Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 33

42 στα ράφια, μεγάλωσε κι η γκάμα των μπισκό- των ΠΤΙ-ΜΠΕΡ με έναν κωδικό Χωρίς Προσθήκη Ζάχαρης. Σε υγιεινούς κωδικούς επενδύει κι η Elbisco, η οποία έχει διευρύνει τη σειρά μπισκότων Αλλατίνη με τα Cookie με Βρώμη και 30% λιγότερη ζάχαρη σε δύο νέες γεύσεις με σοκολάτα. Την ίδια στιγμή, η αυξητική τάση των vegan προϊόντων φαίνεται να παίζει σημαντικό ρόλο στους κωδικούς στους οποίους επιλέ- γουν να επενδύσουν οι εταιρείες. Βίγκαν ακόμη και στη σοκολάτα Τα τελευταία χρόνια, η γενικότερη τάση στην αγορά απαιτεί στροφή σε πιο υγιεινές επιλο- γές, με τις εγχώριες βιομηχανίες να λανσάρουν κωδικούς με χαμηλότερα λιπαρά. Σημαντικό ρόλο στην αλλαγή έχει παίξει κι η αύξηση των vegans στη χώρα μας, οι οποίοι αναζητούν στην αγορά μεγαλύτερη ποικιλία, ακόμα και σε προϊόντα που παραδοσιακά περιέχουν ζωικές πρώτες ύλες, όπως οι κωδικοί σοκολάτας. Δεκάδες νέοι κωδικοί σε σνακ που στοχεύουν στο vegan καταναλωτικό κοινό παίρνουν θέση καθημερινά στα ράφια των σούπερ και μίνι μάρκετ στην εγχώρια και παγκόσμια αγορά. Ένας plant-based κωδικός, μάλιστα, κυκλοφόρησε πρόσφατα από τη Nestlé στο εξωτερικό κι αφορά τη γνωστή σοκολάτα KitKat. Η εταιρεία παράγει το συγκε- κριμένο προϊόν χωρίς γαλακτοκομικά, με την υπόσχεση ότι δε θα υστερεί σε γεύση. Βασικό συστατικό της KitKat V είναι το ρύζι, το οποίο συνδυάζεται με κακάο και θα αρχίσει να κυκλοφορεί σε αρκετές χώρες μέσα στο έτος. Η vegan αγορά συνεχίζει να αναπτύσσεται στα- θερά και πολλές είναι οι βιομηχανίες που επενδύουν στην κατηγορία. Vegan σοκο- λάτες έχουν κυκλοφορήσει από τη Mars και την Cadbury κι είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στο εξωτερικό. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Ελλάδα τα εξειδικευμένα καταστήματα για τους ακολούθους της χορτοφαγι- κής διατροφής είναι ελάχιστα κι εξυπηρετούν ένα πολύ μικρό κομμάτι της ζήτησης, αφήνοντας περιθώριο κέρ- δους για τον επαγγελματία της μικρής λιανικής που θα τοποθετήσει στο κατάστημά του επιλεγμένους κωδικούς σε βίγκαν γλυκά snack. Πλεονέκτημα τα φυτικά γλυκαντικά Παγκόσμια κινήματα, όπως αυτό του βιγκανισμού, ασκούν μεγάλη επίδραση στην γκάμα των μεγάλων εταιρειών, φέρνοντας στο επίκεντρο υγιεινές επιλογές ακόμα και σε σνακ και ζαχαρώδη. Οι σύγχρονοι καταναλωτές, κυρίως οι νεότεροι, απαι- τούν όλο και λιγότερη ζάχαρη στα προϊόντα και χρήση υποκατάστατων, με «πρωταγωνιστή» της κατηγορίας το φυτικό γλυκαντικό στέβια. Με τη στροφή του καταναλωτικού κοινού σε πιο υγιεινές επιλογές, ο περιορισμός της ζάχαρης αποτέλεσε «μονό- δρομο» για τις μεγάλες βιομηχανίες, καθώς ο Αφιέρωμα Γλυκά Snacks Ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις στην κατηγορία των μπισκότων. Αρκετοί είναι οι επαγγελματίες στα μίνι μάρκετ που διεύρυναν την γκάμα τους με handmade κωδικούς, προσφέροντας ποιοτικές επιλογές στους πελάτες τους.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=