Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 34

48 SUGAR FREE Αφιέρωμα ενισχύουν την ψυχολογία. Ειδικά στην κατηγορία των μπισκότων, αύξηση στις πωλήσεις τους είδαν τον τελευταίο χρόνο και οι μεγάλες μπισκοτοποιίες της χώρας, με τις εταιρείες Βιολάντα, Μπισκότα Παπαδο- πούλου και Elbisco να παρουσιάζουν νέα προϊόντα παρά τις ανακατατάξεις που προκάλεσε η πανδημία, εστιάζοντας επίσης στον περιορισμό της ζάχαρης. Πιο συγκεκριμένα, οι κωδικοί στην πλειοψηφία τους ακολουθούν τις σύγχρονες διατροφικές τάσεις. Η Βιο- λάντα, για παράδειγμα, πρόσφατα λάνσαρε μπισκότα Digestive στους τύπους 100% Ολικής Άλεσης, Κακάο και 0% Ζάχαρη, δίνοντας επιλογές γλυκών σνακ που ακολουθούν το πρότυπο της υγιεινής διατροφής. Με νέους κωδικούς χωρίς ζάχαρη επέκτεινε το χαρτοφυ- λάκιό της το τελευταίο χρονικό διάστημα και η γνωστή μπισκοτοποιία Παπαδοπούλου. Εκτός από τις 2 νέες γεύσεις μπισκότων βρώμης που πρόσφατα προστέθη- καν στα ράφια, μεγάλωσε και η γκάμα των μπισκότων ΠΤΙ-ΜΠΕΡ με έναν κωδικό Χωρίς Προσθήκη Ζάχαρης. Σε υγιεινούς κωδικούς επενδύει και η Elbisco, η οποία έχει διευρύνει τη σειρά μπισκότων Αλλατίνη με τα Cookie με Βρώμη και 30% λιγότερη ζάχαρη σε δύο νέες γεύσεις με σοκολάτα. Η Cola Zero δείχνει τον δρόμο Το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα της δυναμικής των προϊόντων χωρίς ζάχαρη, πάντως, αποτελεί η νέα μάχη που έχει ανοίξει στην κατηγορία των αναψυκτι- κών τύπου cola. Η συγκεκριμένη αγορά φέρεται να έχει εκτοξευθεί κατά πάνω από 50% την τελευταία πενταετία και οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά έχουν εντείνει τις προσπάθειές τους για να αυξή- σουν τα μερίδιά τους. Ναυαρχίδα του…πολέμου, λοιπόν, φαίνεται ότι είναι η Cola Zero, με μηδενική ζάχαρη και θερμίδες, αφού έχει ήδη αναδειχθεί νού- μερο ένα προϊόν της αγοράς. Σύμφωνα με στελέχη της ελληνικής βιομηχανίας Βίκος, σχεδόν 1 στους 3 κατα- ναλωτές που αγοράζουν Cola, επιλέγουν Cola Zero Sugar, γεγονός που οδήγησε την εταιρεία σε νέα σχε- τική προώθησή της. Μετά από δύο χρόνια ενδελεχούς έρευνας και ανάπτυξης R&D, η Βίκος παρουσίασε τη Βίκος Cola Zero Sugar, η οποία είναι ήδη διαθέσιμη για τα ψυγεία των μίνι μάρκετ και της μικρής λιανικής. Πρόκειται για ένα προϊόν υψηλών ποιοτικών προδια- γραφών, μοναδικό στη σύστασή του αλλά και φθηνό σε σχέση με άλλα αντίστοιχα προϊόντα στο ράφι. Την ίδια ώρα όμως, ακόμη και το κυρίαρχο brand της Coca Cola προχώρησε σε επαναλανσάρισμα της Coca Cola Zero για την καλύτερη δυνατή τοποθέτησή της στην αγορά. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας «τα συστατικά του γνωστού αναψυκτικού παραμένουν τα ίδια, και το μόνο που αλλάζει είναι το μείγμα των αρωματι- κών υλών, προκειμένου να προσφέρει στους καταναλωτές ένα προϊόν πιο κοντά στην αυθεντική Coca-Cola Original Taste, χωρίς ζάχαρη και θερμίδες». Η Coca Cola άλλαξε μάλιστα και τη συσκευασία της Coca Cola Zero, με το χαρακτηριστικό κόκκινο χρώμα της μάρκας να κυριαρ- χεί στη συσκευασία και το λογότυπό της να είναι πια μαύρο, ώστε να είναι πιο εύκολα διακριτό ότι πρόκειται για τη νέα Coca-Cola Zero. Κερδισμένη και η στέβια Οι εναλλακτικές γλυκαντικές πηγές, όπως είναι η στέ- βια, φαίνεται ότι κερδίζουν έδαφος τα τελευταία χρόνια στη βιομηχανία τροφίμων, με το 28% του κοινού να τις επιλέγει, αποφεύγοντας τη ζάχαρη. Παράλληλα, ένα 38% δηλώνει ότι γενικότερα αποφεύγει την κατανά- λωση γλυκών και ζάχαρης, φτάνοντας το συνολικό ποσοστό, έτσι, στο 66%, ενώ μία μειοψηφία πλέον παραμένει αφοσιωμένη στην παραδοσιακή κρυσταλ- λική επιλογή. Οι παγκόσμιες πωλήσεις της στέβια, μάλιστα, προβλέπεται σχεδόν να διπλασιαστούν σε 736 εκατ. ευρώ έως το 2024, σύμφωνα με μελέτη της συμ- βουλευτικής εταιρείας Research and Markets, μετατρέποντάς τη σε βιομηχανία με τεράστια περιθώρια ανάπτυξης. Ο κλάδος των αναψυκτικών έχει προχω- ρήσει και σε συνολικές πρωτοβουλίες για τον περιο- ρισμό της ζάχαρης.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=