Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 34

69 ΜΠΙΡΑ Αφιέρωμα συνολικά ο όγκος των πωλήσεών της (συμπεριλαμβα- νομένων και των εξαγωγών) υποχώρησε κατά 9%. Η μπίρα όμως αποτελεί ένα προϊόν που συστηματικά καταναλώνεται από τους Έλληνες στο σπίτι με την ίδια ευκολία που καταναλώνεται και στη βραδινή έξοδο ή στο παγκάκι ενός πάρκου και, ως εκ τούτου, οι πωλή- σεις της βρήκαν διέξοδο προς αυτή την κατεύθυνση. Σε αυτό βοήθησε βέβαια και η δελεαστική τιμή των προϊόντων, που τα καθιστά ευκολότερα στην πώληση σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο αλκοολούχο ποτό, τα οποία συνήθως οι καταναλωτές προτιμούν σε ειδικές περι- στάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι, παρά το πολύμηνο Lockdown, πρόσφατα στοιχεία της αγοράς δείχνουν ότι τα αλκοο- λούχα ποτά, όπως η μπίρα, παρουσίασαν θεαματική αύξηση στις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ και τη μικρή λιανική. Η ανάπτυξη της κατηγορίας είναι εντυπωσιακή σε σχέση με πέρσι, με τις μπίρες στα καταστήματα πώλησης τροφίμων να σημειώνουν τη διόλου αμελητέα αύξηση στις πωλήσεις της τάξεως του 27,3%. Η αύξηση αυτή δηλώνει ότι ένα σημαντικό ποσοστό του αγοραστικού κοινού προμηθευόταν όλο αυτό το διά- στημα μπίρες από τα καταστήματα, προκειμένου να διασκεδάσει στο σπίτι ή σε εξωτερικούς χώρους, όπως στις πλατείες και στις παραλίες. Η μπίρα, κλασικά, είναι ένα ιδιαίτερα δημοφιλές προϊόν στα άτομα νεαρής ηλικίας, που, παρά τα αυστηρά περιοριστικά μέτρα, έβρισκαν εναλλακτι- κούς τρόπους διασκέδασης, αφού πρώτα επισκέπτονταν για «προμήθειες» το μίνι μάρκετ ή το περίπτερο της γειτονιάς τους, τα οποία απο- τελούν άλλωστε και τα ιδανικά σημεία για αγορές της τελευταίας στιγμής. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα οι μεγάλες ζυθοποιίες έχουν προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις, ώστε να προσελκύσουν καταναλωτές που δεν επιθυμούν να καταναλώνουν αλκοόλ. Μπίρα από το πρωί ως το βράδυ Η στροφή των νεότερων, κυρίως, καταναλωτών στην άσκηση και σε πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες έχει επηρεάσει σημαντικά και την κατηγορία της μπίρας. Καθώς το αλκοόλ παραδοσιακά θεωρείται μια ανθυγι- εινή επιλογή, ένα σημαντικό ποσοστό άρχισε να απομακρύνεται από την κατανάλωσή του, προτιμώντας εναλλακτικά προϊόντα. Στην τάση αυτή όμως οι εγχώριες βιομηχανίες έχουν απαντήσει εκμεταλλευόμενοι την καινοτομία. Δεκάδες νέα προϊόντα με χαμηλές θερμίδες και χωρίς αλκοόλ έχουν γεμίσει τα ψυγεία της μικρής λιανικής. Όλες σχεδόν οι ζυθοποι- ίες έχουν λανσάρει μπίρες χωρίς αλκοόλ, με τους συγκεκριμένους κωδικούς να αποτελούν το μέλλον στην κατηγορία. Είναι χαρα- κτηριστικό ότι τα συγκεκριμένα προϊόντα μπο- ρούν να καταναλωθούν όλες τις ώρες και να συνοδεύσουν τον καταναλωτή κατά τη διάρκεια μιας ζεστής ημέρας, χωρίς να τον επιβαρύνουν. Οι μεγάλοι «παίκτες» του κλάδου, την τελευταία τριετία, έχουν πραγματοποιήσει δυναμική είσοδο στον χώρο της μπί- ρας χωρίς ή με λίγο αλκοόλ. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, για παράδειγμα – με την Amstel Free, με 0,0% αλκοόλ, τη Heineken LIGHT, με λιγότερες θερμίδες και λιγότερο αλκοόλ (3,3%), την ΑΛΦΑ Χωρίς, η οποία δεν περιέχει αλκοόλ, και την Amstel Radler, η οποία περιέχει 2% αλκοόλ, έχει πια ολόκληρο χαρτοφυλάκιο σε αυτή την κατηγορία. Όλα εξαρτώνται από τη… θερμοκρασία Το κανάλι της μικρής λιανικής είναι ίσως το σημαντικό- τερο για τις πωλήσεις της μπίρας, παρά το γεγονός ότι ο «Εν μέσω καραντίνας οι μπίρες στα καταστήματα πώλησης τροφίμων και ποτών σημείωσαν αύξηση της τάξεως του 27,3%» Πρόσφατα στοιχεία της αγοράς δεί- χνουν ότι τα αλκοολούχα ποτά, όπως η μπίρα, παρου- σίασαν θεαματική αύξηση πωλή- σεων σε σούπερ μάρκετ.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=