Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 34
37 ρεπορτάζ τον φόβο της οικονομικής κρίσης μετά την υγειονο- μική, οι πελάτες θα είναι πιο προσεκτικοί και, έτσι, ο ρόλος των τιμών, των εκπτώσεων και των προσφο- ρών θα γίνει ακόμη μεγαλύτερος. Μεγαλύτερη ζήτηση για premium κωδικούς Παρότι η τιμή θα αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα το προσεχές διάστημα, η ζήτηση για premium κωδι- κούς εκτιμάται ότι θα είναι μεγαλύτερη τα επόμενα χρόνια. Στελέχη της παγκόσμιας αγοράς αναφέρουν ότι οι καταναλωτές παρουσιάζουν πια κορεσμό από γνωστές συνταγές και προϊόντα, με αποτέλεσμα να θέλουν να αντικαταστήσουν τις συνηθισμένες εμπει- ρίες όσον αφορά το φαγητό τους. Κάπως έτσι, τα premium και super premium προϊό- ντα, μεταξύ των οποίων και αυτά από βιώσιμες πηγές, σημείωσαν μεγάλα κέρδη πωλήσεων το 2020, ενώ το ενδιαφέρον σε αυτήν την κατηγορία αναμένεται να αυξηθεί. Η ίδια εικόνα καταγράφεται μάλιστα και στην Ελλάδα, με έρευνα που δημοσίευσε μέσα στο 2021 το Παγκό- σμιο Κέντρο Αριστείας Πελατών της KPMG International να σημειώνει ότι το 70% των καταναλω- τών δοκίμασε νέα προϊόντα κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, και ειδικότερα προϊόντα και υπη- ρεσίες που προωθούν την υγεία και την ευεξία. Νέα food trends αναδεικνύονται μετά τον κορωνοϊό Εξίσου σημαντικές αναμένεται να είναι οι αλλαγές και στους τομείς των τροφίμων και των ποτών μετά το πέρας της πανδημίας του κορωνοϊού. Μία σειρά από κατηγορίες προϊόντων προβλέπεται ότι θα έχουν ιδιαί- τερα ανοδική πορεία τα επόμενα χρόνια, αλλάζοντας την εικόνα και στα ράφια των καταστημάτων της μικρής λιανικής. Τα πιο δημοφιλή από αυτά είναι τα εξής: • Vegan προϊόντα. Η UBS εκτίμησε ότι ο τζίρος της αγο- ράς των plant-based προϊόντων θα εκτιναχθεί από 4,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2018 σε 85 δισεκα- τομμύρια δολάρια το 2030. • Κατεψυγμένα τρόφιμα. Οι πωλήσεις τους εκτοξεύτη- καν στην καραντίνα και στην Ελλάδα, με την άνοδό τους να φθάνει ακόμη και το 254% σε σχέση με το 2019 (στοιχεία Convert Group). • Μη αλκοολούχα ποτά και hard seltzer. Μεγάλη άνοδος παρατηρείται και στα ποτά χωρίς αλκοόλ, αλλά και στα ανθρακούχα με αλκοόλ, τα οποία διαθέτουν μικρές ποσότητες αλκοόλης και λίγες θερμίδες. Τα λεγόμενα και hard seltzer, μάλιστα, αυξάνονται με ρυθμούς της τάξης του 200% (Nielsen). • Υγιεινά και μη παχυντικά προϊόντα. Το 30% των κατα- ναλωτών σκοπεύει να ξοδέψει περισσότερα χρήματα για υγιεινά και μη παχυντικά προϊόντα (State of Grocery Consumer). Το trend ευνοείται και από το γεγονός ότι πολλοί πήραν παραπανίσια κιλά στα Lockdown. • Συσκευασμένα φρούτα και λαχανικά. Με πρώτο μέλημα την ασφάλεια, οι καταναλωτές δείχνουν να προτιμούν τα συσκευασμένα φρούτα και λαχανικά, αποφεύγοντας τις αγορές χύμα προϊόντων. Νο1 προτεραιότητα το έτοιμο φαγητό Το νούμερο ένα trend στα τρόφιμα, όμως, φαίνεται ότι είναι το έτοιμο φαγητό. Σε έρευνα του State of Grocery Consumer, το 34% των CEO στις επιχειρήσεις τροφί- μων υπέδειξε το έτοιμο φαγητό ως την κορυφαία προτεραιότητα για τα επόμενα χρόνια. Και αυτό γιατί η τάση για ευκολία στο φαγητό είναι από τις πλέον ανερ- χόμενες, με την κατηγορία του Ready to Eat (RTE ή, στα ελληνικά, έτοιμου φαγητού) να έχει ήδη αρχίσει να διαμορφώνει τα δεδομένα στο εξωτερικό, επηρεάζο- ντας σε μεγάλο βαθμό τα αντίστοιχα μίνι μάρκετ. Έρευνα της Nielsen στις ΗΠΑ κατέγραψε ότι το 57% των καταναλωτών επιζητά περισσότερο από καθετί Η καθαριότητα στον χώρο και η ασφάλεια που θα νιώθει ο κατανα- λωτής αναμένεται να παίξουν καθορι- στικό ρόλο στην επιλογή κατα- στήματος τα επόμενα χρόνια. Με πρώτο μέλημα την ασφάλεια, οι καταναλωτές δείχνουν να προτιμούν τα συσκευασμένα φρούτα και λαχανικά, αποφεύγοντας τις αγορές χύμα προϊόντων.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=