Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 34
ειδήσεις 14 Διεθνείς διακρίσεις για το κτήμα Βιβλία Χώρα Στον διεθνή διαγωνισμό οίνου Citadelles Du Vin 2021, ο οίνος Κτήμα Βιβλία Χώρα Λευκός 2020 διακρίθηκε με την υψηλότερη βαθμολογία ανάμεσα στους οίνους που συμμετείχαν από την Ελλάδα (Special Prize Greece 2021). Επίσης, στον ίδιο διαγωνι- σμό, με χρυσό μετάλλιο τιμήθηκε ο οίνος Όβηλος Ερυθρός 2017 και με αργυρό ο οίνος Αρετή Ερυθρός 2013. Το Κτήμα Βιβλία Χώρα βρίσκεται στις πλαγιές του Παγγαίου Όρους, στο Κοκκινοχώρι Καβάλας. Οι δημιουργοί του, οι οινολόγοι Βασίλης Τσα- κτσαρλής και Βαγγέλης Γεροβασιλείου, εγκατέστησαν εκεί το 1998 έναν αμπελώνα βιολογικής καλλιέργειας, που σήμερα καταλαμβάνει έκταση 570 στρεμμάτων. Στο σύγχρονο οινοποιείο, που περιβάλλεται από τον ιδι- όκτητο αμπελώνα, παράγονται όλα τα κρασιά του Κτήματος. Βασικό εμπόδιο η τιμή στην επιλογή βιώσιμων τροφίμων Εναλλακτικά προϊόντα αναζητούν οι σύγχρονοι καταναλωτές και στα μίνι μάρκετ, αφού ένα σημαντικό ποσοστό επιθυμεί να αλλάξει διατροφικές συνήθειες και να αποκτήσει πρόσβαση σε βιώ- σιμα τρόφιμα, σε τιμές όμως συμφέρουσες για τον καταναλωτή. Σύμφωνα με τα στοιχεία της BEUC, η πανδημία του κορωνοϊού αλλάζει γρήγορα τη σχέση του καταναλωτικού κοινού με τα τρόφιμα, καθώς σε αρκετές χώρες, όπως και στην Ελλάδα, οι καταναλωτές αγόρασαν παραπάνω φρούτα και λαχανικά και στράφηκαν σε υγιεινότερη διατροφή, αναζητώντας πιο βιώσιμες επιλογές τροφίμων. Είναι δύσκολο, βέβαια, να προβλεφθεί εάν η αύξηση της μαγειρικής στο σπίτι ή η αναζήτηση τροφών που παράγονται τοπικά θα διαρκέσει. Οι τιμές θεωρούνται βασικό εμπόδιο για την επιλογή βιώσιμων τροφίμων. Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι κυβερνήσεις και οι ενώ- σεις καταναλωτών μπορούν να παίξουν έναν βασικό ρόλο για να συνειδητοποιήσουν οι καταναλωτές ότι η βιώσιμη διατροφή δεν κοστίζει απαραίτητα περισσότερο. Όμως, πρέπει να συμβαδίζει με αλλαγές διατροφικές, όπως η μείωση κατανάλωσης κρέατος, η μείωση απορριμμάτων, τροφίμων, η κατανάλωση νερού βρύ- σης κ.λπ. Παρ’ όλο που η κατανάλωση κόκκινου κρέατος στην Ευρώπη είναι πολύ υψηλότερη από αυτή που συστήνεται, είναι δύσκολο για αρκετούς καταναλωτές να τη μειώσουν. Στην κορυφή της ζήτησης σκαρφάλωσε το μέλι Εν μέσω πανδημίας το μέλι ήταν μια από τις κορυ- φαίες αναζητήσεις των καταναλωτών και των επιχειρήσεων στο Wikifarmer.gr, ανάμεσα σε εκα- τομμύρια αναζητήσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2020, έχοντας μεγάλη διαφορά από τις πατάτες, που αποτέλεσαν τη δεύτερη σε σειρά αναζήτηση. Μεγάλη συμβολή σε αυτό το αποτέλεσμα φαίνεται πως έπαιξε και η ανησυχία που υπήρξε όλο το 2020 για τον κορωνοϊό, καθώς το μέλι είναι γνωστό και για τις προστατευτικές του ιδιότητες όσον αφορά το ανοσο- ποιητικό μας σύστημα. Εκτός του μελιού, εντύπωση προκαλεί και η παρου- σία της πατάτας στη δεύτερη θέση, στοιχείο που σίγουρα συνδέεται και με το γεγονός πως πολλοί Έλληνες στράφηκαν προς τη μαγειρική κατά τη διάρ- κεια των Lockdown, καθώς και με το ότι η πατάτα αποτελεί πολύ δημοφιλές διατροφικό συστατικό. Μεγάλο ρόλο στην πολύ μεγάλη αναζήτηση της πατάτας έπαιξε και το άνοιγμα της εστίασης κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Στην τρίτη θέση ήταν τα πορτοκάλια, ένα πολύ αγαπητό φρούτο τόσο το καλο- καίρι όσο και τον χειμώνα. Εντύπωση, φυσικά, επίσης προκαλεί και η έκρηξη των αναζητήσεων όσον αφορά τα βιολογικά προϊό- ντα, στοιχείο που δείχνει πως και η Ελλάδα ακολουθεί τις τάσεις του εξωτερικού όσον αφορά την καλύτερη και πιο υγιεινή διατροφή και την αναζή- τηση προϊόντων που έχουν καλλιεργηθεί με πιο βιώσιμο τρόπο. Ακολουθούν αναζητήσεις για προϊόντα που είναι πολύ δημοφιλή στη χώρα μας και εμφανίζουν τις αντίστοιχες πωλήσεις στο λιανεμπόριο, αφού αποτε- λούν βασικό κομμάτι της ελληνικής και μεσογειακής διατροφής, όπως τα αυγά, οι ντομάτες, οι ελιές και το ελαιόλαδο. Τη δεκάδα συμπληρώνουν τα ψάρια, ωστόσο αυτό δικαιολογείται τόσο από τη νηστίσιμη περίοδο όσο και από την αυξητική τάση του μαγειρέ- ματος στο σπίτι.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=