Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 33
ειδήσεις 13 Χρονιά «σταθμός» το 2020 για τις ηλεκτρονικές αγορές τροφίμων Το 2020 αποτέλεσε χρονιά «σταθμό» για την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ, καθώς οι online αγορές τροφίμων μπήκαν στην καθημερινότητα του Έλληνα καταναλωτή κι ανα- μένεται να αναπτυχθούν περεταίρω το 2021. Αναλυτικά, οι πωλήσεις του online καναλιού των σούπερ μάρκετ έχουν ξεπεράσει το 2020, σύμφωνα με την Convert Group, τα 100 εκατ. ευρώ, δηλαδή ήταν υπερδιπλάσιες συγκριτικά με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2019, οι οποίες είχαν διαμορφωθεί στα 46,7 εκατ. ευρώ. Όπως προκύπτει δε από την τελευταία έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), ποσοστό 25% των καταναλωτών αγοράζει ηλεκτρονικά τρόφιμα και άλλα είδη σούπερ μάρκετ, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2019 ήταν μικρότερο από 2%. Ο βασικός λόγος που οι καταναλωτές ψωνίζουν από ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ είναι η ασφάλεια από την απειλή του κορωνοϊού σε ποσοστό 40%. Ακολουθεί η ευκολία των αγορών σε ποσοστό 38%, η ταχύτητα αγορών με 23% κι η αναζήτηση προσφορών με 22%. Οριστικά χωρίς μίνι μάρκετ η δράση «e-Λιανικό» Το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων ανακοίνωσε την προκήρυξη της Δράσης «e-Λιανικό», την επιχορή- γηση δηλαδή υφιστάμενων ΜμΕ επιχειρήσεων του λια- νεμπορίου για την ανάπτυξη ηλεκτρονικού καταστήματος προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ, η οποία τελικά δεν περιλαμ- βάνει τα μίνι μάρκετ. Η Δράση στοχεύει στην επιχορήγηση ΜμΕ επιχειρήσεων του κλάδου του λιανεμπορίου για την ανάπτυξη /αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop). Όπως διαβάσατε όμως και στο προηγούμενο τεύχος του περιοδικού «Mini Market & Μικρή Λιανική», παρά τις «πιέ- σεις», τα μίνι μάρκετ δεν συμπεριλήφθηκαν στη δράση. Βάσει αυτής, επιδοτούνται αιτήσεις μέχρι 5.000 ευρώ σε κάθε επιχεί- ρηση με διακριτό ΑΦΜ, με σκοπό την ανάπτυξη και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος, καθώς και αιτήσεις μέχρι 1.500 ευρώ για την αναβάθμιση του e-shop, εφόσον η επιχείρηση το διέθετε ήδη πριν από τις 18/3/2020. Ανάμεσα στις προϋποθέσεις είναι το να έχει κλείσει ένα κατάστημα λόγω κορωνοϊού έστω και μία ημέρα, το οποίο κι απέκλεισε ουσιαστικά όλα τα μίνι μάρκετ της χώρας. ΑΒ Βασιλόπουλος: έτοιμα γεύματα με γαλλικές γεύσεις Έτοιμες λύσεις φαγητού αναζητούν όλο και περισσό- τεροι καταναλωτές στα ράφια των σούπερ και μίνι μάρκετ. Οι μεγάλες αλυσίδες έχουν ήδη προσανατο- λιστεί προς αυτή την κατεύθυνση κι αρκετοί επαγγελματίες της μικρής λιανικής έχουν τοποθετή- σει συσκευασμένα γεύματα στα καταστήματά τους, σε μια προσπάθεια να τονώσουν τους τζίρους τους εν μέσω πανδημίας. Η συγκεκριμένη τάση γίνεται ιδιαί- τερα φανερή στα ράφια της ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία συνεχώς αυξάνει την γκάμα της σε έτοιμα γεύ- ματα σε συνεργασία με τον σεφ Άκη Πετρετζίκη. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 4 Φεβρουαρίου είναι δια- θέσιμη η νέα σειρά “ΑΒ you ’ll love”, εμπνευσμένη αυτή τη φορά από τη Γαλλική κουζίνα. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι καταναλωτές θα μπορούν να προμη- θευτούν αρκετούς κωδικούς όπως: • Σαλάτα NI²OISE 350 γρ.: Έρχεται από τη Νίκαια της Γαλλίας και περιλαμβάνει φασολάκια πράσινα, καρότο, κάπαρη και το χαρακτηριστικό βραστό αυγό και τόνο. • HACHIS PARMENTIER πίτα με κιμά και πουρέ πατά- τας 400 γρ.: Ένα πιάτο «βασιλικό» με βάση τον πουρέ και τον ψιλοκομμένο κιμά (haché) και στη σύγχρονη εκδοχή του εμπλουτισμένο με μυρωδικά και μπαχα- ρικά. • Πατάτες DAUPHINOISE 350 γρ.: Πατάτες κομμένες σε λεπτές φέτες με κρέμα γάλακτος, γκρατιναρισμέ- νες στον φούρνο με μίγμα τριμμένων τυριών. Μπορείτε να τις απολαύσετε είτε ως ορεκτικό είτε ως κυρίως πιάτο. • QUICHE LORRAINE Τάρτα με μπέικον και μανιτάρια 250 γρ.: Η διάσημη τάρτα από τη Λωρραίνη φτιάχνε- ται κυρίως με αυγά και μπέικον, αλλά μπορεί να εμπλουτιστεί με πολλά διαφορετικά υλικά. Την απο- λαμβάνετε ως snack ή ως ορεκτικό. • Πάπια με σάλτσα πορτοκάλι και ανάμεικτο ρύζι με λαχανικά 370 γρ.: Αυθεντικό πιάτο της Γαλλικής κου- ζίνας. Η πάπια αναδεικνύεται μέσα στα αρώματα της σάλτσας πορτοκαλιού κι οι λάτρεις της υποκλίνονται.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=