Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 34

47 SUGAR FREE Αφιέρωμα Η ετικέτα «χωρίς ζάχαρη» αντιστάθηκε και στον κορωνοϊό Η τάση για sugar-free προϊόντα δεν επηρεάστηκε σημαντικά ούτε από τα νέα δεδομένα που έφερε στην κατανάλωση η πανδημία του κορωνοϊού. Τα πρώτα στοιχεία έδειξαν μία αύξηση στην κατανάλωση ζάχαρης κατά τη διάρκεια της καραντίνας, αλλά η… κανονικό- τητα επέστρεψε σύντομα και στη χώρα μας. Παραμένοντας σταθερά στο σπίτι για αρκετές εβδομά- δες, πολλοί καταναλωτές ασχολήθηκαν περισσότερο με τη ζαχαροπλαστική και στράφηκαν στην αγορά γλυκών σνακ και, γενικότερα, πιο ανθυγιεινών προϊόντων που περιέχουν ζάχαρη. Παρ’ όλα αυτά, στις πρόσφατες έρευνες συνάγεται το συμπέρασμα ότι η πλειοψηφία των Ελλήνων τρέφεται πια περισσότερο υγιεινά σε σχέση με την προ κορωνο- ϊού κρίση, αλλά και όσοι υιοθέτησαν ανθυγιεινές συνήθειες αναμένεται να τις αποβάλουν στο προσεχές διάστημα, αφού τελείωσε η περίοδος της καραντίνας. Λόγω του γρήγορου και αγχωτικού ρυθμού της καθη- μερινότητας, που αργά ή γρήγορα θα επιστρέψει μετά τον περιορισμό της πανδημίας στην on-the-go κατα- νάλωση, τα υγιεινά και θρεπτικά σνακ, όπως οι μπάρες δημητριακών, δεν προβλέπεται να χάσουν τη δυνα- μική τους. Ταυτόχρονα, τα προϊόντα με ζάχαρη χάνουν σταθερά έδαφος, από τη στιγμή που η νέα γενιά Ελλήνων έχει εκπαιδευτεί να τρέφεται πιο σωστά και αναζητά προϊόντα με την ετικέτα «χωρίς». Κόβουν τη ζάχαρη και οι γαλακτοβιομηχανίες Η εκτίναξη της ζήτησης προϊόντων χωρίς ζάχαρη έχει οδηγήσει και σε αντί- στοιχες κινήσεις από τις επιχειρήσεις στον τομέα των τροφίμων και των ποτών. Πριν από μερικά χρόνια, ο ίδιος ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιο- μηχανιών Αναψυκτικών (ΣΕΒΑ) ανέλαβε εθελοντική δέσμευση για μείωση κατά 10% της ζάχαρης σε ανθρα- κούχα και μη ανθρακούχα αναψυκτικά, παγωμένο τσάι, προϊόντα έτοιμου καφέ και αθλητικά και ενεργειακά ποτά των εταιρειών-μελών του, ακολουθώντας τη σχε- τική παγκόσμια τάση. Το ίδιο φαίνεται όμως να συμβαίνει τον τελευταίο καιρό και στον τομέα του γάλακτος, με τις γαλακτοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα να λαμβάνουν σχετικές πρωτοβουλίες. Πιο πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η Κρι Κρι, η οποία και ανακοίνωσε την εφαρ- μογή νέων τακτικών για τη μείωση της ζάχαρης σε όλα της τα προϊόντα, διατηρώντας την υψηλή διατροφική τους αξία. Ήδη, μάλιστα, μεταξύ των αλλα- γών καταγράφεται το επαναλανσάρισμα της νέας σει- ράς προϊόντων «Κρι Κρι» επιδόρπια γιαουρτιού με φρούτα, με 26% λιγότερη ζάχαρη, χαμηλά λιπαρά και λιγότερες θερμίδες, τα οποία δεν περιέχουν χρωστικές ουσίες και συντηρητικά. Επι- πλέον, έγινε μείωση από 13% έως 35% στα συνολικά σάκ- χαρα, ανάλογα με την προϊοντική κατηγορία, σε όλα τα προϊόντα Κρι Κρι Kids επιδόρπια γιαουρτιού, που παρασκευάζονται αποκλειστικά από 100% ελληνικό γάλα ημέρας, χωρίς χρωστικές ουσίες και συντηρητικά. Ανάλογες κινήσεις έχουν δρομολογήσει όμως και άλλες γνωστές γαλακτοβιομηχανίες της Ελλάδας, όπως η Όλυμπος, η Μεβγάλ και η Δέλτα, παρουσιάζοντας προϊόντα με μειωμένη ζάχαρη και χαμηλά λιπαρά. Στα sugar-free επενδύουν και κορυφαία brand στα μπισκότα Τα γλυκά σνακ αποτελούν παραδοσιακά μια κατηγορία τροφίμων ζωτικής σημασίας για τα καταστήματα της μικρής λιανικής. Εν μέσω πανδημίας, μάλιστα, υπήρξε αυξημένη ζήτηση σε σοκολάτες, μπισκότα και συναφή είδη, καθώς η πολύμηνη παραμονή των Ελλήνων εντός της οικίας ευνόησε την κατανάλωση προϊόντων που Όλο και περισσότερες βιομηχανίες τροφίμων και ποτών στρέφονται σε προϊόντα χωρίς ζάχαρη, διαμορφώνοντας σχετικά και τα ράφια της μικρής λιανικής. Mειωμένη εμφανίζεται η ζάχαρη και σε γαλακτο- κομικά , μπισκότα και σοκολάτες.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=