Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 34

70 ΜΠΙΡΑ Αφιέρωμα κορωνοϊός ευνόησε σε μεγάλο βαθμό τις μαζικές αγο- ρές προϊόντων στα σούπερ μάρκετ. Όπως δείχνουν και πρόσφατα στοιχεία, από τις συνολικές πωλήσεις της ζεστής αγοράς, το 36% περίπου προέρχεται από τα μικρά σημεία λιανικής πώλησης, όπου, αν συνυπολογιστούν και τα «αχαρτογράφητα» καταστήματα, το ποσοστό μπο- ρεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει το 50%. Οι επισκέπτες των μίνι μάρκετ μάλιστα που αγοράζουν συστηματικά μπίρες συνήθως είναι νεότεροι σε ηλικία (έως 35 ετών), με βασικά κριτήρια επιλογής αγοράς την εγγύτητα της τοποθεσίας του σημείου και την «κατάλ- ληλη θερμοκρασία» του προϊόντος. Η σωστή θερμοκρασία της μπίρας, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, αποτελεί το κλειδί για την αύξηση των πωλή- σεων στη μικρή λιανική. Η πλειοψηφία των καταναλωτών αγοράζει τα συγκεκριμένα προϊόντα από τα μικρά σημεία για άμεση κατανάλωση, γι’ αυτό δεν επιθυμεί να τα τοποθετήσει για ώρες στο ψυγείο μέχρι να παγώσουν. Βασικός στόχος είναι να καταναλώσει άμεσα τους εν λόγω κωδικούς, είτε με φίλους είτε με την οικογένεια, επιβεβαιώνοντας για άλλη μία φορά ότι η μπίρα είναι το κατ’ εξοχήν ποτό της παρέας και συντροφικότητας των ενηλίκων, που φέρνει τους ανθρώπους πιο κοντά ακόμα και εν μέσω πανδημίας. Καθοριστικός ο τουρισμός για τις πωλήσεις της μπίρας Ο τουρισμός και η εισαγόμενη κατανάλωση κρατούν ψηλότερα τον τζίρο των μίνι μάρκετ, με τις πωλήσεις στις μπίρες, να σημειώνουν παραδοσιακά αύξηση κατά την περίοδο του καλοκαιριού. Οι ζεστοί μήνες αποτελούν ευκαιρία τόνωσης των εσό- δων για τα καταστήματα, λόγω της σημαντικής εισροής τουριστικού ρεύματος από το εξωτερικό και της αυξη- μένης ζήτησης εξαιτίας των υψηλών θερμοκρασιών. Ο κορωνοϊός όμως ανέτρεψε τα δεδομένα, με αποτέλε- σμα οι επαγγελματίες σε μίνι μάρκετ και περίπτερα να αναμένουν τις εξελίξεις στο μέτωπο του τουρισμού, αφού ένα σημαντικό ποσοστό επιχειρήσεων στους καλοκαιρινούς προορισμούς εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τους ξένους επισκέπτες. Για τον τζίρο των μίνι μάρκετ, των καταστημάτων ψιλικών και των περι- πτέρων, οι μπίρες παραμένουν το Νο1 προϊόν τους, ειδικά το καλοκαίρι. Τα προϊόντα ψυγείου είναι ένα βασικό όπλο στην προ- σέλκυση καταναλωτών στα καταστήματα της μικρής λιανικής και η ευρεία γκάμα επιλογών δίνει στους ιδιο- κτήτες τη δυνατότητα αύξησης του κέρδους. Είναι χαρακτηριστικό, άλλωστε, ότι ο κύριος λόγος για την πτώση που παρατηρήθηκε στις πωλήσεις την προη- γούμενη χρονιά ήταν η απουσία των τουριστών, γεγονός που είχε σημαντικές επιπτώσεις και στα έσοδα της μικρής λιανικής. Ο ρόλος της «πράσινης» ετικέτας Η μείωση του αλκοόλ δεν είναι η μόνη αλλαγή που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα στα ψυγεία των καταστημάτων. Οι συσκευασίες επίσης έρχονται να προσαρμοστούν στις νέες τάσεις της εποχής και γίνο- νται πιο «πράσινες». Τα ποσοστά των καταναλωτών που αρχίζουν να ανησυχούν για το περιβάλλον και αναζητούν προϊόντα πιο φιλικά, έχουν αυξηθεί αισθητά το τελευταίο χρονικό διάστημα, και ιδιαίτερα την περίοδο του κορωνοϊού. Οι συσκευασίες της μπί- ρας δεν θα μπορούσαν να αποτελέσουν εξαίρεση, καθώς τα οικολογικά υλικά αποτελούν εισιτήριο για την τοποθέτησή τους στο καλάθι του σύγχρονου καταναλωτή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πράσινη φιάλη της Carlsberg που πρόσφατα έγινε τώρα ακόμη πιο «πράσινη». Η νέα της ετικέτα έχει δημιουργηθεί από ανακυκλώσιμα μελάνια που προ- έρχονται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, κάνοντας το πράσινο μελάνι ακόμη πιο «οικολογικό». Ο όμιλος Carlsberg αποτελεί τον πρώτο μεγάλο οργανισμό που χρησιμοποιεί αυτού του είδους τα πιστοποιημένα μελάνια. Σε νέες πολυσυσκευασίες από ανακυκλώσιμο χαρτόνι που είναι απόλυτα φιλι- κές προς το περιβάλλον κυκλοφόρησε πρόσφατα και η γνωστή μπίρα Βεργίνα από τη Ζυθοποιία Μακεδονί- ας-Θράκης. Οι πολυσυσκευασίες τοποθετούνται σε χάρτινα κιβώτια, ελαχιστοποιώντας τη χρήση πλαστι- κού σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας. Τα φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα είναι, μάλιστα, ιδιαίτερα δημοφιλή και στους ξένους επισκέπτες, που ανεβάζουν κατά τους καλοκαιρινούς μήνες τους τζίρους της μικρής λιανικής, κυρίως στα νησιά και στα παραθαλάσσια θέρετρα. Η σωστή θερ- μοκρασία της μπίρας, ιδιαί- τερα τους καλοκαιρινούς μήνες, αποτε- λεί το κλειδί για την αύξηση των πωλήσεων στη μικρή λια- νική.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=