Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 33
41 παγκόσμια έρευνα που πραγματοποιήθηκε εν μέσω κορωνοϊού και μελετά τον ρόλο των snacks στη ζωή των σύγχρονων καταναλωτών, σχεδόν 9 στους 10 ενή- λικες παγκοσμίως καταναλώνουν σνακ περισσότερο ή το ίδιο κατά τη διάρκεια της πανδημίας σε σχέση με την προ covid περίοδο, με τους millennialls (όσοι γεννήθη- καν μετά το 1980 έως και το 2000) κι εκείνους που εργάζονται από το σπίτι αυτή τη στιγμή να δηλώνουν ότι προτιμούν σνακ κατά τη διάρκεια των γευμάτων σε ποσοστό 70% και 67% αντίστοιχα. Πολλοί είναι οι κατα- ναλωτές που λόγω της μακρόχρονης παραμονής τους στο σπίτι θεωρούν ως μόνη διέξοδο την επίσκεψή τους στο μίνι μάρκετ της γειτονιάς, προκειμένου να προμη- θευτούν προϊόντα που θα τους κάνουν να αισθανθούν καλύτερα. Τα αποτελέσματα μπορούν εύκολα να γίνουν κατανοητά, αφού τα σνακ αποτέλεσαν «σανίδα σωτηρίας» κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ειδικά για τους γονείς που ανα- γκάστηκαν να εργάζονται από το σπίτι. Η σοκολάτα συχνά λειτουργεί ως αντίδοτο στη μοναξιά κι ως ένα μέσο σύνδεσης, καθώς 3 στους 4 ενήλικες παγκοσμίως έχουν συνδεθεί με άλλους μέσω ενός σνακ τους τελευ- ταίους μήνες. Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατηγορία των σνακ αποτελεί το προνομιακό πεδίο για τη μικρή λια- νική, καθώς ταιριάζει περισσότερο στη φύση της, σε σχέση με τα σούπερ μάρκετ. Τα snacks έδωσαν «ανάσα» στη μικρή λιανική Τα snacks αποτέλεσαν μια από τις πιο ανθεκτικές κατηγορίες προϊόντων για το κανάλι της μικρής λιανικής εν μέσω πανδημίας. Το καταναλω- τικό κοινό όχι μόνο δεν σταμάτησε να αγοράζει τους συγκεκριμένους κωδικούς, αλλά αύξησε σημαντικά τις αγορές του, προτιμώντας τα μίνι μάρκετ και τα περίπτερα της γειτονιάς του. Παρά το γεγονός ότι οι μεγάλοι παίκτες του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων επενδύουν εκα- τομμύρια σε ηλεκτρονικά καταστήματα και πραγματοποιούν «απειλητικά ανοίγματα» στις γειτονιές, τον προηγούμενο χρόνο οι πωλήσεις των snacks δια- μορφώθηκαν στη μικρή λιανική στα 442 εκατ. ευρώ, φανερώνοντας ότι η επιλογή της παραμένει υψηλή στις αγοραστικές συνήθειες των ελληνικών νοικοκυριών. Παρά το γεγονός ότι εν μέσω κορωνοϊού, οι μεγάλες αλυσίδες ευνοήθηκαν, πετυχαίνοντας τζίρους «μαμούθ», οι Έλληνες καταναλωτές εξακολουθούν να αγοράζουν snacks από τα μικρότερα καταστήματα της γειτονιάς τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων πραγματοποιείται από τους επαγγελματίες της μικρής λιανικής, όπως άλλωστε δεί- χνουν και τα στοιχεία της αγοράς. Και μπορεί οι Έλληνες να εξακολουθούν να επιλέγουν τα γλυκά σνακ ως μέρος της διατροφής τους, έχουν ωστόσο παρατηρη- θεί αρκετές μεταβολές ως προς το είδος των προϊόντων που επιλέγουν, ζήτημα που είναι απαραίτητο να λάβει υπόψη ο επαγγελματίας του μίνι μάρκετ. Στο πλαίσιο της υγιεινής διατροφής καταναλώνονται τα μπισκότα Αύξηση στις πωλήσεις τους είδαν τον τελευταίο χρόνο κι οι μεγάλες μπισκοτοποιίες στη χώρα, με τις εταιρείες Βιολάντα, Μπισκότα Παπαδοπούλου κι ElBisco να λανσάρουν νέα προϊόντα, παρά τις ανακατατάξεις που προκάλεσε η πανδημία. Οι κωδικοί στην πλειονότητά τους ακολουθούν τις σύγχρονες διατροφικές τάσεις. Η Βιολάντα για παράδειγμα πρόσφατα λάνσαρε μπι- σκότα Digestive στους τύπους 100% Ολικής Άλεσης, κακάο και 0% Ζάχαρη, δίνοντας επιλογές γλυκών σνακ που ακολουθούν το πρότυπο της υγιεινής διατροφής. Με νέους κωδικούς χωρίς ζάχαρη επέκτεινε το χαρτοφυλά- κιό της το τελευταίο χρονικό διάστημα κι η γνωστή μπισκοτοποιία Παπαδοπούλου. Εκτός από τις 2 νέες γεύ- σεις μπισκότων βρώμης που πρόσφατα προστέθηκαν «Δεκάδες νέοι κωδικοί σε σνακ που στοχεύουν στο vegan καταναλωτικό κοινό παίρνουν θέση καθημερινά στα ράφια των σούπερ και μίνι μάρκετ.» Αφιέρωμα ιέρ μα Γλυκά Snacks Τα snacks αποτέλεσαν μια από τις πιο ανθεκτικές κατηγορίες προϊόντων για το κανάλι της μικρής λιανικής εν μέσω πανδημίας.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=