Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 33

79 ή και άλλα είδη και μέσω τηλεφώνου ή delivery, με τα ποσοστά να εκτιμώνται στο 15% για το delivery φαγητού και στο 10% για τα τρόφιμα γενικά. Ο κορωνοϊός έδειξε το μέλλον Η πανδημία του κορωνοϊού ήταν αυτή που «άνοιξε» την online αγορά του σούπερ μάρκετ μια ώρα αρχύτερα, αφού επίσπευσε ουσιαστικά την τάση που είχε αρχίσει να καθιερώνεται σε όλο τον κόσμο. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τη Nielsen στην Ελλάδα, περίπου 7 στους 10 διαδικτυακούς καταναλωτές επηρεάστηκαν από την παγκόσμια πανδημία. Με το δεύτερο κύμα αυστηρών περιοριστικών μέτρων και το πλήρες κλείσιμο των επιχειρήσεων, τα διαδικτυ- ακά κανάλια έγιναν βασικό σημείο αγορών για όλους τους καταναλωτές. Πριν από σχεδόν έναν χρόνο, περί- που το 21% άρχισε να ψωνίζει διαδικτυακά, και το ηλεκτρονικό εμπόριο έγινε γι’ αυτούς ένα νέο ήσυχο λιμάνι για έρευνα, σύγκριση τιμών κι αναζήτηση για προσφορές, μέσα από το ασφαλές περιβάλλον των σπι- τιών τους. Παρότι στη βιομηχανία FMCG τα αγαθά παντοπωλείου εξακολουθούν να έχουν πολλές ευκαιρίες για αύξηση στις πωλήσεις, σε σύγκριση με τα είδη ένδυσης ή τα ηλε- κτρονικά είδη, προβλέπεται σποραδική συχνότητα διαδικτυακών αγορών, με τους ερωτηθέντες να δηλώ- νουν (για συσκευασμένα τρόφιμα) ότι προτίθενται να αγοράσουν ηλεκτρονικά από μία φορά στους 2-3 μήνες έως και μία φορά στις 15 μέρες. Όλα δείχνουν πάντως ότι το μέλλον θα είναι διαφορετικό κι η αλλαγή είναι ήδη εμφανής. Μ έρευνα Μόλις 11% των Ελλήνων θα επέλεγε ηλεκτρονικό κατάστημα χωρίς φυσικό σημείο πώλησης. Ο τρόπος που ψωνίζουν οι Έλληνες δεν ήταν όμως το μοναδικό πράγμα που άλλαξε εν μέσω πανδημίας, αφού η πλειονότητα των καταναλωτών δοκίμασε ταυτόχρονα και νέα προϊόντα. Στα αποτελέσματα έρευνας που δημοσίευσε το Παγκόσμιο Κέντρο Αριστείας Πελατών της KPMG International καταδεικνύονται οι μεγάλες αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά, ο πειραματι- σμός με νέα προϊόντα, αλλά κι η προσαρμογή των Ελλήνων στη νέα εποχή των ηλεκτρονικών αγορών ακόμα και σε κατηγορίες όπως τα τρόφιμα. Συγκεκριμένα, τα ευρήματα της έρευνας αναδεικνύουν τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουν την προσέγγισή τους, ώστε να ικανοποιήσουν τις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών τους εκεί που είναι σήμερα αλλά κι εκεί που θα βρίσκονται στο μέλλον. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι Έλληνες καταναλωτές άλλαξαν και προσαρμόστηκαν στον ψηφιακό τρόπο λειτουργίας των καταστημάτων. Τα κυριότερα ευρήματα της έρευνας, απόρροιας του Lockdown, είναι ότι οι καταναλωτές κατά: 4 85% θεωρούν ότι ο τρόπος κι η ευκολία παράδοσης των προϊόντων, όταν η αγορά γίνεται ηλεκτρονικά, παίζει καθο- ριστικό ρόλο στην εμπειρία τους 4 80% θεωρούν ότι η προσωποποιημένη πληροφόρηση ενι- σχύει την πιστότητα κι ενδυναμώνει τη σχέση με την εταιρεία, καθώς πλέον δεν γίνεται με φυσικό τρόπο 4 70% δοκίμασαν νέα προϊόντα κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, και ιδίως προϊόντα κι υπηρεσίες που προωθούν την υγεία και την ευεξία 4 90% εκτιμούν τις εταιρείες οι οποίες προάγουν την εταιρική υπευθυνότητα και των οποίων οι ενέργειες ευθυγραμμίζονται με τις δικές τους πεποιθήσεις κι αξίες. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν τα παρακάτω: 4 36% των καταναλωτών επιθυμούν από τις εταιρείες να περιορί- σουν - επιλύσουν τα προβλήματα/καθυστερήσεις που σχετίζονται με την παράδοση προϊόντων 4 49% των καταναλωτών έχουν περιορίσει τις αγορές (έναντι αποταμίευσης) λόγω της αβεβαιότητας και της αναστολής εργα- σίας που ισχύει σε πολλές χώρες 4 80% των καταναλωτών προτιμούν να αγοράζουν από εταιρείες των οποίων οι δράσεις συμπίπτουν με τις απόψεις και τις αξίες τους 4 90% των καταναλωτών είναι πρόθυμοι να αγοράσουν ακριβό- τερα το ίδιο προϊόν από εταιρείες που συνεισφέρουν στην κοινωνία 4 55% των καταναλωτών θέτουν ως σημαντική προτεραι- ότητα την προστασία των δεδομένων τους, με 47% να περιμένουν ότι οι εταιρείες δεν θα χρησιμοποιήσουν - διαμοιράσουν τα δεδομένα τους σε τρίτους 4 44% ανέφεραν ότι χρησιμοποιούν περισσό- τερες (και διαφορετικές) τεχνολογίες, όπως εφαρμογές κινητών ή ψηφιακούς βοηθούς (φωνητικά ελεγχόμενες συσκευές), σε σύγκριση με την προ-COVID-19 περίοδο. Νέα προϊόντα δοκίμασε εν μέσω πανδημίας το 70% των Ελλήνων

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=