Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 32

66 «Μάχη» για το παιδικό γιαούρτι Βρεφικά και παιδικά γιαούρτια σε διαφορετικές γεύσεις είναι διαθέσιμα για τα ψυγεία της μικρής λιανικής, με τις εταιρείες να δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην προέλευση του γάλακτος, αλλά και στα θρεπτικά συστατικά που αυτά περιέχουν. Η εταιρεία Κρι Κρι για παρά- δειγμα λάνσαρε το πρώτο βρεφικό γιαούρτι της στην ελληνική αγορά, με την ονομασία «Το πρώτο μου γιαουρτάκι». Το προϊόν είναι ειδικά σχεδιασμένο για βρέφη από 6 μηνών και πάνω, φτιαγμένο από 100% ελληνικό γάλα ημέρας και ήπιες καλλιέργειες, χωρίς πρόσθετα σάκ- χαρα ή συντηρητικά, κι αποτελεί φυσική πηγή ασβεστίου και βιταμίνης Β12 & Β2. Περιέχει ειδι- κές καλλιέργειες γιαούρτης κατάλληλες για βρέφη, καθώς και τον προβιοτικό γαλακτοβάκιλλο LGG, που συμβάλλει στην καλή λειτουργία τόσο του πεπτικού όσο και του ανοσοποιητικού συστήματος των βρεφών. Σειρά παιδικών επιδόρπιων γιαουρτιού περιλαμβάνει κι η γκάμα της Όλυμπος. Τα επιδόρπια γιαουρτιού «παι- δικό» της εταιρείας παράγονται από 100% ελληνικό φρέσκο γάλα Όλυμπος και δεν έχουν συντηρητικά και χρωστικές, αποτελώντας φυσική πηγή πρωτεϊνών κι ασβεστίου. Η Δέλτα, παράλληλα, έχει δημιουργήσει την οικογένεια προϊόντων Advance BIO. Το γιαούρτι Δέλτα Advance BIO Kids παράγεται από 100% ελληνικό βιολο- γικό γάλα Δέλτα κι έχει γεύση φρούτων, από 100% βιολογικά φρούτα. Περιέχει φυσικά συστατικά, χωρίς προσθήκη ζάχαρης, ενώ δεν έχει πρόσθετα, χρωστικές και συντηρητικά, αποτελώντας μια πιο φυσική επιλογή για τη σωστή ανάπτυξη του παιδιού. Αλλάζουν μορφή τα σοκολατούχα ροφήματα Τα σοκολατούχα ροφήματα, εδώ και δεκαετίες, απευ- θύνονται κυρίως στα παιδιά και τους εφήβους. Ένα σημαντικό ποσοστό των συγκεκριμένων προϊόντων πωλείται από το κανάλι της μικρής λιανικής τις ώρες που οι μαθητές βρίσκονται καθ’ οδόν προς τις εξωσχο- λικές τους δραστηριότητες ή κατά τη μετακίνησή τους προς κι από το σχολείο. Πρόκειται για «ένοχους» κωδι- κούς, με υψηλά λιπαρά, που οι γονείς αποφεύγουν, παρά το γεγονός ότι οι μικρότερες ηλικίες τα προτιμούν. Πλέον, όμως, οι εγχώριες βιομηχανίες έχουν «απενο- χοποιήσει» τα ροφήματα με κακάο, καθώς τα έχουν προσαρμόσει στις σύγχρονες διατροφικές τάσεις, μειώ- νοντας αισθητά τα λιπαρά. Ταυτόχρονα, στην αγορά πια διατίθενται αρκετοί κωδικοί φυτικών σοκολατούχων ροφημάτων σε ατομικές συσκευασίες, που αποτελούν μια πιο υγιεινή πρόταση, που δεν υστερεί σε γεύση των ροφημάτων με βάση το γάλα. «Σαμποτάρουν» τη ζάχαρη οι νέοι γονείς Στο παρελθόν, οι εταιρείες που διέθεταν προϊόντα που απευθύ- νονταν σε παιδιά πόνταραν στην εθιστική επίδραση της ζάχαρης, με στόχο την άνοδο των πωλή- σεών τους. Σήμερα, όμως, που οι καταναλωτές είναι περισσό- τερο ευαισθητοποιημένοι σε θέματα διατροφής, τα τρόφιμα για παιδιά με υψηλά ποσοστά ζάχαρης δεν προτιμώνται για συστηματική κατα- νάλωση κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, παρά μόνο σε ειδικές περιστάσεις. Ο λόγος που έχει πραγματοποιηθεί αυτή η αλλαγή στις επιλογές των καταναλωτών είναι απλός: η παχυσαρκία έχει λάβει επιδημικές διαστάσεις στον σύγχρονο κόσμο, κυρίως εξαιτίας του καθιστικού τρόπου ζωής των σύγχρονων παιδιών, που περνούν το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας τους μπροστά σε οθόνες, και της εύκολης πρόσβασης κι αυξημένης διαθεσιμότητας των τροφίμων πλούσιων σε ενέργεια. Τα τρόφιμα με υψηλό ενεργειακό περιεχό- μενο και χαμηλή θερμιδική αξία φαίνεται να επιδρούν στην αύξηση της παιδικής παχυσαρκίας. Τέτοια τρόφιμα είναι αυτά που έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε λιπαρά, Η τάση για καινοτομία κι ο περιορισμός της ζάχαρης στις παιδικές τροφές ανα- μένεται να συνεχιστεί και στο μέλλον. Οι σύγχρονοι γονείς γνωρίζουν τη σημασία του πρωινού στη διάθεση και τις σχολικές επιδόσεις των παιδιών τους, γι’ αυτό κι αναζητούν στα καταστήματα προϊόντα ολικής άλεσης. Παιδική διατροφή Αφιέρωμα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=