Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 34

36 ρεπορτάζ πωλούν συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων. Ως trend στο εξωτερικό λει- τουργεί ήδη και το multi μίνι μάρκετ, που συνδυά- ζει καφέ, έτοιμο φαγητό ή προϊόντα φούρνου μαζί με τα ψιλικά, αλλά σε ξεχωριστούς χώρους και με διαφορετικά ταμεία ή πωλητές. Ενισχυμένες οι ανέπαφες συναλλαγές Ένα από τα ζητήματα που απασχολεί ήδη τα μίνι μάρκετ φαίνεται ότι θα συνεχίσει να απο- τελεί πρόβλημα για τους επαγγελματίες της αγοράς. Η καθιέρωση των ανέπαφων συναλλαγών θεωρείται πια δεδομένη και μετά την περίοδο του κορωνοϊού. Οι πληρωμές με κάρτες θα συνεχίσουν να αυξάνονται και τα μίνι μάρκετ θα πρέπει να προσαρμοστούν αντί- στοιχα, παρά το γεγονός ότι πολλά προϊόντα αφήνουν μηδενικό κέρδος με τον τρόπο αυτό. Η ευκολία στις πληρωμές εκτιμάται ότι θα αποτελέσει κύριο κριτήριο για την επιλογή ενός καταστήματος από τους κατανα- λωτές. Στροφή στα παραδοσιακά τοπικά προϊόντα Όπως και στις περισσότερες περιόδους κρίσης, έτσι και στην τρέχουσα πανδημία, ένδειξη της ανασφάλειας που προκλήθηκε είναι και η στροφή στα τοπικά παρα- δοσιακά προϊόντα. Οι καταναλωτές δείχνουν έντονη διάθεση να στηρί- ξουν την ετικέτα «Μade in Greece», γεγονός που δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο, αλλά συμβαίνει και σε ολόκληρο τον κόσμο. Οι άνθρωποι έχουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη σε προϊ- όντα με γνωστή σε αυτούς προέλευση, στοιχείο που απο- δείχθηκε καθοριστικό κατά τη διάρκεια του κορωνοϊού, αφού ο φόβος για οτιδή- ποτε ξενόφερτο μεγάλωσε. Η τάση αυτή αναμένεται μάλιστα να συνεχιστεί, κάτι που φαίνεται και από τις επενδύσεις που κάνουν τα σούπερ μάρκετ προς αυτή την κατεύθυνση. Η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει αρχίσει να διαθέτει στα καταστήματά της παραδο- σιακά προϊόντα από διάφορους νομούς της Ελλάδας ανά τακτά χρονιά διαστήματα, ενώ η αλυσίδα Κρητικός εγκαινίασε πρόσφατα μια νέα σειρά προϊό- ντων με το όνομα «Θησαυροί της Ελλάδας», με παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα, όπως τον πετεινό Ρεθύμνου, το αρνάκι Λήμνου, τη σφέλα Μεσσηνίας, τα λουκάνικα Καρδίτσας, το πλιγούρι Θράκης, τις φακές Κοζάνης, τους γίγαντες Καστοριάς, το κίτρινο ρύζι από τους ορυζώνες του Αξιού, τις χειροποίητες χυλοπίτες Πηλίου κ.ά. Τιμές και προσφορές θα αναζητούν οι πελάτες Έρευνα του State of Grocery Consumer κατέγραψε ότι το 37% των καταναλωτών σκοπεύει να μειώσει τα έξοδά του στα ψώνια του σούπερ και μίνι μάρκετ από το 2021 και μετά, ως αποτέλεσμα της πανδημίας του κορωνοϊού. Με την πλειοψηφία των ανθρώπων να έχει αυξήσει τις αγορές τους στη μικρή λιανική κατά τη διάρκεια των Lockdown (άνοδος 14% ανά νοικοκυριό στις ΗΠΑ), οι τιμές και οι προσφορές θα έχουν μεγαλύτερη βαρύ- τητα στις αγορές τους, ώστε να περιοριστεί το μπάτζετ που διαθέτουν για τη συγκεκριμένη κατηγορία. Υπό Οι καταναλωτές έχουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη σε προϊόντα με γνωστή προέ- λευση, στοιχείο που αποδεί- χθηκε καθοριστικό κατά τη διάρ- κεια του κορωνοϊού. Το 49% των καταναλωτών έκανε αποκλειστικά τα ψώνια του σε μικρά τοπικά καταστήματα και έδειξε εμπιστοσύνη στα παραδοσιακά προϊόντα. Το 37% των καταναλωτών σκοπεύει να μει- ώσει τα έξοδα στα ψώνια και του μίνι μάρκετ από το 2021, με τις τιμές και τις προσφορές να έχουν μεγαλύ- τερη βαρύτητα στις αγορές τους.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=