Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 32
78 έρευνα «Εκτοξεύθηκαν» οι e-πωλήσεις των σούπερ μάρκετ Τη δυναμική των online πωλήσεων αναδεικνύουν και τα στοιχεία από τα σούπερ μάρκετ της Ελλάδας, τα οποία «έτρεξαν» με τεράστιο ρυθμό ανάπτυξης, καθ’ όλη τη διάρκεια του 2020. Έρευνα της εταιρείας Convert Group έδειξε, μάλιστα, ότι η αύξηση στο τρίτο τρίμηνο του προ- ηγούμενου έτους ήταν της τάξης του 183%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν. Σύμφωνα με προβλέψεις του Convert Group δε, ο κλά- δος εκτιμάται ότι έκλεισε το 2020, με συνολικές πωλήσεις αξίας άνω των 100 εκατ. ευρώ, πάνω από τις διπλάσιες, δηλαδή, συγκριτικά με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2019, οι οποίες έφτασαν τα 46,7 εκατ. ευρώ. Στα ευρήματα της εταιρείας είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό το γεγονός πως ο κλάδος, κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, συνέχισε να αναπτύσσεται με ρυθμό σχεδόν ίδιο με αυτόν του δεύτερου τριμήνου (Απρίλιος, Μάιος, Ιού- νιος), περιόδου δηλαδή καραντίνας και μέτρων απαγόρευσης της κυκλοφορίας. Μάλιστα, ακόμη κι αρκετούς μήνες μετά, η ανάπτυξη του κλάδου σταθερο- ποιήθηκε σε πολύ υψηλό ρυθμό τον Σεπτέμβριο, με σχεδόν τετραπλάσια ανάπτυξη, συγκριτικά με τους πρώτους μήνες του έτους (Ιανουάριο και Φεβρουάριο) και με +174% συγκριτικά με τον Σεπτέμβριο του 2019. Τι ψωνίζουν online οι Έλληνες Η έρευνα κατέγραψε και τις μεγαλύτερες μεταβολές στα ψώνια των Ελλήνων μέσω διαδικτύου, σε σχέση με το 2019. Μία σειρά από προϊόντα, λοιπόν, εμφάνισαν «εκτί- ναξη» της ζήτησης από τους καταναλωτές, με τεράστια αύξηση στις online αγορές τους. Συγκεκριμένα, τα στοι- χεία έδειξαν τις εξής μεταβολές: +254% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +227% σε προϊόντα αρτοποιίας, +217% σε φρέσκα τρόφιμα, +205% σε συσκευασμένα τρόφιμα, +196% σε καλλυντικά κι είδη περιποίησης, +172% σε χαρτικά κι είδη καθαρισμού, +161% σε ποτά κι αναψυκτικά, +135% σε προϊόντα για κατοικίδια και +39% σε προϊόντα περιποίησης για παιδιά. Ενδεικτικά είναι, όμως, και τα στοιχεία της αντίστοιχης έρευνας του Convert Group για την περίοδο της Black Friday του 2020, οπότε και κατεγράφη η μεγαλύτερη αύξηση στις online πωλήσεις του έτους. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Convert Group, η Παρασκευή 27 Νοεμβρίου αποτέλεσε το νέο ρεκόρ σε ημερήσια δαπάνη που πραγματοποιήθηκε από τους καταναλωτές στα online φαρμακεία και τη 2η μεγαλύτερη ημερήσια δαπάνη στα οnline σούπερ μάρκετ, μετά την 5η Νοεμ- βρίου, την ημέρα πριν από την έναρξη του 2ου Lockdown. Οι 5 κατηγορίες με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τζίρου στα online σούπερ μάρκετ που σημειώθηκαν την Παρα- σκευή 27 Νοεμβρίου ήταν οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες (+848%), οι ανοιχτές πάνες (+222%), οι πάνες βρακάκι (+88%), τα ουίσκι (+84%) και τα είδη κου- ζίνας (+80%). Αντίστοιχα, στα online φαρμακεία, τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων παρουσίασαν οι ηλε- κτρικές οδοντόβουρτσες (+304%), οι μάσκες περιποίησης προσώπου (+275%), τα προϊόντα makeup ματιών (+261%), τα προϊόντα περιποίησης χειλιών (+242%), τα πακέτα δώρου για περιποίηση γυναικείου προσώπου (+235%) κι οι κρέμες αντιγήρανσης (+195%). Η Convert Group εκτιμά ότι η αξία των οnline αγορών από τα online σούπερ μάρκετ και τα οnline φαρμακεία θα ξεπεράσει το 2020 τα 300 εκατ. ευρώ (συμπ. ΦΠΑ), ενώ δεν περιλαμβάνει τις αγορές που γίνονται σε online pet shops, κάβες, ειδικευμένα e-shops με πάνες, κάψουλες καφέ, κ.ά. Όσον αφορά τις συσκευές που προτιμούν οι καταναλω- τές ως μέσο για τις παραγγελίες τους, αν κι οι κινητές συσκευές εμφάνισαν πτώση κατά το δεύτερο τρίμηνο του ’20, λόγω του εγκλεισμού αλλά και της ανάγκης για Ρυθμό ανάπτυ- ξης 183% στην αξία των αγο- ρών κατέγραψε το κανάλι του online σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα το τρίτο τρίμηνο του 2020. Τεράστια ήταν η αύξηση στις online αγορές σε κατεψυγμένα προϊόντα, προϊόντα αρτοποιίας, φρέσκα και συσκευασμένα τρόφιμα.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=