογές στην καθημερινή διατροφή των παιδιών, ακολουθώντας τις αναδυόμενες τάσεις της αγοράς. Παιδικά ζυμαρικά περιλαμβάνονται και στο χαρτοφυλά- κιο της εταιρείας Melissa, η οποία διαθέτει σε σούπερ και μίνι μάρκετ τα Μέλισσα Pasta Kids, σε διάφορα σχήματα, ώστε τα παιδιά να παίρνουν όλα τα θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για τη σωστή ανάπτυξή τους και την ισορροπημένη λειτουργία του οργανισμού τους. Εκτός από την κατηγορία των ζυμαρικών, κυκλο- φορούν και δεκάδες κωδικοί γαλακτοκομικών προϊόντων. Στην κατηγορία του παιδικού γιαουρτιού, μάλιστα, έχει αναπτυχθεί έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των μεγάλων εταιρειών. «Η στροφή των καταναλωτών προς μία πιο υγιεινή διατροφή έχει ωθήσει τη βιομηχανία τροφίμων σε αναζήτηση εναλλακτικών και στα παιδικά τρόφιμα.» Παιδική διατροφή Αφιέρωμα 65 Οι νέοι γονείς καταφεύγουν συχνά σε έτοιμες λύσεις από τα ράφια για τροφές που θεωρούν κατάλληλες για την ανάπτυξη των παιδιών τους.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=