Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 33

77 τοποιήθηκαν το 2019, οι οποίες είχαν διαμορφωθεί στα 46,7 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με την Convert Group. Η συνολική αξία της online αγοράς είναι σημαντικά μεγαλύτερη, αν λάβουμε υπόψη τα συνοικιακά καταστή- ματα κ.λπ. Παράλληλα, η έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ καταγράφει ότι το κοινό που αγοράζει τρόφιμα και γενικά είδη σούπερ μάρκετ online έχει φτάσει πλέον στο 25%, έναντι ενός πολύ μικρού ποσοστού 1-2% το 2019. Το delivery στο φαγητό έχει φυσικά «εκτιναχθεί», αλλά μεγάλη άνοδος παρατηρείται και στις τηλεφωνικές παραγγελίες από συνοικιακά καταστήματα, όπως παντοπωλεία, οπωροπωλεία κ.ά. (έφθασε μέχρι και το 17% των καταναλωτών), ενώ οι online παραγγελίες από το σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν ακόμη και κατά 12%. Τα πλεονεκτήματα των αγορών μέσω διαδικτύου Η έρευνα σημειώνει, επίσης, ότι το βασικό πλεονέκτημα των ηλεκτρονικών αγορών όπως αναγνωρίζεται από το ευρύ κοινό (ανεξάρτητα από το αν είναι αγοραστές μέσω ηλεκτρο- νικών σούπερ μάρκετ) είναι η ασφάλεια από τον κορωνοϊό σε ποσοστό 40%. Ακολουθεί η ευκο- λία των αγορών σε ποσοστό 38%, η ταχύτητα αγορών με 23% κι η αναζήτηση προσφορών με 22%. Παράλληλα, ένας στους τέσσερις καταναλωτές( 25%) δεν έχει εικόνα για τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών, κάτι που αποτελεί ένδειξη για ακόμη μεγαλύτερες δυνατότητες ανάπτυξης της αγοράς. Ακόμη πιο σημαντικά ευρήματα, όμως, παρέχει η περε- ταίρω ανάλυση στο εστιασμένο δείγμα όσων αποτελούν αγοραστές προϊόντων από τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρ- κετ. Σε αυτή την περίπτωση, τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών παραμένουν στην ίδια σειρά, αλλά με σημαντικά υψηλότερα ποσοστά. Το 71% θεωρεί ότι παρέχουν ασφάλεια από τον κορωνοϊό, το 63% ευκο- λία αγορών, το 41% ταχύτητα αγορών. Τα στοιχεία αυτά, ουσιαστικά, δείχνουν ότι ναι μεν ο κύριος λόγος έναρξης αγορών μέσω διαδικτύου είναι η ασφάλεια από την πανδημία, ωστόσο η άνεση κι η ταχύ- τητα που προσφέρουν τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ αποτελούν τους κύριους λόγους διατήρησης αυτής της αγοραστικής συνήθειας. Η επιλογή του online μάρκετ Όσον αφορά την επιλογή του σημείου ηλεκτρονικής πώλησης, είναι αξιοσημείωτο ότι η πλειονότητα σε ποσοστό 52% προτιμά το ηλεκτρονικό κατάστημα της ίδιας αλυσίδας σούπερ μάρκετ από την οποία αγοράζει κι εκτός διαδικτύου, από τα φυσικά καταστήματά της. Αυτό δείχνει ότι τα ηλεκτρονικά καταστήματα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα απολαμβάνουν υψηλή πιστότητα από τους αγο- ραστές, κάτι που αφήνει περιθώρια για ανάπτυξη νέων υπηρεσιών. Αθροιστικά ηλεκτρονικό κατά- στημα αλυσίδας με φυσικό δίκτυο θα επέλεγαν 2 στους 3 καταναλωτές, το 66% (52% της ίδιας αλυσίδας και 14% άλλης αλυσίδας), κάτι που δείχνει τη σημασία που δίνουν οι καταναλωτές στην αξιοπιστία του φυσικού καταστήματος. Μόλις 11% θα επέλεγαν ηλεκτρονικό κατάστημα χωρίς φυσικό σημείο πώλησης. Πρόκειται για μια σημαντική ιδιαιτερότητα της αγοράς τροφίμων που δεν συναντάται εύκολα σε αγορές άλλων Μεγάλη άνοδος παρατηρείται και στις τηλεφωνικές παραγγελίες από συνοικιακά καταστήματα, όπως τα παντοπωλεία και τα οπωροπωλεία. έρευνα Η αύξηση των καταναλωτών στις παραγγελίες από ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ κατά τη διάρκεια της πανδημίας ξεπέρασε το 1.000%. Το βασικό πλεονέκτημα των ηλεκτρονικών αγορών για τους καταναλωτές είναι η ασφάλεια από τον κορωνοϊό σε ποσοστό 40%.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=