Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 33

Προϊόντα πρωινου Αφιέρωμα καταναλωτών σε πιο υγιεινές συνή- θειες έχει ως επακόλουθο τη μείωση της ζάχαρης στα επιδόρπια γιαουρ- τιού και κατ’ επέκταση των λιπαρών. Θεαματική είσοδο έχουν πραγματοποιήσει και τα προϊόντα με μειωμένη περιεκτικότητα σε λακτόζη κι ενισχυμένη πρωτεΐνη, με τις Δέλτα, Φάγε, ΚριΚρι, Μεβγάλ κι Όλυμπος να αποτελούν τη «χρυσή» πεντάδα της κατηγορίας. Μέσω μίνι μάρκετ οι πωλήσεις χυμών στο Lockdown Τα μίνι μάρκετ και τα περίπτερα θεωρούνται το βασικότερο κανάλι πώλησης χυμών κι αναψυκτικών, κι εν μέσω πανδημίας ουσιαστικά «έσωσαν» τις βιομηχανίες από μεγαλύτερα προβλήματα, αφού τα αποτελέσματα από τα «λουκέτα» σε εστίαση και τουριστικές επιχειρήσεις δεν άργησαν να γίνουν ορατά στις οικονομικές καταστάσεις που δημοσίευσαν οι εται- ρείες. Οι χυμοί ειδικά αποτέλεσαν προϊόν αυξημένης ζήτησης στην Ελλάδα αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο εν μέσω πανδημίας. Προκειμένου να θωρακίσουν τον οργανισμό τους απέναντι στον κορωνοϊό, οι καταναλω- τές άρχισαν να αγοράζουν εσπεριδοειδή, με έμφαση στα πορτοκάλια, ή συσκευασμένους χυμούς. Δεκάδες καινοτόμα προϊόντα έχουν κυκλοφορήσει στην αγορά και στην κατηγορία των χυμών. Ακολουθώντας τη σύγ- χρονη τάση για άσκηση κι υγιεινή διατροφή, οι βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα έχουν λανσάρει κωδικούς που καλύπτουν τις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών κι είναι εμπλουτισμένοι σε μεγάλο βαθμό με βιταμίνες. Ταυτόχρονα, η συνει- δητή αντίδραση των καταναλωτών απέναντι στα ανθυγιεινά προϊόντα κι η «πίεση» των αρμόδιων Αρχών για την καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρ- κίας έχουν διαμορφώσει μια νέα γενιά προϊόντων με εναλλακτικές γλυκαντικές ύλες, όπως τη stevia, που πλέον χρησιμοποιείται ευρέως στα αναψυκτικά. Η ετι- κέτα «χωρίς ζάχαρη» αποτελεί σε πολλές περιπτώσεις το «εισιτήριο» για να καταλήξει ένα αναψυκτικό ή ένας χυμός στο καλάθι του σύγχρονου καταναλωτή, καθώς οι νέες τάσεις επιτάσσουν στροφή στα λιγότερο επεξερ- γασμένα τρόφιμα, που είναι χαμηλά σε θερμίδες, λιπαρά και ζάχαρη. Πρωταγωνιστεί το ψωμί για τοστ στο πρωινό των Ελλήνων Τα αρτοσκευάσματα είναι αναπόσπαστο κομμάτι του πρωινού, με το ψωμί του τοστ να κυριαρχεί στις προτι- μήσεις των καταναλωτών. Η αγορά του ψωμιού αποτελεί μια ιδιαίτερα ελκυστική κατηγορία για το οργανωμένο λιανεμπόριο. Υπολογίζεται ότι 1 στους 6 καταναλωτές αγοράζει συσκευα- σμένο ψωμί από τα σούπερ και μίνι μάρκετ, γεγονός που αφήνει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης για την κατη- γορία. Για τον λόγο αυτό, το τελευταίο διάστημα κυκλοφόρησαν πολλά προϊόντα, που μπορεί ο επαγγελμα- τίας να τοποθετήσει στα ράφια του καταστήματός του. Συγκεκριμένα, η γνωστή εταιρεία Καραμολέγκος λάνσαρε πρόσφατα στην αγορά το Σταρένιο «Δέκα», ένα ψωμί ελεύθε- ρης διόγκωσης, με ιδιαίτερη γεύση κι υφή, παχιά φέτα, κατάλληλο για αλμυρές και γλυκές παρασκευές. Παράλληλα, ακολουθώντας την τάση του σύγχρονου καταναλωτή για πιο gourmet επιλογές, η Elbisco λάνσαρε τη σειρά ΚρίςKρίς «Selection», με brioche Burger & Sandwich και Premium πίτες. Με έναν ακόμα γευστικό συνδυα- σμό έχει επεκτείνει κι η εταιρεία Παπαδοπούλου τη σειρά ψωμιού «αρχαία σπορά». Αλεύρι από δίκοκκο σιτάρι, σπόροι chia κι αλεύρι κινόα ζυμώνονται με φυσικό προζύμι και τα κατάλληλα υλικά, δημιουργώ- ντας 3 ψωμιά, κομμένα σε φέτες. Οι νέες τάσεις αναδεικνύουν κουλουράκια και φρυγανιές Ακολουθώντας τις σύγχρονες διατροφικές τάσεις, πολ- λές είναι οι βιομηχανίες που χρησιμοποιούν υπερτροφές όπως το χαρούπι στην παραγωγή προϊό- ντων πρωινού. Ιδιαίτερα στην κατηγορία της φρυγανιάς και των κουλουριών, το τελευταίο διάστημα έχει δια- μορφωθεί μια νέα εικόνα στα ράφια, με το χαρούπι να 56 Υπολογίζεται ότι 1 στους 6 καταναλωτές αγοράζει συσκευασμένο ψωμί από τα σούπερ και μίνι μάρκετ. «Ακολουθώντας τις σύγχρονες διατροφικές τάσεις, πολλές είναι οι βιομηχανίες που χρησιμοποιούν το χαρούπι στην παραγωγή προϊόντων πρωινού.»

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=