Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 33

78 αγαθών. Αξιοσημείωτο είναι επί- σης ότι στη δεύτερη θέση επιλογής σημείου αγοράς με ποσοστό 21% βρίσκεται η χρήση ηλεκτρονικής πλατφόρμας με πολλά καταστήματα τροφίμων, όπως είναι το e-food και το box. Το νέο αυτό μοντέλο αγορών που εμφανίστηκε μόλις την προηγού- μενη άνοιξη στην αγορά έχει κερδίσει ήδη σημαντικό έδαφος. Οι παράγοντες που «κερδίζουν» τους καταναλωτές Οι παράγοντες με τους οποίους επιλέγουν οι χρήστες να κάνουν τις αγορές τους είναι επίσης ενδιαφέροντες. Η δωρεάν αποστολή προϊόντων θεωρείται πρακτικά δεδο- μένη από την πλευρά των πελατών, με ποσοστό 73%. Η ποιότητα των φρέσκων προϊόντων και των προϊόντων ψυγείου με ποσοστό 71% είναι κάτι που φαίνεται να απο- τελεί ουσιαστική απαίτηση του κοινού και βασικό παράγοντα διαφοροποίησης. Σημαντικοί, επίσης, παράγοντες είναι η ταχύτητα παρά- δοσης με 69% (ένας τομέας όπου οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ παρουσιάζουν ουσιαστική βελτίωση τους τελευ- ταίους μήνες με αυθημερόν παράδοση), οι τιμές των προϊόντων επίσης με 69% (οι πιο πολλές εταιρείες έχουν κοινή τιμολογιακή πολιτική για ψηφιακό και φυσικό δίκτυο) κι η ευκολία χρήσης του site ή της εφαρμογής τηλεφώνου πάλι με 69%. Αντίθετα, υπηρεσίες όπως είναι η παραλαβή από το κατάστημα κι η παρακολούθηση παραγγελίας δεν παρουσιάζουν ενδιαφέρον, με χαμηλά ποσοστά 38% και 43% αντίστοιχα. Το 50% των Ελλήνων αγοράζει online Οι online αγορές, πάντως, φαίνεται ότι ήρθαν για να μείνουν, αφού οι καταναλωτές έχουν υιοθετήσει πια αυτές τις πρακτικές και θα συνεχίσουν να τις εφαρμόζουν και στο μέλλον. Αντίστοιχη έρευνα του ΙΕΛΚΑ (με δείγμα 1.050 ατόμων την περίοδο Μαρτί- ου-Μαΐου 2020, με θέμα τις online αγοραστικές-καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατανα- λωτών, λόγω της εμφάνισης του ιού COVID-19 στην Ελλάδα) έδειξε σημαντική αύξηση της χρήσης του ηλεκτρονικού εμπορίου καταναλωτών λόγω κορωνοϊού, που θα συνεχισθεί σε μεγάλο βαθμό και μετά την κρίση. Συγκριμένα, σε σχέση με πέρυσι έχει γενικά υπερ-δι- πλασιαστεί η συστηματική τάση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα (από το 21% των χρηστών δια- δικτύου που είχε πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά το τελευταίο δεκαήμερο το 2019 σε 51% τον Μάιο 2020, με το ποσοστό μάλιστα να είναι στα- θερό και στις δύο μετρήσεις του Μαΐου). Η ηλεκτρονική υπηρεσία παράδοσης έτοιμου φαγητού παρουσιάζει άνοδο από το 13% στο 33%, με σημαντική αύξηση να καταγράφεται την περίοδο μετά την άρση του Lockdown και τη χαλάρωση των μέτρων. Όσον αφορά τις παραγγελίες από ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, η αύξηση των καταναλωτών ξεπερνά το 1.000%, αφού 12% των χρηστών διαδικτύου έχει παραγγείλει online συστηματικά τον Μάιο σε σχέση με κάτω του 1% που ήταν το 2019, με το ποσοστό να παγιοποιείται και στις δύο μετρήσεις του Μαΐου. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι παραγγελίες εξ αποστάσεως δεν περιορίζονται μόνο στο κανάλι του διαδικτύου. Σημαντικό ποσοστό καταναλωτών παραγγέλνει τρόφιμα έρευνα Η ποιότητα των φρέσκων προϊόντων και των προϊόντων ψυγείου «κερδίζουν» τους καταναλωτές σε ποσοστό 71% Καταγράφεται σημαντική αύξηση της χρήσης του ηλεκτρονικού εμπορίου λόγω κορωνοϊού, που θα συνεχισθεί σε μεγάλο βαθμό και μετά την κρίση. Σημαντικό ποσοστό καταναλωτών παραγγέλνει τρόφιμα και άλλα είδη μέσω τηλεφώνου και με delivery.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=