Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 34

38 ρεπορτάζ στα καταστήματα της μικρής λιανικής (convenience stores) την υπηρεσία του έτοιμου φαγητού, με δεύ- τερη επιθυμία το Μade to Οrder (βάσει παραγγε- λίας) με μόλις 29%. Παρόμοια είναι όμως η εικόνα και στην Ευρώπη, όπου το εύκολο φαγητό από το σούπερ και το μίνι μάρκετ έχει διαρκώς αυξα- νόμενη ζήτηση από την κυρίαρχη αυτή τη στιγμή ηλικιακή ομάδα των 18-35 ετών. Τα πρώτα δείγματα είναι εμφανή μάλιστα και στην Ελλάδα, όπου οι καταναλωτές έστρεψαν το ενδιαφέρον τους στα τυποποιημένα έτοιμα γεύματα που μπορούν να βρουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ και της μικρής λιανικής, με τις πωλήσεις να τρέχουν αυτή την περίοδο με υψηλό, διψήφιο ποσοστό. Υπάρ- χουν μάλιστα ήδη πολλές επιλογές στην αγορά και για τους ιδιοκτήτες των μίνι μάρκετ, καθώς brand όπως η Παλίρροια, η 3αλφα, η Knorr και η Agrino έχουν λαν- σάρει σχετικούς κωδικούς με έτοιμο φαγητό. Η ασφάλεια κερδίζει πια τους καταναλωτές Η ανησυχία των καταναλωτών σχετικά με την ασφά- λεια των τροφίμων έχει αυξηθεί σημαντικά, όπως φανερώνουν τα στοιχεία πρόσφατης έρευνας της Tetra Pak Index. Οι καταναλωτές πιστεύουν ότι η υγεία τους εξαρτάται από την ασφάλεια των τροφίμων που αγο- ράζουν, ενώ εκφράζουν προβληματισμό σε σχέση με το αν οι περιβαλλοντικές καινοτομίες στις συσκευα- σίες επηρεάζουν την ασφάλεια των τροφίμων. Πάνω από το 50% πιστεύει ότι η ασφάλεια των τροφί- μων είναι ευθύνη των παραγωγών και το νούμερο ένα ζήτημα το οποίο οι εταιρείες θα πρέπει να αντιμε- τωπίσουν τώρα αλλά και στο μέλλον. Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων σημείωσε επίσης ότι «η χρήση βιώσιμων συσκευασιών» είναι ένα από τα θέματα που πρέπει να απασχολή- σουν σοβαρά τις εταιρείες τροφίμων και ποτών, τόσο σήμερα όσο στο μέλλον. Αξιοσημείωτο είναι, τέλος, το γεγονός ότι, σύμφωνα με τις απαντήσεις των ερωτηθέντων, η μη ξεκάθαρη σήμανση στις ετι- κέτες των προϊόντων αποτελεί εμπόδιο, που όμως μπορεί να λειτουρ- γήσει και ως ευκαιρία για τις εταιρείες τροφίμων, προκειμένου να έχουν μια καλύτερη και πιο αναλυτική επικοινωνία με τους καταναλωτές όσον αφορά τα τρόφιμα. Online πωλήσεις και delivery Οι online πωλήσεις και το delivery ήταν από τους πλέον ευνοημένους στην περίοδο των Lockdown, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε όλο τον κόσμο. Όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενα τεύχη του περιοδικού «Mini Market & Μικρή Λιανική», η αύξησή τους στη χώρα έφθασε ακόμη και σε πενταπλάσια νούμερα, αλλάζοντας ολόκληρη την αγορά. Τα σούπερ μάρκετ επένδυσαν άμεσα εκατομμύρια ευρώ για να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους και να ανταποκριθούν στη ζήτηση, ενώ στο «παιχνίδι» μπή- καν τους τελευταίους μήνες και τα delivery apps, για να εκμεταλλευτούν τη ραγδαία ανάπτυξη των online αγορών. Η τάση θα συνεχιστεί πια και τα επόμενα χρό- νια, καθώς η εξοικείωση των καταναλωτών με τις διαδικτυακές παραγγελίες θα τους «κρατήσει» σε αυτές και στο μέλλον. Μ Τα υγιεινά τρόφιμα και η κατηγορία των vegan αναμένεται να συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία στην αγορά, αυξάνοντας θεαματικά τις πωλήσεις τους. Tο 34% των CEO στις επιχειρή- σεις τροφίμων υπέδειξε το έτοιμο φαγητό ως την κορυφαία προτεραιότητα για τα επόμενα χρόνια. Οι καταναλωτές πιστεύουν ότι η υγεία τους εξαρ- τάται από την ασφάλεια των τροφίμων που αγοράζουν.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=