Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 32

79 έρευνα μεγάλες παραγγελίες, στο τρίτο τρίμηνο, επανέκτησαν τη δυναμική τους, με αύξηση 7 ποσοστιαίων μονάδων, όντας υπεύθυνες για το 31% των συνολικών παραγγε- λιών. Πρώτη επιλογή του καταναλωτή, βέβαια, παρέμειναν οι υπολογιστές, από τους οποίους προήλθε το 64% των συνολικών παραγγελιών, καθώς φαίνεται να είναι οι πιο εύχρηστες συσκευές για την πραγματο- ποίηση μεγάλων παραγγελιών. Συνεχίζουν τις επενδύσεις στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες τα σούπερ μάρκετ Όπως γίνεται αντιληπτό, όλες οι έρευνες συμφωνούν ότι οι online αγορές «εκτινάχθηκαν» κατά την περίοδο της πανδημίας του κορωνοϊού κι έχουν ήδη αρχίσει να καθιερώνονται στην καθημερινότητα των Ελλήνων καταναλωτών. Με τους μισούς εξ αυτών, μάλιστα, να δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν με αυτή τη λογική και μετά το πέρας της πανδημίας, το μέλλον διαγράφεται «λαμπρό» για τις πωλήσεις μέσω διαδικτύου, ακόμη και στα σούπερ και μίνι μάρκετ. Το οργανωμένο λιανεμπόριο, μάλιστα, έχει ξεκινήσει εδώ και μήνες το «τρέξιμο», για να προλάβει τα νέα δεδομένα, με όλες τις μεγάλες «αλυσίδες» σούπερ μάρ- κετ να επενδύουν στις online υπηρεσίες και το delivery, που δείχνει ότι θα εξυπηρετεί την πλειονότητα των Ελλήνων πολύ σύντομα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί κι η νέα online συνεργασία της Μασούτης. Η γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ, που διαθέτει κι online παρουσία μέσω του eshop.masoutis.gr και του you.gr, ανακοίνωσε από κοινού με το ηλεκτρονικό κατάστημα του Ομίλου Quest την έναρξη της συνεργασίας τους στις online αγορές. Συγκεκριμένα, οι επισκέπτες του eshop.masoutis.gr έχουν πλέον πρόσβαση στη μεγάλη γκάμα προϊόντων που διαθέτει το you.gr, με χιλιάδες προϊόντα, σε 500 διαφορετικές κατηγορίες, μεταξύ αυτών εξοπλισμό πληροφορικής, smartphones και τηλεοράσεις, είδη για το σπίτι, είδη μόδας, είδη γυμναστικής, εργαλεία κ.λπ . Μέσα από το ηλεκτρονικό κατάστημα, θα μπορούν να παραγγέλνουν, έχοντας ταυτόχρονα, όποτε χρειαστούν, υποστήριξη κι από τους δύο οργανισμούς. Η κατάσταση στα μίνι μάρκετ Την ώρα, λοιπόν, που οι online πωλήσεις αυξάνονται με πολύ μεγάλο ρυθμό σε όλο το λιανεμπόριο, ο τομέας του μίνι μάρκετ φαίνεται να μένει πίσω σε πρώτη φάση. Τα μίνι μάρκετ που κάνουν αυτή τη στιγμή online πωλή- σεις μετριούνται στα δάχτυλα και το e-shop στον συγκεκριμένο κλάδο μοιάζει με δύσκολη αποστολή. Ειδικά από τη στιγμή που δεν υπάρχει ακόμη κάποιο κονδύλιο για οικονομική ενίσχυση στους επαγγελμα- τίες της συγκεκριμένης αγοράς, η ανάπτυξή τους φαντάζει απίθανη, τουλάχιστον για το άμεσο μέλλον. Από την άλλη, αυτό δημιουργεί και μεγαλύτερα περι- θώρια σε όποιον το επιχειρήσει, αφού ο ανταγωνισμός είναι ελάχιστος κι αφορά κυρίως τα σούπερ μάρκετ, τα οποία ήδη δυσκολεύονται να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους, ενώ ακόμη δεν έχουν μειώσει και τα έξοδά τους, λόγω της δυσκολίας περιορισμού του κόστους σε τόσο μεγάλη γκάμα προϊόντων. Μ Το 64% των Ελλήνων προτιμά να κάνει τις online αγορές του μέσω ηλεκτρονι- κών υπολογιστών. Υψηλά ποσοστά καταγράφονται για τις online αγορές τροφίμων μέσω διαδικτύου, με το σχετικό ποσοστό να φθάνει στο 14%. Πρόσφατα ο Μασούτης ανα- κοίνωσε νέα συνεργασία για τις online πωλήσεις με το ηλεκτρονικό κατάστημα του Ομίλου Quest.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=