Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 33

έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Η εταιρεία «το Μάννα» Τσα- τσαρωνάκη για παράδειγμα επέκτεινε την γκάμα των προϊόντων της με το λαδοκούλουρο με χαρούπι, ένα προϊόν που περιέχει αλεύρι χαρουπιού και χαρουπόμελο που παράγεται στην Κρήτη. Παράλληλα, η βιομηχανία Elbisco επέκτεινε τη σειρά προϊόντων elite με καινοτό- μες φρυγανιές, ζυμωμένες με εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο Χανίων και χαρούπι, που είναι κατάλληλες για κάθε στιγμή της ημέρας ως snack. Στην κατηγορία των μπισκότων, νέοι κωδικοί έχουν κάνει την εμφάνισή τους, που στοχεύουν να αποτελέσουν μέρος του πρωι- νού και βασίζονται στη συντριπτική πλειονότητά τους στη βρώμη. Το αλεύρι ολικής άλεσης αλλά κι η υπόσχεση χαμηλών λιπαρών αποτελούν παράγοντες που επηρεά- ζουν τις αγορές των καταναλωτών. Καινοτόμα προϊόντα σε τσάι και καφέ Σε ανοδική τροχιά βρίσκεται τα τελευταία χρόνια η αγορά του κρύου τσαγιού και του καφέ και στην Ελλάδα. Σήμερα, η κατηγορία του παγωμένου τσαγιού αποτελεί την πλέον αναπτυσσόμενη στην ευρύτερη αγορά ανα- ψυκτικών και χυμών, λόγω της στροφής των καταναλωτών στην υγιεινή διατροφή. Παράλληλα, αναφορικά με τον καφέ, όλο και περισσό- τερα ροφήματα της κατηγορίας Ready to Drink (RTD) τοποθετούνται στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ, αλλά και σε πολλά μίνι μάρκετ και περίπτερα. Οι επιλογές πλέον είναι αρκετές, καθώς κυκλοφορούν κωδικοί που καλύπτουν τις διαφορετικές προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία ArlaFoods σε συνεργασία με τα Starbucks έχει ήδη εντάξει στο χαρτοφυλάκιό της μια μεγάλη γκάμα από τα γνωστά RTD προϊόντα της παγκόσμιας αλυσίδας. Επίσης, αρκετές μεγάλες βιομηχανίες έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στον έτοιμο κρύο καφέ, καθώς αποτε- λεί μια σχετικά νέα ανερχόμενη αγορά με σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης. Το τελευταίο διάστημα μάλιστα κερδίζουν έδαφος οι vegan επιλογές και στην κατηγορία του καφέ. Πρόσφατα, ο καφές Nescafé Gold Cappuccino παρουσίασε τα πρώτα veganlatte ροφήματα για το σπίτι, για όσους ακολουθούν μία vegan διατροφή ή απλώς θέλουν να δοκιμάσουν κάτι διαφορετικό. Μεγαλώνει η γκάμα σε υγιεινές επιλογές αλειμμάτων Εν μέσω πανδημίας, το μέλι αποτελεί μέρος του διαιτο- λογίου των Ελλήνων. Οι ευεργετικές ιδιότητες του μελιού για την υγεία είναι γνωστές από την αρχαιότητα, καθώς θεωρείται ότι θωρακίζει τον οργανισμό απέναντι σε διάφορους ιούς, βοηθώντας στη δημιουργία ενός ισχυρού ανοσοποιητικού συστήματος. Πολλά καταστή- ματα μικρής λιανικής επιλέγουν να τοποθετήσουν ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα στα ράφια τους, με το μέλι να αποτελεί σταθερή πρόταση για τους πελάτες τους. Οι επιχειρήσεις αυτές φαίνεται να δικαιώνονται εν μέσω κορωνοϊού, καθώς παρατηρείται ότι οι καταναλωτές κάνουν «στροφή» προς τα ελληνικά μέλια. Παράλληλα, τα προϊόντα από ξηρούς καρπούς, όπως το φιστικοβούτυρο ή το αμυγδαλοβούτυρο, έχουν ενισχύ- σει τη θέση τους στην αγορά. Πλέον, είναι διαθέσιμη μια μεγάλη γκάμα σε υγιεινές επιλογές αλειμμάτων, καθώς οι μαρμελάδες παράγονται από 100% φρούτο και μειω- μένη ζάχαρη, στα προϊόντα σοκολάτας η stevia κατέχει κυρίαρχη θέση, ενώ το ταχίνι προτιμάται σταθερά από ένα σημαντικό μέρος του καταναλωτικού κοινού. Η εταιρεία Γεωδή για παράδειγμα έχει λανσάρει ένα βιο- λογικό άλειμμα φρούτων χωρίς προσθήκη ζάχαρης, με ελληνικά βιολογικά φρούτα σε ολόκληρα κομμάτια, και χυμούς φρούτων στους τύπους φράουλα, σύκο, πορτο κάλι και βερίκοκο. Ο έτοιμος καφές και γενικά τα RTD ροφήματα είναι η νέα τάση στα προϊόντα πρωινού. Οι υγιεινές επιλογές αλλειμάτων έχουν μεγαλύτερη δυναμική στο ράφι.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=