Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 33
43 σύγχρονος τρόπος ζωής φαίνεται να ταυτίζεται με πιο ωφέλιμες επιλογές και να απομακρύνεται από προϊόντα που θεωρούνται «ένοχα». Ως εκ τούτου, τα τελευταία χρόνια στα stands των μίνι μάρκετ παρατηρούνται αναρίθμητοι κωδικοί σε σοκο- λάτες, μπισκότα, μπάρες, τσίχλες, καραμέλες και γλειφιτζούρια χωρίς ζάχαρη, οι οποίοι και καταλαμβά- νουν κυρίαρχες θέσεις, ενώ σταδιακά κάνουν την εμφάνισή τους προϊόντα ωφέλιμα για την υγεία, όπως αυτά που περιέχουν υπερτροφές. «Κυριαρχούν» οι υπερτροφές στις προτιμήσεις Βασική τάση στην αγορά αποτελούν τα τελευταία χρόνια τα snacks με υπερτροφές. Στη χώρα μας έχουν κυκλο- φορήσει αναρίθμητοι κωδικοί μπισκότων με ταχίνι, φιστικοβούτυρο, μέλι κι άλλες υπερτροφές, που συνδυ- άζονται συνήθως με βρώμη. Ταυτόχρονα, έδαφος κερδίζουν και τα snack από αποξη- ραμένα φρούτα κι οι μπάρες υπερτροφών χωρίς ζάχαρη. Δυναμική παρουσία έχει αποκτήσει κι η μαύρη σοκο- λάτα που ταυτίζεται στη συνείδηση των καταναλωτών με μια πιο υγιεινή επιλογή σε σχέση με τη σοκολάτα γάλα- κτος. Τα μούρα είναι από τις πιο διάσημες τροφές στην κατηγορία των superfoods, καθώς στο σύνολό τους χρησιμοποιούνται κατά κόρον σε γλυκά snack και στην Ελλάδα. Τα superfoods περιέχουν ασυνήθιστα υψηλή ποσότητα σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και μέταλλα και συμβάλλουν στην καλύτερη σωματική και ψυχική υγεία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, οι Έλληνες τα επι- λέγουν σταθερά, κυρίως, όταν πρόκειται να προμηθευτούν γλυκά snack. Χειροποίητα σνακ με ελληνική σφραγίδα Η εικόνα στα ράφια των σούπερ μάρκετ και των κατα- στημάτων της μικρής λιανικής έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια. Πολλά είναι τα χειροποίητα σνακ, ιδιαίτερα στις κατηγορίες του παστελιού, της μπάρας ή του χαλβά, που προτιμώνται από το καταναλωτικό κοινό, αφού στην πλειονότητά τους φέρουν ελληνική σφραγίδα και παρά- γονται από μικρότερες επιχειρήσεις. Η αυξημένη ζήτηση για χειροποίητα προϊόντα είναι πλέον εμφανής κι από τις κινήσεις που έχουν κάνει προς αυτή την κατεύθυνση στο μεγαλύτερο μέρος τους οι μεγάλες «αλυσίδες» σούπερ μάρκετ της χώρας. Αρκετοί είναι όμως κι οι επαγγελματίες στα μίνι μάρκετ που διεύρυναν τη γκάμα τους με handmade κωδικούς εν μέσω πανδημίας, προσφέροντας ποιοτικές επιλογές στους πελάτες τους. Και παρά το γεγονός ότι τα εν λόγω σνακ πωλούνται ακριβότερα, ο μέσος καταναλωτής προτιμά να τα αγοράσει, διότι τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο τα ελληνικά συσκευασμένα προϊόντα θεωρού- νται «covid-free» και ασφαλέστερα. Ευνοϊκή συγκυρία ο κορωνοϊός για τα snacks Μεγάλο πλεονέκτημα για την κατηγορία των γλυκών σνακ αποτελεί το γεγονός ότι στην πλειονότητά τους είναι συσκευασμένα και θεωρούνται ασφαλή εν μέσω κορωνοϊού. Πρόκειται για προϊόντα που αποθηκεύονται εύκολα στο ντουλάπι για πολύ καιρό και συνοδεύουν ιδανικά τις ώρες που συγκεντρώνεται η οικογένεια στο σπίτι, οι οποίες έχουν αυξηθεί αισθητά, λόγω των συνε- χών Lockdown. Είναι, άλλωστε, γνωστό ότι οι καταναλωτές αποφεύγουν να αγοράζουν χύμα προϊόντα, καθώς θεωρούν ότι είναι περισσότερο εκτεθειμένα σε κίνδυνο. Η ξεκάθαρη στροφή των Ελλήνων καταναλωτών προς τα συσκευα- σμένα τρόφιμα που παρατηρείται τους τελευταίους μήνες αποτελεί μια τάση ευνοϊκή για τα καταστήματα μικρής λιανικής που διαθέτουν μεγάλη ποικιλία σε συσκευα- σμένα σνακ στα ράφια τους. Αφιέρωμα ιέρ μα Γλυκά Snacks Τα μίνι μάρκετ αποτέλεσαν βασικό κανάλι πωλήσεων για τα σνακ εν μέσω πανδημίας. Ο κορωνοϊός ευνόησε την αγορά των σνακ, με την εύκολη αποθήκευσή τους να αποδεικνύεται πλεονέκτημα.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=