Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 33

9 ειδήσεις Άνοδος 8,3% στις πωλήσεις για τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία Με πωλήσεις άνω των 400 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 50% πραγματοποιήθηκε σε ξένες αγορές, έκλεισε το 2020 ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία των αδελφών Σαράντη. Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε ο όμιλος των αδελφών Σαράντη, οι συνολικές πωλήσεις ανήλθαν στα 404 εκατ. ευρώ έναντι 373 εκατ. ευρώ το 2019, σημειώ- νοντας αύξηση κατά 8,31%. Τα κέρδη προ φόρων του ομίλου ανήλθαν στα 24 εκατ. ευρώ έναντι 23,6 εκατ. ευρώ, με αύξηση 1,69%. Ο όμιλος είχε ebitda 52 εκατ. ευρώ έναντι 49 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 6,12%, ενώ το 2020 η αξία των επενδύσεων ανήλθε στα 37 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβάνονται κι οι εξαγορές των εταιρειών Κλιάφα και Δουμπιά) έναντι 24 εκατ. ευρώ το 2019, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 54,17%. Ακόμη, ο όμιλος μείωσε πέρυσι τα χρηματοοικονομικά έξοδα κατά 9,31%, στα 5,462 εκατ. ευρώ, ενώ οι αποσβέσεις ήταν 23,391 εκατ. ευρώ το 2020 έναντι 21,560 εκατ. ευρώ το 2019, αυξημένες κατά 8,49%. Στα πέντε εργοστάσια του ομίλου (τρία στην Ελλάδα, ένα στη Ρουμανία κι ένα στη Βουλγαρία) απασχολούνταν στις 31 Δεκεμβρίου 2020 1.560 εργαζόμενοι από 1.414 εργαζόμενοι το 2019. Πέρυσι στις εγκαταστάσεις των τριών εργοστασίων του ομίλου που λειτουργούν στην ελληνική αγορά (Τρίκαλα, Λάρισα, Ροδόπη) εισκομίσθηκαν 79.000 τόνοι αιγοπρόβειου γάλακτος από 61.750 τόνοι το 2019 και 112.000 τόνοι αγελαδινού γάλακτος έναντι 105.000 τόνων το 2019. Αυξήθηκαν οι πωλήσεις κρασιού στη λιανική λόγω κορωνοϊού Το κρασί αποτελεί μία από τις κατηγορίες προϊόντων όπου έχουν επενδύσει τα περισσό- τερα μίνι μάρκετ, καθώς οι Έλληνες το προτιμούν σταθερά ακόμα και μέσα στην πανδημία. Και μπορεί οι ολέθριες επιπτώ- σεις του κορωνοϊού να έκλεισαν την εστίαση και τα καφέ, μειώ- νοντας τους τζίρους των οινοπαραγωγών, όμως παρατη- ρήθηκε αύξηση στην κατ’ οίκον κατανάλωση. Σύμφωνα με τον διευθυντή της ένωσης «Οινοποιοί Βορείου Ελλά- δος» κ. Γιάννη Αλμπάνη «Το κρασί μπήκε στο σπίτι του Έλληνα. Το κρασί καταναλωνόταν μόνο σε ταβέρνες και γιορτές, ενώ σήμερα καταναλώνεται καθημε- ρινά και στο σπίτι. Επίσης, μια και δεν υπήρχε το markup του εστιατορίου (σ.σ. περιθώριο κέρδους, εκφρασμένο επί τοις εκατό, στην τιμή αγοράς), καταναλώθηκε σχετικά ακριβότερο κρασί, ιδιαίτερα σε δώρα» . Χαρακτηριστικό ως προς την πορεία των οινοποιητικών επιχειρήσεων της Βόρειας Ελλάδας είναι το παράδειγμα οινοποιείου που το 2020 είδε τις πωλήσεις του στη ΗORECA να μειώνονται κατά 35% και τον τζίρο του στη λιανική να αυξάνεται κατά 19%. Νέα θεματική σειρά αυτοκόλλητων από την Chiquita Η Chiquita, θέλοντας να αναδείξει τα οφέλη του υγιεινού τρόπου ζωής και το νέο έτος, αποφάσισε τη δημιουργία μιας νέας limited edition σειράς αυτο- κόλλητων, που εστιάζει στα οφέλη της μπανάνας Chiquita. Τα νέα αυτοκόλ- λητα θα κοσμήσουν εκατομμύρια μπανάνες από τα μέσα Φεβρουαρίου έως και τον Μάρτιο. Τα καινούργια Μπλε Αυτοκόλλητα θα προβάλλουν τον συνδυασμό βασικών βιταμινών και θρεπτικών συστατικών που περιέχουν οι μπανάνες Chiquita, μαζί με λογοπαίγνια, όπως «Nature’s Candy Bar» («Η καραμέλα της Φύσης») και «Rush Hour Fuel» («Ενέργεια για την ώρα αιχμής»). Με τον τρόπο αυτό αναδεικνύονται τα πολλαπλά οφέλη αυτού του γευστικού και πολυδιά- στατου φρούτου. Η Chiquita ξεκινά μια προσπάθεια να εκπαιδεύσει τους καταναλωτές σχετικά με τα οφέλη για την υγεία και την ευκολία κατανάλωσης που προσφέρουν οι μπανάνες της. Τα Αυτοκόλλητα με Συστατικά ακολουθούν πιστά τις τρέχουσες τάσεις, καθώς μια πρόσφατη έρευνα που συντόνισε το Πανεπιστήμιο Αμβέρσας στο Βέλγιο και διενεργήθηκε σε δείγμα 11.000 σχεδόν καταναλωτών σε 11 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, αναφέρει ότι οι καταναλωτές στράφηκαν εν μέσω πανδημίας στον υγι- εινό τρόπο ζωής, μειώνοντας τις δαπάνες τους για έτοιμα γεύματα κι αγοράζοντας περισσότερα φρούτα και λαχανικά.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=