Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 34

βιομηχανία των ζυμαρικών, ακολουθώντας τις σύγχρο- νες διατροφικές τάσεις, εφαρμόζει συνεχώς καινοτόμες πρακτικές και δημιουργεί μια τελείως διαφορετική εικόνα στα ράφια. Η στροφή των καταναλωτών σε πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές έχει επηρεάσει σημα- ντικά το συγκεκριμένο κανάλι. Δίπλα στα συμβατικά ζυμαρικά, έχει τοποθετηθεί μια τεράστια γκάμα με δια- φορετικές επιλογές που έχουν υιοθετηθεί πια από τους επισκέπτες στα καταστήματα τροφίμων και φαίνεται να αποτελούν το μέλλον του κλάδου. Μακαρόνια από όσπρια ή λαχανικά, ζυμαρικά από χαρούπι ή κινόα, προϊόντα ειδικά μελετημένα για παιδιά έχουν δημιουρ- γήσει ένα νέο σκηνικό, καθώς εξυπηρετούν καλύτερα τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή. Οι εγχώριες βιομηχανίες έχουν επεκτείνει το χαρτοφυ- λάκιό τους με νέους κωδικούς, ενώ μικρότερες εταιρείες δίνουν διαφορετικές δυνατότητες, επιτρέπο- ντας σε κάθε μίνι μάρκετ να αφουγκραστεί τη ζήτηση και να καλύψει αντίστοιχα τα ράφια του. Τα εναλλακτικά ζυμαρικά, σε μεγάλο βαθμό, ταυτίζονται με ένα πιο υγιεινό μοντέλο διαβίωσης και με κατηγορίες καταναλωτών όπως τους millennials ή όσους αποφεύ- γουν την κατανάλωση γλουτένης, που είναι διατεθειμένοι να πληρώ- σουν ένα υψηλότερο αντίτιμο, τοποθετώντας τα στο καλάθι τους. Δίπλα στα προαναφερθέντα ζυμα- ρικά, όμως, παρατηρείται και η έντονη επιστροφή στην παράδοση, καθώς τα χειροποίητα προϊόντα και οι premium κωδικοί έχουν ενισχύ- σει τη θέση τους στις προτιμήσεις των πελατών της μικρής λιανικής, έχοντας ως εισιτήριο τη σφραγίδα «Made in Greece». Άλλωστε, όπως δείχνουν και τα στοιχεία πρό- σφατης έρευνας που μελετά τις ανερχόμενες τάσεις της επόμενης δεκαετίας, αναμένεται να κορυφωθεί στο μέλλον η ζήτηση για εναλλακτικά προϊόντα, καθώς το 25% του κοινού στην Ελλάδα θεωρεί αυτές τις επιλογές πιο υγιεινές. Τάση τα μακαρόνια με λαχανικά και όσπρια Αρκετά καινοτόμα προϊόντα με βάση τα λαχανικά, που είναι κατάλληλα και για τα ράφια της μικρής λιανικής, έχουν κυκλοφορήσει τα τελευταία χρόνια. Οι βιομηχα- νίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο έχουν επενδύσει σε πιο υγιεινούς κωδικούς, που έρχονται μάλιστα σε εντυπωσιακές συσκευασίες και ευφάντα- στους χρωματικούς συνδυασμούς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα πρόσφατα λανσαρίσματα ζυμαρικών με λαχανικά της εταιρείας Μέλισσα Κίκιζας. Η σειρά περιλαμβάνει σπαγγέτι με καρότο, σπαγγέτι με σπανάκι και ένα προϊόν από παντζάρι, ζυμα- ρικά τα οποία παράγονται από σιμιγδάλι σκληρού σιταριού και 30% πολτό από φρέσκα λαχανικά. Παράλληλα, ψηλά στις προτιμήσεις παίζουν πλέον και τα ζυμαρικά από εναλλακτικά αλεύ- ρια κόκκινης φακής, ρεβιθιού, φαγόπυρου, βρώμης, νιόκι, γλυκο- πατάτας ή κινόας. Ο συγκεκριμένος τύπος ζυμαρικών έχει καταγραφεί στη συνείδηση των καταναλωτών ως υγιεινή επιλογή και τοποθετείται στο καλάθι του νοικοκυριού παρά την αισθητή διαφορά στην τιμή σε σχέση με τα συμβατικά ζυμαρικά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτε- λεί η σειρά ζυμαρικών από όσπρια που λάνσαρε η Barilla. Περιλαμβάνει πένες από 100% αλεύρι κόκκινης φακής και τα Casarecce από 100% αλεύρι ρεβιθιού. «Ψηλά στις προτιμήσεις παίζουν πλέον και τα ζυμαρικά από εναλλακτικά αλεύρια κόκκινης φακής, ρεβιθιού, φαγόπυρου, βρώμης, νιόκι, γλυκοπατάτας ή κινόας» 57 Υπάρχουν πλέον δεκάδες κωδικοί από διαφορετικές κατηγορίες ζυμα- ρικών για τα ράφια του μίνι μάρκετ και της μικρής λιανικής. Τα εναλλακτικά ζυμαρικά απευθύνονται σε μία ανερχόμενη τάση των κατανα- λωτών και θεωρούνται πια απαραίτητα και για τα μίνι μάρκετ. Αφιέρωμα ZYMAΡΙΚΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=