Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 33

Αφιέρωμα Προϊόντα πρωινου από την πανδημία, προϊόντα όπως οι μπάρες δημητρι- ακών πρωταγωνιστούσαν στις προτιμήσεις, χάρη στην on the go λογική τους, σήμερα όμως νέοι κωδικοί με αυξημένα στοιχεία καινοτομίας φέρνουν νέα διάσταση στο πρωινό, το οποίο θεωρείται αναπόσπαστο μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής. Στο πλαίσιο αυτό, οι βιομηχανίες που δραστηριοποιού- νται στο κανάλι των τροφίμων λανσάρουν συνεχώς νέα προϊόντα, που διακρίνονται κατά κανόνα για τα χαμηλά λιπαρά, τις πιο υγιεινές πρώτες ύλες και τη μειωμένη ζάχαρη, προσπαθώντας να ξεχωρίσουν στις προτιμή- σεις των καταναλωτών, που φαίνονται πιο ενημερωμένοι από ποτέ. Επίσης, κατά τη διάρκεια της πανδημίας έγινε εμφανές ότι οι καταναλωτές επιθυ- μούν να έχουν μια μεγαλύτερη γκάμα επιλογών στο μίνι μάρκετ της περιοχής τους, αφενός γιατί θέλουν να στηρίζουν οικονομικά τα μικρότερα καταστήματα της γειτονιάς τους αφετέρου γιατί προτιμούν να αποφεύγουν τις μακροσκελείς ουρές στα σούπερ μάρκετ για την προμήθεια βασικών τροφίμων, όπως δημητρια- κών, γάλακτος ή καφέ. «Δυνατό χαρτί» στις πωλήσεις τα δημητριακά Τα προϊόντα δημητριακών κι οι μπά- ρες αποτελούν κατηγορίες που ταιριάζουν περισσότερο στη φύση της μικρής λιανικής παρά του σούπερ μάρκετ. Τα τελευταία χρόνια, οι πωλήσεις τους έχουν σημειώσει θεαματική άνοδο στα μίνι μάρκετ κι αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης ελληνικής διατροφής. Οι μπάρες δημητριακών είναι σε θέση να αυξήσουν τον τζίρο των μίνι μάρκετ, γιατί ταυτίζονται με τη σύγχρονη τάση, που απαιτεί πιο υγιεινά snacks στην καθημερινή διατροφή, κι απο- τελούν εύκολη λύση για όσους ξεκινούν τις εξωτερικές εργασίες τους, χωρίς να καταναλώνουν πρωινό. Σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, η παγκόσμια αγορά των cereal bars αναμένεται να ξεπε- ράσει τα 15,5 δισ. δολάρια μέχρι το 2025. Υπολογίζεται ότι ένα εκατομμύριο Έλληνες τρώνε συστηματικά μπά- ρες δημητριακών, με τη μεγαλύτερη κατανάλωση να λαμβάνει χώρα στα μεγάλα αστικά κέντρα, κυρίως στην Αθήνα. Επίσης, τα προϊόντα δημητριακών κατέχουν ξεχωριστή θέση στα ράφια των καταστημάτων της μικρής λιανικής. Είτε πρόκειται για κλασικά δημητριακά πρωινού για παιδιά είτε για καινοτόμα προϊόντα που απευθύνονται σε ενήλικες, τα τελευταία χρόνια κερδί- ζουν «έδαφος» στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Ιδιαίτερα οι κωδικοί χαμηλών λιπαρών, που είναι όμως πλούσιοι σε διατροφική αξία, θα μπορούσαν να ενισχύ- σουν τους τζίρους της μικρής λιανικής. Τελευταία τάση που προωθούν οι σχετικές βιομηχανίες είναι η granola, η οποία πλέον είναι εξαιρε- τικά δημοφιλής και στην Ελλάδα. Πρόκειται για ένα «σύμπλεγμα» βρώμης που έχει συμπιεστεί κι έχει βραστεί ελαφρά. Θεωρείται ιδανικό snack για όσους αναζητούν κάτι διαφορετικό μέσα στην ημέρα, καθώς συνδυάζεται ιδανικά με γαλακτοκομικά και superfoods, ξηρούς καρπούς ή φρούτα. Στρέφονται στην παράδοση οι γαλακτοβιομηχανίες Τα γαλακτοκομικά κατέχουν σημαντική θέση στο πρωινό, παρά το γεγονός ότι το συμβατικό γάλα τα τελευταία χρόνια δέχεται έντονο ανταγωνισμό από εναλλακτικά προϊόντα, όπως τα φυτικά ροφήματα. Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, προκειμένου να αντεπεξέλθουν στην πίεση που παρατηρείται στον κλάδο, στρέφονται στα βιολογικά προϊόντα και στην παράδοση, διευρύνοντας τις επιλογές που συνδέονται με ευεργετικά οφέλη για τον ανθρώπινο οργανισμό. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι εγχώριες γαλακτοβιομηχα- νίες λανσάρουν συνεχώς προϊόντα από γάλα κατσίκας, νέους κωδικούς σε αριάνι και κεφίρ, κι αναπτύσσουν σημαντικά την κατηγορία του βρεφικού και παιδικού γιαουρτιού, δίνοντας εξειδικευμένες επιλογές στους νέους γονείς. Εκτός από το παραδοσιακό ελληνικό για- ούρτι, η εικόνα στα ψυγεία των μίνι μάρκετ εμφανίζεται διαφοροποιημένη τα τελευταία χρόνια. Η στροφή των «Σήμερα νέοι κωδικοί με αυξημένα στοιχεία καινοτομίας φέρνουν νέα διάσταση στο πρωινό, το οποίο θεωρείται αναπόσπαστο μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής.» 55 Οι μπάρες δημητριακών αυξάνουν διαρκώς τις πωλήσεις τους σε όλο τον κόσμο.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=